origineel gepost door Freestyler
Hoi Ralph,
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen idee wie die balken dicht gesmeerd heeft. Weet wel dat het al langere tijd eronder zit zo, aangezien van buiten niets te zien was eraan.
Zou wel handig zijn om te weten wie die persoon was. Dan wist ik iig wie ik in de toekomst beter kon mijden.
Wat mij vooral stoorde, was de bewering dat de auto ooit "gerestaureerd" was. Ongeacht door wie. En als je dan zulke dingen tegen komt...
Technisch is hij nog altijd niet 100%. Maar daar wordt ook nog aan gewerkt.
De werken van hierboven zijn ondertussen helemaal gedaan en goed afgerond (met ML en tektiel)
Komende tijd eerst maar eens uitzoeken waarom het abs lampje door verbonden is met het motormanagement lampje...
Ook even uit puur interesse, welke reparaties heb je in 2004 uit gevoerd? (zodat ik een deel van de historie weet van de wagen, ivm aankomende taxatie)
Vergeten te vermelden, de 3000 staat tegenwoordig gewoon weer in Limburg (manta weekend valkenburg issie te bewonderen)
Hallo Freestyler,
Mijn opmerking was ook niet op jou bedoeld

, maar er wordt dan meteen van alles geroepen met name door anderen.
Technisch was de omega toen ik hem kocht vrij slecht, ook vele optische dingen waren weg of slecht. Deze heb ik toen van een 2e sloop 3000 afgehaald of bij opel bergsteijn nieuw besteld. Ik dacht dat er in totaal voor een 35oo euro aan rekeningen bij zat, maar dat weet ik niet precies meer.
:angel
Wat er toen vervangen is weet ik ook niet precies meer, was wel veel in ieder geval. 1 ding kan ik me wel nog goed herrinneren. toen ik de auto kocht, zat er een ernstige onbalans in de aandrijflijn. ( als de auto stationair liep schudde de bijrijders stoel naast je !)na overleg met jo het vliegwiel vervangen, alles weer in elkaar gezet, geen resultaat. Tja wat dan? Nieuwe koppeling dan maar, weer alles uit elkaar, nog geen resultaat! Andere bak gekocht, hele spelletje weer van voor af aan, dus weer alles uitelkaar, maar daarna was het probleem wel opgelost!
Moest nog veel leren toen
En zo had deze auto nog vele mankementen, achteraf had het meer geld en tijd gekost dan voorheen gedacht, maar hij heeft me wel veel plezier opgeleverd.
Misschien heb je inmiddels de rekeningen al gezien van tcat, dan snap je wat ik bedoel.
Succes!
gr. ralph