• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Drift Omega (Project)

Carter van een 960 past ook niet echt ivm de ligging van de vooras dus dat moet ik eerst bekijken of ik misschien de 850 pan aan moet passen,of de vooras van de omega vebouwen en een vast stuurhuis erop.

De bult zou eigenlijk aan de voorkant moeten zitten ipv de achterkant,dat word een beetje pas en meetwerk denk ik.

Hoe de rest uitkomt bekijk ik wel als de motor erin hangt,misschien de turbo draaien of zoiets.

Het word mijn eerste turbo ever dus het word een beetje proberen voor mij.

Het idee is om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk pk's te krijgen dus alles wat standaard kan blijven laat ik zo en de rest zelf maken zover dat kan,de hobby moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :vertag

Inmiddels de draad weer een beetje opgepakt met de Omega.

Donorauto aangeschaft, een 850 T5 die inmiddels zover gesloopt dat alleen de motorruimte nog over is.

driftomega-017.jpg

driftomega-015.jpg

driftomega-016.jpg

Omdat er in steek 5x110 niet zoveel mooie velgen te vinden zijn voor normaal geld heb ik adapters laten maken van 5x110 naar 5x120.

dan word het aanbod gelijk een stuk groter en voordeliger en de velgen van de Manta passen nu ook.

driftomega-023.jpg

driftomega-022.jpg

driftomega-021.jpg

Iets de schermen uitrollen en de 9J's passen er ook onder :D

driftomega-020.jpg

Hij moet alleen nog wel een cm of 15 zakken geloof ik :hmmz

driftomega-018.jpg

Inmiddels de draad weer een beetje opgepakt met de Omega.

Donorauto aangeschaft, een 850 T5 die inmiddels zover gesloopt dat alleen de motorruimte nog over is.

driftomega-017.jpg

driftomega-015.jpg

driftomega-016.jpg

Omdat er in steek 5x110 niet zoveel mooie velgen te vinden zijn voor normaal geld heb ik adapters laten maken van 5x110 naar 5x120.

dan word het aanbod gelijk een stuk groter en voordeliger en de velgen van de Manta passen nu ook.

driftomega-023.jpg

driftomega-022.jpg

driftomega-021.jpg

Iets de schermen uitrollen en de 9J's passen er ook onder :D

driftomega-020.jpg

Hij moet alleen nog wel een cm of 15 zakken geloof ik :hmmz

driftomega-018.jpg

Mooi project, en mooi blokje!

Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok

al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.

Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.

Zal met interesse volgen

(mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)

Mooi project, en mooi blokje!

Zal met interesse volgen

(mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)

@Asko wrote:Mooi project, en mooi blokje!

Zal met interesse volgen

Motorsteunen maak ik denk ik zelf ook dit ivm de vooras maar daar kom ik wel uit,ik moet eerst even het blok van alle onzin ontdoen en dan de bak er eens aan zetten dan kan ik zien hoe het allemaal uit komt.

Weet jij misschien of en een betaalbare dis ontsteking voor zo'n ding te krijgen is.'

Bij mij zit er nog gewoon een verdelerkap op en die zit straks achterop,moet wel iets zijn wat simpel en op zich zelf werkt.

@Asko wrote:Mooi project, en mooi blokje!

Zal met interesse volgen

Motorsteunen maak ik denk ik zelf ook dit ivm de vooras maar daar kom ik wel uit,ik moet eerst even het blok van alle onzin ontdoen en dan de bak er eens aan zetten dan kan ik zien hoe het allemaal uit komt.

Weet jij misschien of en een betaalbare dis ontsteking voor zo'n ding te krijgen is.'

Bij mij zit er nog gewoon een verdelerkap op en die zit straks achterop,moet wel iets zijn wat simpel en op zich zelf werkt.

Niet dat ik weet, is ook de reden dat ik voor een nieuwer type blok heb gekozen, in de manta zit totaal geen ruimte daar.

Maar als je voor een andere computer gaat zou ik de bobines van een 960 of van een later type t5 gebruiken (97-2000).

Dan heb je voor elke cilinder één en ze passen als het goed is gewoon in de kop van de 850,

schroefgaatjes zitter er al in als het goed is.

Niet dat ik weet, is ook de reden dat ik voor een nieuwer type blok heb gekozen, in de manta zit totaal geen ruimte daar.

Maar als je voor een andere computer gaat zou ik de bobines van een 960 of van een later type t5 gebruiken (97-2000).

Dan heb je voor elke cilinder één en ze passen als het goed is gewoon in de kop van de 850,

schroefgaatjes zitter er al in als het goed is.

Je computer heeft dan 5 verbindingen met 5 bobines die direct op de bougies zijn bevestigd, elke bobine wordt gewoon met een eigen puls aangestuurd. Ik zelf zat de denken dit met een kdfi (megasquirt kloon) computer te gaan doen in plaats van de originele.

Je computer heeft dan 5 verbindingen met 5 bobines die direct op de bougies zijn bevestigd, elke bobine wordt gewoon met een eigen puls aangestuurd. Ik zelf zat de denken dit met een kdfi (megasquirt kloon) computer te gaan doen in plaats van de originele.

Terug
Naar boven