• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dubbele achterlichten maken astra coupe

Die zit op het dak, even goed kijken, Is een ORIGINELE zelfs!!!!

Mijn voor richtingaanwijzers zijn dezelfde kleur als het stadslicht bij de combo, en licht komt uit hetzelfde lampje, dat is wel verwarrind, dat merk je wel.

ik moet wel toegeven dat het licht opbrengst verschil tussen achter en remlicht bij de Combo groter is als bij de Vectra

Willem

Nope ik geef alleen de mening vanmezelf en anderen weer, meer niet..

Dat hij maar wat zit te vertellen zonder dat ie weet waar ie het eigenlijk over heeft (heeft het niet in werkelijkheid kunnen aanschouwen), is zijn pakkie an, maar zal m Blij maken:

> Combo VOOR:

Stadslicht:

100_5291.jpg

Dimlicht:

100_5295.jpg

100_5297.jpg

6000Klichtbeeldopwittedeurmeerafstand.jpg

6000Klichtbeeldopwittedeurdichtbij.jpg

6000Klichtopstraat3.jpg

grootlicht (seinlicht / hendel naar stuur):

100_5292.jpg

Dim - grootlicht (hendel naar Dash):

100_5294.jpg

100_5293.jpg

> Combo ACHTER:

Achterlicht:

mistlichtaangepastcombo-B001.jpg

Remlicht:

mistlichtaangepastcombo-B004.jpg

Mistachterlicht:

mistlichtaangepastcombo-B005.jpg

Willem

soepkiepe heeft alweer gelijk :) :)

laat hem voor wat het is zo een onzin iedereen is er laaiend enthousiast over je bent beter zichtbaar het remlicht word er beter zichtbaar van en het 3de remlicht laat duidelijk zien dat je remt

als hij niets zinnigs heeft om te zegge laat hem gewoon voor wat het is moet toch altijd 1 iemand het kindje uithangen niet ? :jerry

@ wim inderdaad bij je combo is het slechter zichtbaar miss daar ook maar een 3de stoplicht op montere :) :)

Die zit op het dak, even goed kijken, Is een ORIGINELE zelfs!!!!

Mijn voor richtingaanwijzers zijn dezelfde kleur als het stadslicht bij de combo, en licht komt uit hetzelfde lampje, dat is wel verwarrind, dat merk je wel.

ik moet wel toegeven dat het licht opbrengst verschil tussen achter en remlicht bij de Combo groter is als bij de Vectra

Willem

jij hebt die angel eyes volgens mij aardig anders dan mij.

net andersom zelfs geloof ik.

bij mij.

stand 1. alleen de ringen.

stand 2. ringen en de buitenste.

seinen met groot licht. ringen, buitenste, binnenste.

groot licht aan. ringen en alleen de binnenste.

nu werd mij verteld dat de buitenste uit gaan omdat het anders te veel stroom trekt of warm word?

mij lijkt het namelijk mooi dat wanneer ik groot licht aan zet mijn gewone licht (stand 2) ook door blijft branden.

dus dat er het zelfde brand dan wanneer ik sein.

heb nog ff een ander vraagje over verlichting.

ik heb geen mistlamp voorbereiding, wil dit er ooit wel op maken.

maar heb nog 2 blauwe steeklampjes liggen, wou ik in de mistlampen bij maken.

alleen ik ben niet zo handig met kabels en elektra dus wou het krot maar krachtig doen.

lampje in me mistlamp maken (gat er bij boren) en dan met door verbinden naar mijn stadslicht (stand 1 dus, haal ze wel eens door elkaar)

maar mag dat voor de keuring ook? dat blauw niet mag weet ik, dus voor de apk druk ik er sowieso witten in, maar mag dat wel? of is dat afkeur? aangezien ik ze dan niet apart aan en uit kan zetten, en dus alleen uit gaan wanneer ik alle lampen uit doe.

@Jerremy wrote:Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..

Heb het ook bij me Astraatje F. Ik moet alleen wel voor APK de originele setup erin zetten ten einde van werking mist achterlicht, maar heb dan ook 3x stadslicht, met 2 remlichten per kant. Heb extra 'apk setje' p&p liggen, dat scheelt.

