• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Domi,s Vectra B2 1.6 16V Sport EdII.

oeps!! kom je goed weg.

Top dat er zo rap weer een vers blok in ligt. Verbaasd me altijd dat dat zo snel kan gaan.

straks veel veilige kilometers!

Het ging allemaal lekker rap. Als we even hadden doorgezet op de vrijdag dan was vrijdag avond ca 20.00uur de vectra al klaar.

Vandaag heeft mijn collega de auto klaar gemaakt. het rubbertje van de koppeling heeft hij geregeld en toen was het probleem opgelost. Toen nog even de airco opnieuw vullen en het rijden kon beginnen.

Heb hem nu weer thuis staat en de eerste 50km zitten erop :thumb

Motortje loopt super mooi en het rijdt allemaal weer :thumb :thumb :thumb

Vanmorgen de winterbanden er ook maar onder weggehaald. Winter krijgen we toch niet in NL. Velgen met de winterbanden staan in het te koop gedeelte.

De zomer wieltjes van zolder en gelijk 4 nieuwe continental premium contact erom gezet.

Nu oogt de auto ook weer een stuk netter. :thumb

1794753_10201238873925581_684669295_n.jpg

Dat ziet er zeker goed uit!

Die van mij staat ook weer op zijn zomer schoenen, winterbanden had je dit jaar niet nodig haha

Die haak is makkelijk met parkeren :D :D tja en een afneembare trekhaak is mooier maar ik zou hem alleen mooi zwart spuiten en lekker laten zitten

@remutr wrote:Die haak is makkelijk met parkeren :D :D tja en een afneembare trekhaak is mooier maar ik zou hem alleen mooi zwart spuiten en lekker laten zitten

Dat is ie al ;)

Inmiddels weer een tijdje verder. de "nieuwe" motor zit nu een kleine 2500 in de vectra. Geen enkel probleem gehad en het oliepeil is nog steeds hetzelfde :thumb

Motor rijdt heel goed en is wat feller dan de oude x16xel.

Gister even de oude motor ontmanteld omdat de cilinderkop op marktplaats is gegaan. Een half uur na plaatsing was ie al verkocht en staat nu in de gang om te worden verstuurd. Even een pakketje van 24.4KG :shock:

Ook het onderblok even bekeken en de oorzaak gevonden van het extreme roken en olie verbruik. De zuigers zaten heel erg ruim in de cilinders. Alsof de zuiders zijn gekrompen :wtf

Maar goed, het oude blok ligt nu in oud ijzer en dankzij de verkoop van de cilinderkop heb ik toch een groot deel van de revisie terug :thumb

Hoe heb je precies de letters van Vectra van je achterklep verwijderd? wil het zelf ook doen maar wel goed zodat je niet kan zien wat er ooit op de achterklep heeft gestaan. :thumb

Toch mooi dat je een deel van de revisie weer terug gekregen heb.

Ik heb het met dik vistuig gedaan, kan je makkelijk mee achter de letters komen en een beetje zaag bewegingen maken en ze komen los.

Terug
Naar boven