• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dubbele achterlichten maken astra coupe

heb gewoon een draadje doorgetrokken van het originele licht naar het 5w gedeelte van het lampje :)

en boven heb ik dezelfde lampen gebruikt als vanonder de 21w/5w lampjes de 5w is het gewoon licht onder en boven

en de 21w is vanonder het remlicht en vanboven de mistlampen :) op 2 uurtje was ik compleet klaar ermee :) is echt niet veel werk :)

Hij ziet er wel leip uit zo! Ga ik ook maar op mijn coupe proberen.. Die bovenste deel word toch nergens voor gebruikt. Ik zie dat aan andere kant ook mistlamp kan,, hoe kan dat dan?

Hij ziet er wel leip uit zo! Ga ik ook maar op mijn coupe proberen.. Die bovenste deel word toch nergens voor gebruikt. Ik zie dat aan andere kant ook mistlamp kan,, hoe kan dat dan?

@Jerremy wrote:Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..

Heb het ook bij me Astraatje F. Ik moet alleen wel voor APK de originele setup erin zetten ten einde van werking mist achterlicht, maar heb dan ook 3x stadslicht, met 2 remlichten per kant. Heb extra 'apk setje' p&p liggen, dat scheelt.

p1070777rev.jpg
p1070773rev.jpg

weet niet als jerremy hier zo af en toe nog tussen kijkt, maar hier zal ik de achterkant graag van willen zien :P

@ rovers als je de lamphouder aan de passagierskant eruit haalt kan je een lampje induwen vanboven zit alleen geen gat in de lamp maar als je er een enkel lampje induwt komt je erachter dat ook daar je mistlamp is aangesloten :) dus het is origineel voorzien om links en rechts een mistlamp te hebben alleen zit er rechts geen gat in de lamp zelf :) dus heb ik het maar hetzelfde gemaakt aan allebei de kanten:)

@RickR91

kzal er morgen even een lamp terug uithalen om een foto te maken hoe ik het heb gemaakt :)

en met de manta is het uitstekend staat sinds gister alweer te wachte op mooie weer :)

@Jerremy wrote:Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..

Heb het ook bij me Astraatje F. Ik moet alleen wel voor APK de originele setup erin zetten ten einde van werking mist achterlicht, maar heb dan ook 3x stadslicht, met 2 remlichten per kant. Heb extra 'apk setje' p&p liggen, dat scheelt.

p1070777rev.jpg
p1070773rev.jpg

weet niet als jerremy hier zo af en toe nog tussen kijkt, maar hier zal ik de achterkant graag van willen zien :P

@ rovers als je de lamphouder aan de passagierskant eruit haalt kan je een lampje induwen vanboven zit alleen geen gat in de lamp maar als je er een enkel lampje induwt komt je erachter dat ook daar je mistlamp is aangesloten :) dus het is origineel voorzien om links en rechts een mistlamp te hebben alleen zit er rechts geen gat in de lamp zelf :) dus heb ik het maar hetzelfde gemaakt aan allebei de kanten:)

@RickR91

kzal er morgen even een lamp terug uithalen om een foto te maken hoe ik het heb gemaakt :)

en met de manta is het uitstekend staat sinds gister alweer te wachte op mooie weer :)

da zou ik wel kunnen maar ben nog niet echt tevreden van mijn eigen werk :jerry

ik zou eigenlijk nog een setje lamphouders of complete achterlichten moeten bijhebben dan kan ik deze veel beter maken dan het nu is :)

nu zitten er gewoon draden op het lampje gesoldeerd omdat ik de contacten niet mooi op hun plaats kon houden zonder de originele houder te slopen :)

maar zal morgen foto's maken hoe het nou juist zit :) of nee overmorge :) morge is een dagje autosalon hier in belgie gepland :) :)

Autosalon?? In de Brussels Expo zeker?? Veel plezier daar!

Wat betreft het niet tevreden zijn, het gaat eerder om de manier waarop de bedrading aangesloten is :)

Netjes afwerken kan altijd nog

da zou ik wel kunnen maar ben nog niet echt tevreden van mijn eigen werk :jerry

ik zou eigenlijk nog een setje lamphouders of complete achterlichten moeten bijhebben dan kan ik deze veel beter maken dan het nu is :)

nu zitten er gewoon draden op het lampje gesoldeerd omdat ik de contacten niet mooi op hun plaats kon houden zonder de originele houder te slopen :)

maar zal morgen foto's maken hoe het nou juist zit :) of nee overmorge :) morge is een dagje autosalon hier in belgie gepland :) :)

vraag mij nou af, als je nou gewoon je 2 achterlichten behoud. kan je dan aparte remlichten maken? dus dat je mistachterlicht en de niet gebruikte bolletje oplicht bij het remmen? dan heb je echt 3 volwaardige remlichten..

Autosalon?? In de Brussels Expo zeker?? Veel plezier daar!

Wat betreft het niet tevreden zijn, het gaat eerder om de manier waarop de bedrading aangesloten is :)

Netjes afwerken kan altijd nog

wat ik mij dus afvraag, slopen jullie alles weer uit elkaar voor de apk?

of kun je het gewoon af met een ander setje lampen er bij te nemen?

vraag mij nou af, als je nou gewoon je 2 achterlichten behoud. kan je dan aparte remlichten maken? dus dat je mistachterlicht en de niet gebruikte bolletje oplicht bij het remmen? dan heb je echt 3 volwaardige remlichten..

Terug
Naar boven