Ik wil a.s. woensdag m`n EGR, gashuis en stappenmotor schoon gaan maken. Een aantal dingen vallen mij op de laatste tijd aan m`n tigra, die in dit forum af vaker omschreven zijn.
- olie lamplampje flikkerd af en toe.
- de motor is al twee keer afgeslagen bij het remmen.
- hij loopt wat onregelmatig stationair.
- had gisteren zomaar even een verhoogd toerental.
- houd af en toe in (lijkt wel smoren) als ik mijn snelheid wil verhogen (van 100 naar 120).
- mm-lampje brand maar nu ook af en toe m`n ABS-lampje.
Ik heb `t forum af afgespeurd en heb al heel wat antwoorden op mijn vragen maar voor de zekerheid stel ik er hier nog een paar.........
- Hoe lang duurt het ongeveer (dan weet ik of ik er `s morgens al aan moet beginnen om `s avond klaar te zijn).
- heb ik nog iets nodig voordat ik eraan begin (nieuwe pakkingen, rubbers e.d.)
- moet er nog iets worden afgesteld als alles weer in elkaar zit.
- waar kan ik alles het beste mee schoonmaken (WD-40, remmenreiniger e.d, kan ik onder water met een brillo-ponsje schoonmaken)
- hoe weet ik of de stappenmotor goed werkt (ik dacht gezezen te hebben dat er in principe geen beweegbare onderdelen aan zitten).
- olie lamplampje flikkerd af en toe.
- de motor is al twee keer afgeslagen bij het remmen.
- hij loopt wat onregelmatig stationair.
- had gisteren zomaar even een verhoogd toerental.
- houd af en toe in (lijkt wel smoren) als ik mijn snelheid wil verhogen (van 100 naar 120).
- mm-lampje brand maar nu ook af en toe m`n ABS-lampje.
Ik heb `t forum af afgespeurd en heb al heel wat antwoorden op mijn vragen maar voor de zekerheid stel ik er hier nog een paar.........
- Hoe lang duurt het ongeveer (dan weet ik of ik er `s morgens al aan moet beginnen om `s avond klaar te zijn).
- heb ik nog iets nodig voordat ik eraan begin (nieuwe pakkingen, rubbers e.d.)
- moet er nog iets worden afgesteld als alles weer in elkaar zit.
- waar kan ik alles het beste mee schoonmaken (WD-40, remmenreiniger e.d, kan ik onder water met een brillo-ponsje schoonmaken)
- hoe weet ik of de stappenmotor goed werkt (ik dacht gezezen te hebben dat er in principe geen beweegbare onderdelen aan zitten).