• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dubbele achterlichten maken astra coupe

@opel-motorsport wrote:@ walt walt

voor de zoveelste keer dit hebben vele auto's standaard me vader heeft op zijn c4 ook aan 2 zijden mistlicht origineel

links is verplicht en rechts is optioneel

ik heb het nagevraagd bij een apk keurmeester, en die zei: het mag mits de lampen neit verder uit mekaar staan dan 15cm of als ze in de zelfde unit zitten. dus dit is gewoon goedkeur

Die dubbele achterlichten zien er mooi uit en vooral duidelijk.

Ik zelf heb Depo donkere led achterlichten en heb ook mijn mistlampen dubbel aangesloten en is nu al 3 keer zonder problemen

APK goedgekeurd.

@ walt walt

voor de zoveelste keer dit hebben vele auto's standaard me vader heeft op zijn c4 ook aan 2 zijden mistlicht origineel

Vergeet niet dat ze in België een stukje strenger zijn hè.

Maar Stijn, bedankt voor de how-to. Misschien dat ik 'm binnenkort ietsje aan pas, zodat de stappen duidelijker zijn voor beginnende sleutelaars, maar ik vind 'm heel duidelijk zo met die foto's!

En zal binnenkort zelf ook eens gaan proberen.

Ik blijf het zeggen, prachtige coupé!

Wat voor uitlaat heb je eronder zitten? :D

Is zo'n "aangepast" licht trouwens in België ook zoiso APK goedkeur?

Ben erover aan het nadenken omdat ik je gewone achterlicht nu wel veel beter zichtbaar vind. :thumb

@waltwalt500 wrote:mistlicht aan 2 kanten :hmmz pfff...ik hou me mond verders

Jij hebt echt serieus weinig te doen dat je zulke vervelende en zeikerige dingen post, het is de vrijheid van meningsuiting, niet de verplichting.

Erwin

@kwuyts dank je

is een hatchback remus opc uitlaat die een beetje aangepast is aan coupe en aan een trekhaak :) + middendemper vervanger

en normaal is het hier in belgie ook een goedkeur hoor ik blijf gewoon mijn mistlicht behouden en mijn remlicht en mijn gewoon licht dus ik vraag me dan af wat het probleem zou zijn :)

@ RISL geen probleem pas maar aan :) ben ook niet de beste how-to schrijver :D

@ baas j gewoon aan beginne :) heeft met een uurtje tijd gekost ofzo :)

@Erwin1987 wrote:@waltwalt500 wrote:mistlicht aan 2 kanten :hmmz pfff...ik hou me mond verders

Jij hebt echt serieus weinig te doen dat je zulke vervelende en zeikerige dingen post, het is de vrijheid van meningsuiting, niet de verplichting.

Erwin

gewoon niet op in gaan, hijs aan het trollen..

@opel-motorsport wrote:

-zelf heb ik nu de bovenste fitting houders eruit gehaald en er van corsa a ingezet omdat de klempinnetjes van een enkel lampje even hoog zitten op de zijkant en die van een 21w/5w lampje een hoogte verschil hebben en je ze er anders niet in kan draaien

(wel de verbinding met de achterlichtstekker van de mistlamp doorknippen anders heb je kortsluiting)

deze dus

Dat doorknippen hoeft toch niet als je er geen andere fitting insteek hé?

@opel-motorsport wrote:@ walt walt

ik heb het nagevraagd bij een apk keurmeester, en die zei: het mag mits de lampen neit verder uit mekaar staan dan 15cm of als ze in de zelfde unit zitten. dus dit is gewoon goedkeur

Die dubbele achterlichten zien er mooi uit en vooral duidelijk.

Ik zelf heb Depo donkere led achterlichten en heb ook mijn mistlampen dubbel aangesloten en is nu al 3 keer zonder problemen

APK goedgekeurd.

Bij mij wel, maar ik heb geen dubbele achterlichten ofzo gemaakt.

Gewoon twee mistlampen.

Dus wat ik heb gedaan is gewoon een lampje in de fitting gestoken van het rechtse mistlicht,

een gat gemaakt om het lampje in de unit te kunnen steken en klaar.

Het lampje dat ik erin heb gestoken is trouwens enkelpolig, en de originele fitting ook.

Klopt toch zo, niet? :D

Vergeet niet dat ze in België een stukje strenger zijn hè.

Maar Stijn, bedankt voor de how-to. Misschien dat ik 'm binnenkort ietsje aan pas, zodat de stappen duidelijker zijn voor beginnende sleutelaars, maar ik vind 'm heel duidelijk zo met die foto's!

En zal binnenkort zelf ook eens gaan proberen.

was een 2de mistlamp vroeger dan een extra optie ofzo? :D

of gewoon gemakkelijker voor de fabrikant om geen 2 verschillende fittingen te gebruiken? :D

@kwuyts dank je

is een hatchback remus opc uitlaat die een beetje aangepast is aan coupe en aan een trekhaak :) + middendemper vervanger

en normaal is het hier in belgie ook een goedkeur hoor ik blijf gewoon mijn mistlicht behouden en mijn remlicht en mijn gewoon licht dus ik vraag me dan af wat het probleem zou zijn :)

@ RISL geen probleem pas maar aan :) ben ook niet de beste how-to schrijver :D

@ baas j gewoon aan beginne :) heeft met een uurtje tijd gekost ofzo :)

Terug
Naar boven