@Fearless wrote:Kzou nie weten wat het is...tis van 3m. Ik doe er altijd dorpels mee spuiten, kun je nog aardig dik er op zetten. En vervolgens de gewone lak er overheen.
Ook die structuur er in en het blijft wat elastisch. Dus spat er niet zomaar af. en omdat je het dik weg kan spuiten is het ideaal in bepaalde hoekjes waar je normaal niet zomaar bij kunt. En je lassen hoef je niet extreem netjes af te werken want die spuit je zo dik over dat je ze toch niet meer weer ziet :thumbup Ik ga heel mn sedan er mee doen, van onder en van buiten de onderste rand. Scheelt ook een weer wat geluid in de auto
je bent iiglekker bezig, lijkt wel alsof je heel de carroserie in maatvoering bestudeerd hebt :thumbup
Lijkt wel op wat ik bedoel zoals je het omschrijft. Wat ik bedoel zit in elk geval in zakjes met een tuit er aan om het te spuiten met het speciale pistool, en die zakjes zijn twee-delig en die twee kun je bij mekaar kneden en dan is het binnen een half uur verwerken, anders is het in het zakje gewoon hard. Droogt (zoals bij 2K altijd is) niet aan de lucht...
Ga er ook grote delen mee doen, schutbord van twee kanten, vloer van twee kanten en groten delen van de binnenkant van de motorruimte. Voordeel is dat er niet zomaar vocht onder kruipt, dus ook op de vloer intern erg handig in plaats van bitumen matjes. En het is rete slijtvast en je kan er zowat met een hamer op slaan, spat er niet af inderdaad.
Morgen weer verder, hoop laatste dingen lassen, beetje strak maken, lasprimeren en dan is hij klaar voor de 3M coating. Daarna ga ik de motorruimte nog weer rood spuiten. Bodem misschien even mat zwart spuiten, zodat het weer een beetje als één geheel smoelt, maar gaat geen bitumen meer op! Bitumen is voor daken, niet voor auto's!!! :swear
En ja, heb maanden lang super veel uit zitten pluizen en spreadsheets gemaakt, berekeningen en metingen om te bepalen waar het naar toe moet om wat verbeteringen te krijgen in deze auto. Het wordt nooit een Ferrari, maar ik vind het wel leuk om er alles aan te doen om met zo veel mogelijk origineel materiaal het rijgedrag te verbeteren. Met bepaalde aanpassingen zijn weer andere noodzakelijk alleen, dus is bij elkaar best een project als je alleen dat al zou willen aanpakken, maar verbetering is snel gemaakt. Vergeet niet dat er destijds heel andere overwegingen waren om deze auto's deze geometrie te geven. Er was maar een handje vol van deze auto's (zeker in het begin) met stuurbekrachtiging uitgerust, en het ontwerp is door de jaren heen nagenoeg het zelfde gebleven qua geometrie. Meer caster is bijvoorbeeld heel gunstig voor een betere wegligging in bochten, maar hij gaat er wel behoorlijk zwaarder van sturen. Bij modernere auto's is daarom alleen al stuurbekrachtiging standaard op alle modellen aanwezig. Ze kunnen eigenlijk niet anders, anders krijg je hem niet eens van zijn parkeerplek af. Ik heb er stuurbekrachtiging in zitten en daarom is meer caster voor mijn Kadett geen probleem. Alleen meer caster betekent ook tevens dat de stuurkogels naar achteren komen, en al snel tegen het stuurhuis en carrosserie aan gaan lopen. Dat heb ik kunnen voorkomen door de stuur armen in te korten en dat had tevens als voordeel dat hij sneller en dus direkter gaat sturen. Alleen moest daarom wel de maximale slag van het stuurhuis begrenst gaan worden. Dat heb ik inmiddels ook klaar.
Ook het verlagen van de stuurarmen levert dikker verbeteringen op, want zeker als je een Kadett verlaagt staan je stuurstangen sterk in een V-stand omhoog. Ideaal gezien horen deze licht omlaag te wijzen, zodat bij inveren de lengte van de stangen zo min mogelijk wordt beinvloed. Bij een standaard verlaagde Kadett zul je dus bij een hobbel in een bocht sneller de controle verliezen, omdat je bump-steer gaat krijgen, simpel gezegd gaat het wiel wat de hobbel moet verteren tevens sturen!! Dan krijg je dus banden wrijving en weg is de grip! Ik vind dit best wel een kwalijke ontwerpfout in de Kadett! Zelfs een niet verlaagde Kadett heeft al dat de stuurstangen omhoog lopen naar de stuurkogels toe.
Heb eind vorige week nog even wat meer werk gemaakt van het optimaliseren en verstevigen van de stoel bevestigingen van mijn Astra G interieur, want er was erg weinig vlees in de super dunwandige koker die dwars over de bodem onder de stoelen door loopt, dus heb daar wat dikker materiaal op gelast en er lasmoeren onder gelast. Nu passen de stoelen werkelijk subliem er in en is de positie van de stoelen ook optimaal, zodat ik ook goed bij de afstel knoppen kan komen. Was wel vreselijk veel meer werk dan ik had ingeschat, acht bevestigingen optimaliseren! Ach ja, straks is het genieten geblazen!
Heb nog wat RVS in 1mm gekocht om nieuwe spatschermen te maken voor de 288mm schijfremmen. En nog wat om een nettere bevestiging te maken voor de schakelpook. En heb wat uitlaat meuk gekocht van Simons omdat ik de uitlaat toch wat aan zal moeten passen door de modificaties. Had het graag door Andre laten doen, maar kan er helaas niet mee naar hem toe rijden, dus ga het maar zelf doen. Is ook wel weer een uitdaging! Heb in ieder geval RVS draad gekocht voor de MIG en een fles Argon.