• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Een niet zo'n aardige opelrijder, bah!

Het beste kan je wel de eer aan jezelf houden en gewoon rustig blijven en als dat niet helpt tja dan maar grof geweld gebruiken

rijden een hoop idiooten rond hier in apeldoorn...

ik had vanavond een Seat Toledo tegen de achterkant van men Omega bij de Van woudenberg ( chillerz jwz enzovoort ) toen ik uit stapte reed ie hard weg, ik er nog achteraan rennen maja dat heeft weinig zin.. heb wel zen kenteken. Dus als men trekhaak krom is oid ga ik ff aangifte doen..

Heb standaard een krikstok achter de bestuurderstoel liggen.. 1 hand de auto of aan de deurgreep en ze kennen er een paar krijgen van me.

origineel gepost door JHR

umh hoe ziet die tigra er uit.

er wonen nog wat vaassenaren die hier op het forum zitten die in een tigra rijden.

tuned_tigra geloof ik

die zal het niet geweest zijn :') dan had je een lading plamuur en polyester op straat liggen

Zo heb ik in een parkeergarage al een keer mot gehad met een petje die m'n auto blijkbaar wou zoenen. Want die bleef mooi ervoor staan, vriendelijk verzocht of ie wou weg gaan. Zegt ie "Nee. Ik blijf staan" Waarop ik reageer "Sgoed joh, rij ik wel door met jou mee." :P Waarop ik met een dot gas naar hem toe rij... Schrok ie gelukkig genoeg van, want toen kwam ie tegen m'n raam aan slaan e.d. Zag gewoon aan z'n kop dat ie pijn aan z'n knokkels had toen ie m'n voorruit sloeg :D

Maargoe, z'n maatje die erbij stond gelijk achter die gozer aan, beetje hem kalmeren king: Toen weg gereden :P

Ander momentje:

Eén of andere Jeep in Velp kan ook erwat van, straten zijn beetje krap hier in Velp. Dus je moet elkaar beetje voorang geven e.d. ik geef dus voorang aan een toekomende auto. Dus ik netjes in een inham tussen geparkeerde auto's. Haalt die flapdrol mij in.... Gaat ie lopen doordrukken. Voorrang claimen terwijl hij dat niet heeft.. Wist 't bedrijfsbusje die tegemoet kwam ook.... die heeft hem mooi achteruit gedrukt.

Waarop die gozer achteruit rijdt, bijna bij mij op de bumper. Dus ik vol op de claxon, wil m'n bumper niet plat hebben natuurlijk. Stapt die gek uit. Vlak voordat ie bij m'n deur is druk ik in z'n zicht m'n deur pinnetje in. Pak gelijk de telefoon erbij, gaat ie lopen schelden en vloeken en doen...

Maargoed, weet inmiddels waar die pipo woont, dus zal eens keertje een paar bakstenen achter z'n wielen ofzo leggen. Leuk met wegrijden :P

origineel gepost door GlennGSI

origineel gepost door JHR

umh hoe ziet die tigra er uit.

er wonen nog wat vaassenaren die hier op het forum zitten die in een tigra rijden.

tuned_tigra geloof ik

die zal het niet geweest zijn :') dan had je een lading plamuur en polyester op straat liggen

Klopt was dus een kerel uit rotterdam.

Maar in apeldoorn rijd echt vreemd volk ja. Van die wappies met weet ik veel wat voor sjonniebak. Laatst in vaassen ook, zat bij men broers vriendin in en wij rijden 60 net voorbij apeldoornseweg. Komt er zo'n honda uit een zijstraat (2 gasten erin, je zag ze haast niet, de stoelleuning bijna horizontaal, uber laag, dikke pijp en kutherrie) en die rijd uber langzaam. Wij in 1 keer inhalen gaan hun oppeens heel stoer volgas ons voorbij en daarna int dorp weer langzaam rijden. Zo zinloos:vertag

Rijdt elke dag door de binnenstad van Amsterdam en soms droom ik er over een Unimog te kopen

en iedereen die aso is gewoon over te rijden (maarja het blijft een droom)

geloof mij das niet alleen in nederland het geval. Ik woon in een heel kalm, boerestuk en zelfs hier worden de mensen met de dag meer krekel...

Een geluk dat jij een kalm mens bent, want ik was ook uitgestapt om hem eens beetje manieren te leren, tzal de eerste niet zijn, en de laatste ook niet vrees ik...

origineel gepost door Barrythefirst

Rijdt elke dag door de binnenstad van Amsterdam en soms droom ik er over een Unimog te kopen

en iedereen die aso is gewoon over te rijden (maarja het blijft een droom)

Met een unimog redt je het niet denk dat je meer aan een leopard 2 wat heb kan je ze van een afstandje al opruimen;)

origineel gepost door wormke

geloof mij das niet alleen in nederland het geval. Ik woon in een heel kalm, boerestuk en zelfs hier worden de mensen met de dag meer krekel...

Een geluk dat jij een kalm mens bent, want ik was ook uitgestapt om hem eens beetje manieren te leren, tzal de eerste niet zijn, en de laatste ook niet vrees ik...