Is dit niet op te lossen door een relais of iets?

Wim-V6 heeft ook zo'n geweldige modificatie voor mistlampen op grootlicht met relais.

Dat is handig als je aan het slepen bent, evenals de knippers op het dak, die zien ze dan ook, zo maakt het niet uit dat degene achter je aan een touwtje, met de alarmknippers aanrijd.

Deze Combo gebruiken we ook vaak om gestrande auto's te slepen namelijk.

Willem

@The Undertaker wrote:@Jerremy wrote:Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..

Heb het ook bij me Astraatje F. Ik moet alleen wel voor APK de originele setup erin zetten ten einde van werking mist achterlicht, maar heb dan ook 3x stadslicht, met 2 remlichten per kant. Heb extra 'apk setje' p&p liggen, dat scheelt.

Wim-V6 heeft ook zo'n geweldige modificatie voor mistlampen op grootlicht met relais.

Op de Combo ook voor het mistachterlicht, kijk maar eens goed, de 2 bovenste remlichten doelen ook als mistachterlicht..

Willem

kan allemaal, maar de remlichten moeten 1 geheel vormen wil het goedgekeurd worden, dat zou inhouden dat je dan 3 remlampjes per unit zou moeten maken...

Bij de vectra draai ik het bovenste lampje eruit met de APK

Bij de Combo brand alle extra verlichting via relais, 1 zekering uit de bijgeplaatste zekeringkast, en huppa, geen dakknippers, geen extra remlichten, geen werkende zwaailamp..

Willem

jij hebt die angel eyes volgens mij aardig anders dan mij.

net andersom zelfs geloof ik.

bij mij.

stand 1. alleen de ringen.

stand 2. ringen en de buitenste.

seinen met groot licht. ringen, buitenste, binnenste.

groot licht aan. ringen en alleen de binnenste.

nu werd mij verteld dat de buitenste uit gaan omdat het anders te veel stroom trekt of warm word?

mij lijkt het namelijk mooi dat wanneer ik groot licht aan zet mijn gewone licht (stand 2) ook door blijft branden.

dus dat er het zelfde brand dan wanneer ik sein.

heb nog ff een ander vraagje over verlichting.

ik heb geen mistlamp voorbereiding, wil dit er ooit wel op maken.

maar heb nog 2 blauwe steeklampjes liggen, wou ik in de mistlampen bij maken.

alleen ik ben niet zo handig met kabels en elektra dus wou het krot maar krachtig doen.

lampje in me mistlamp maken (gat er bij boren) en dan met door verbinden naar mijn stadslicht (stand 1 dus, haal ze wel eens door elkaar)

maar mag dat voor de keuring ook? dat blauw niet mag weet ik, dus voor de apk druk ik er sowieso witten in, maar mag dat wel? of is dat afkeur? aangezien ik ze dan niet apart aan en uit kan zetten, en dus alleen uit gaan wanneer ik alle lampen uit doe.

@Jerremy wrote:Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..

lol, lijkt net als ik reacties er tussen mis of zo haha.

heb je mijn vraag gelezen wim?

dus aan de voorkant.

op de plek waar de mistlampen zitten statdslicht rechtsreeks op mijn gewone stadslicht aan sluiten, die ook niet afzonderlijk aan en uit te schakelen is.

dus op stand 1 bedoel ik.

is dat apk goed of afkeur?

Dat is handig als je aan het slepen bent, evenals de knippers op het dak, die zien ze dan ook, zo maakt het niet uit dat degene achter je aan een touwtje, met de alarmknippers aanrijd.

Deze Combo gebruiken we ook vaak om gestrande auto's te slepen namelijk.

Willem

stads in of bij mistlicht, ja officieel mag dat, veel keurmeesters doen er moeilijk over.

Ik had ook stadslicht in mijn mistlampen gemaakt bij de Astra-F (ik had die oude mistlampen, met lenzen erin gaf wel een mooi duidelijk effect als je het lampje op een juiste plaats plaatste).

Willem

Terug
Naar boven