• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Zo, zonneschermpjes zitten er op, en nieuwe handremvoeringen en wiellagers achter. De wiellagers van SKF genomen, met ABS sensor en daar draait nu de cruise control op. Wel geinig hoe goed dat werkt hier op, echt fenomenaal!

Nou wil ik binnenkort nog wiellagers voor en veren voor doen, want ik ga originele veren weer rijden, met verlagings veerschotels. Dan behoud je namelijk gewoon de veerweg en comfort, terwijl het wel iets lager bouwt. De grote rolcentrum correctie plannen zijn niet van de baan, maar dat kost heel veel tijd om te bepalen hoe alles optimaal gedimensioneerd moet worden. In het kader van als je het doet moet je het goed doen, ik wil er niet na het wijzigen achter komen dat ik er toch naast zit met de maten en verhoudingen van dingen.

Dan wil ik de motor ook weer even opfrissen, nieuwe stoters er in, riempje, oliepomp. En ik heb nog een prachtige Quaife sperdiff, maar voor ik die er in zet wil ik een perfecte bak die het ook waard is een sper in te zetten. Die ik nu heb is erg fijn, maar maakt mij wat te veel herrie nog.

Wil je de onderste schotel van de Mc Person poot verlagen? Bij de Kadett is daar inderdaad volgens mij nog wel ruimte voor, bij mijn Peugeotje 205 zat de schotel destijds vlak boven het loopvlak (met de originele 14" lichtmetaaltjes)

Oh nee, ik heb een setje van deze:

lFAaMLB.jpg

Dat bouwt ongeveer 20mm lager...

Is dat origineel? Het is in ieder geval wel "period" Wij hadden ze vroeger ook in diverse auto's zitten maar dan op de hoedenplank (de zijruiten werden in de vakantie "getint" met theedoeken :D

Zo, weer wat verse handel gescoord, origineel plaatwerk. Had al een hele tijd een blaasje op het linker achterscherm, en dat wordt nu groter en lelijker, dus moet tzt toch er aan geloven. Er zitten al vervangende wielranden in, maar dat vind ik toch wel erg halfbakken, dus ga er kwart achter buitenpanelen in zetten, en verse dorpels.

In het inwendige van de dorpels wil ik gaan kijken naar nog een extra box sectie, of chromo buis die de verbinding tussen de voorste en achterste langsliggers gaat verstevigen, want hier is wel wat extra gewenst bij de vijfdeurs om de nodige stijfheid te genereren.

Of er gaan originele cabrio binnendorpels in, als ik die op de kop kan tikken ergens... In elk geval wil ik het onzichtbaar, toch functioneel.

TNwOUWV.jpg

wc3fJVx.jpg

bUDALl8.jpg

EDb6q5H.jpg

Poeh dat is weer even werk.... Die binnendorpels van een cabrio lijken mij vrij eenvoudig op de sloop aan te komen, is volgens mij eigenlijk gewoon een standaard stalen koker die die Italianen er aan de binnenkant tegenaan hebben gebakken.

Thanks mannen! En ja het is weer een hoop werk, maar ben er inmiddels wel giga veel beter in geworden, heb intussen nog aan een hoop andere koetsen gelast, en mn TIG skills ook weer wat opgekalefatert.

Thja, binnendorpels uit een sloper halen lijkt me een no go, die dingen zijn eigenlijk altijd wel verrot. En je vergeet dat ik een hydrolische zetbank tot mn beschikking heb, dus kan ook heel goed zelf een koker vouwen als het moet.

Terug
Naar boven