Als ik niet rustig was gebleven en ook agressief begon te doen, nou dan was het wel anders afgelopen denk ik. Maar zo ben ik niet, zou ik ook niet willen.

origineel gepost door Lukko

meestal rijden zulke mensen in een golf. maar nu dus ook al in een tigra :thumbdown

Nou ik moet zeggen, de honda's zijn ook steeds meer in opkomst. Niks tegen honda hoor maar je krijgt er wel een slecht beeld van op die manier. De uitlaatpijp moet zo groot mogelijk altijd bij die dingen:hmmz

Mja je hebt heel vaak idioten die menen dat je anders moet rijden, maar ik zit er niet mee, krijg je een middelvinger ofzo, ik reageer er nooit op, zielige gedrag. Maar zo heel af en toe dan gaan ze je zitten fitten omdat ze hoe dan ook een reactie willen ofzo, ja dan ben je aant verkeerde adres.

Nou ik kwam net ook een niet zo aardige opelrijder tegen.

Sta op de rotonde om rechts af te slaan naast me staat een auto voor recht door.. de auto naast me rijd aan en de gene achter me wacht niet tot dat ik aan rijd naar rechts en hij geeft gas buiten mij om en staat bij het volgende verkeerslicht links ...(alleen daar staat een flitskast dus ik hoop dat hij erop staat:wors) ik kijk hem aan tja snotneus he!!.. denk tie nog stoer te zijn om ff gas te geven en een stukje naar voor te schieten :thumbdown en het verkeerslicht springt op groen en hij geeft gas naar links vlak voor het rechtdoor gaand verkeer Dwaas!!:sleeping:sleeping

tja verkeer hufters hou je er altijd bij

maar soms maak je ook leuke dingen mee ik moest ooit een trailer in zeebrugge afkoppelen en solo terug ik had toen een m.a.n tga trekker met van die kleine wielen die dingen hadden een bus cardan en trokken solo als de malle

ik stond bij het stoplicht naast een porsche 944 stoplicht op groen en gas er op laat ik die porsche er nu finaal uitrijden met mijn m.a.n

de man achter het stuur van de porsche keek erg vreemd toen hij er uit getrokken werd maar met 60 kwam hij weer voorbij en stak zijn duim omhoog

Dat is echt geinig.

Heb zelf met een 510pk Daf CF (85-480 upgraded euro-4) gereden, met afzetbare Koel afzetbak.

11,50m lang

laag profielbanden eronder op 19,5 inch velgjes

spoiler pakket

volledig hand geschakeld 16 gangen

bak eraf ging ie zeker als een malle

weg in 5 hoog door naar 7 hoog naar de 93km/u en dan laag toeren gaan rijden (1400 tpm)

bij het stoplicht geeft dat leuke effecten kan ik je melden.

Zeker met die petjes links naast je.

Willem

echt wel de m.a.n was een automaat en me scania een opticruise (automaat met koppeling voor het wegrijden)

ik stond toen met de scania R (ook met kleine wielen) die ik na de m.a.n had bij het stoplicht staat er een seat naast me dat ding had meer weg van een ferrari door al die uitbouw zooi die er op zat

geladen had ik 3,5 ton elektronica in de trailer tot mijn stomme verbazing trok ik die seat er ook finaal uit en pas toen ik de scania in de begrenzer reed kwam die er eindelijk langs

ik heb dubbel gelegen van de lag ziet je auto er uit als een ferrari wordt je zoek gereden door een scania!:P

haha, ook leuk, alleen die AS-tronic van de MAN is echt een Drama, bij ons is 2x de bak vervangen in 4 jaar tijd (garantie) en dat bij bijde MAN's TGA XXL met AS-tronic

AS-tronic = ongeveer het S-tronic van audi en DSG van VW

Willem

As-tronic heeft als nadeel dat ie heel lang doet over het zoeken naar een versnelling als je heb moeten remmen en dan gelijk weer optrekt. Heel irritant als bijv op een stoplicht afrijd dat rood is die plotseling op groen springt hij echt even na moet denken en dan iets kiest. Heel wazig idee als je op die pin hangt en er gebeurd niks.

origineel gepost door Astra F Vaassen

origineel gepost door Lukko

meestal rijden zulke mensen in een golf. maar nu dus ook al in een tigra :thumbdown

Nou ik moet zeggen, de honda's zijn ook steeds meer in opkomst. Niks tegen honda hoor maar je krijgt er wel een slecht beeld van op die manier. De uitlaatpijp moet zo groot mogelijk altijd bij die dingen:hmmz

Honda Civic is de nieuwe golf idd.. een ware hype/plaag 9 van de 10 zijn 1300tjes met dikke pijp/jappedempert

Ik weet niet of je de plek bij de van woudenberg kent. Daar stond iedereen altijd met de auto's op het stofzuigerplein van de blinq. Altijd heel gezellig enzo, alle merken en types kwamen er. Nooit narigheid of gesloop. Sinds dat al die Hondaboys er rijden en staan zie je er nooit meer een andere merk ( heel sporadisch een ander merk ) en er word gesloopt, rommel gemaakt en als je ze verkeerd aankijkt zitten ze gelijk moeilijk te doen.

Een mooie snelle honda ( B18/K20 ) kan ik wel waarderen mits er een normaal persoon in zit. Maar die tjappies met 1300tjes of 1500 vtecjes ( met wel 90pk !! :'') !! ) zijn heel irritant.

Terug
Naar boven