@midnight black wrote:Lees net de kritiek van die duitser, beetje jammer van zo'n mensen. Gelukkig vinden de andere op dat forum het net als hier wel een super verbouwing.
Enne je duits is trouwens ziemlich gut. Zal ook eens een beetje op die site neuzen.
Hah, tja, snap best wel wat hij bedoelt hoor, natuurlijk is het nog mooier om alles los te boren en grote delen in één klap te vervangen. En natuurlijk is zo'n auto geheel origineel onverprutst het meest waard en zo zou ik hem ook wel het liefst kopen als ik er niet al eentje had. Maar het moet ook een beetje realistisch blijven. De realiteit is gewoon dat als je alles strak wilt je nog beter een hele nieuwe auto kan bouwen. Mijn voorste binnenschermen waren nooit echt lang meer mee gegaan als ik die 'braterei' er niet aan had uitgevoerd. Netjes zou zijn om er twee complete nieuwe op te puntlassen, maar aan nieuwe binnenschermen ga je geen wijzigingen doen die niet eerst getest zijn, aan oude wel. Ik heb voor een groot deel mazzel dat het zo super goed is uitgepakt en had al die tijd al in mijn achterhoofd dat als dat niet gelukt was dan had ik hem denk ik geschorst en alsnog nieuwe binnenschermen er voor gekocht.
Nu rijdt hij weer super en die nieuwe binnenschermen kan ik nu mooi nog wat langer uitstellen! In mijn visie is er niets onomkeerbaars gebeurd, als ik alles weer origineel zou willen hebben zijn er nog mogelijkheden zat om keurig aan passende carrosseriedelen te komen.... Maar dan is het wel een meerjarenplan...
Het wagentje is nu een droom om in te rijden, ben er afgelopen weekend de eerste langere rit mee weg geweest en dat viel niet tegen! Het is ongelooflijk hoe smooth hij ook kleine oneffenheden wegfiltert en daarmee nog het comfort heeft van origineel (misschien wel beter zelfs!) en toch een apestrakke wegligging heeft. Ik ram er bochten mee door waarin hij voorheen zwaar over ging hellen en nu blijft hij recht liggen met twee wielen aan de grond en zonder piepende banden!
Qua geluid is alles zeker de helft stiller geworden, behalve als ik over de 110 kilometer per uur kom. Ook dan is hij stiller dan voorheen, maar wil nog wel verder kijken om dat verder te verbeteren. Kijk nu naar een andere versnellingsbak eigenlijk. Deze F18 zingt ook een beetje, vooral in de 1 en 2. Zit te overwegen om er een WR bak onder te leggen met korte eindoverbrenging. Een F18W3.74 bijvoorbeeld, of een F16W3.74. Dan ga ik een paar honderd toertjes omlaag bij 120 en heb ik nét een iets lichtere 1 en 2.... Heb ook een topic in Engeland gezien waarin een F16/F18/F20 bak wordt samengesteld door iemand, met F20 diff, en verzetten van de F18 en F16 gecombineerd in een F20 behuizing meen ik. Ziet er wel uit als iets wat goed te doen is, heb ook wel Rohloff naafjes gereviseerd met 14 versnellingen voor de fiets. Dat is denk ik toch nog nét een :vertag tandje ingewikkelder!