• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR klep defect

zowwwwwwwww ERG afgekoppeld

ook gelijk ff de kat er onderweg gehaald. sssooooowwwww wat brullen doet ie nu hahahaha.

maar wel fijn en rustiger/gladder lopen he.

Originally posted by sw16v

maak dan ook ff fotos van hoe en wat het het gedaan hebt!:)

altijd wel handig;)

is goed :thumbup zal ik doen... :) het schijnt niet egt moeilijk te zijn,heb ik gehoord van me neefje ( die is monteur bij de opel ) egr eraf plaatje op maat maken van zegmaar een cola blikje.... die weer voor je egr doen en dan het boeltje vastmaken....:)

Originally posted by phoenix

er zijn bij de opel ook pas-klare plaatjes te krijgen. ongeveer 7mm dik.

die heb ik er tussen zittten, met een paar langere bouten:D

enig idee wat dat plaatje kost??? :vertag

een euro of 7 dacht ik.

plaatje is van een meriva 1.6 8v (z16se)

staat bij het inlaatspruitstuk.

als ik volgende week op de zaak ben zal ik het nummer wel ff opschijven.

een euro of 7 dacht ik.

plaatje is van een meriva 1.6 8v (z16se)

staat bij het inlaatspruitstuk.

als ik volgende week op de zaak ben zal ik het nummer wel ff opschijven.

thnx :thumbup

hierbij nog ff het beloofde bestel nummer:

58 51 970

suc 6!!!

dankje phoenix :thumbup laat het dinsdag lekker door me neefje doen bij de garage gelijk ff een onderhoudsbeurt erbij :) ben ik wel weer een tiet euro's kwijt,...maar dan kan het maar gefixt zijn toch...? en me neefje weet precies wat ik wil met de vectra, dus.... gaat helemaal goed komen :D

nou mensen ben vandaag bij de dealer geweest,..om me egrklep af tesluiten met een plaatje :D

heb er alleen geen foto's van gemaakt... helemaal vergeten :( was een beetje moe...ben gelijk uit de nachtdienst van nijkerk naar utrecht gegaan,..dus vandaar geen foto's...

het pakkingtje van de egr die was behoorlijk scheef erop gedaan..die zat zegmaar half voor het gat van de egr :mad: vandaar dat die zou fuck reed me vectra. + dat de egr al behoorlijk zwart was aan de binnenkant voor zover ik kon zien.

nu zit het plaatje ervoor en rijd die heerlijk

lekker fel en veel beter oppakken in welke versnelling dan ook...ook op de lagere toeren :)

heb ook gelijk maar ff me olie en filter laten ververssen + nieuwe pitjes erin

en gelijk me orginele filterhuis weer laten plaatsen :thumbup

kortom het is een echte aanrader om die egr te laten afsluiten doormiddel van een plaatje :thumbup :thumbup

maar voor de motor kan et dus niet kwaad ? zo'n EGR klep zit er niet voor niks op denks . ik heb der nog geen last mee gehad , maar als ik et zo hoor , is voorkomen beter dan genezen (genezen is dure hobby :( )

en wat zijn de voordelen van het afsluiten van je EGR klep? en gaat het motormanagmentlampje dan nie branden op je dash? :angel

nee dat klantenbindingslampje gaat niet branden, moet je natuurlijk wel de stekker aan je klep laten zitten. het voordeel is dat de gasklep, stappenmotor, inlaatspruitstuk en je inlaatkleppen niet meer zo ernstig vervuilen. rede genoeg lijkt me!!!

nee dat klantenbindingslampje gaat niet branden, moet je natuurlijk wel de stekker aan je klep laten zitten. het voordeel is dat de gasklep, stappenmotor, inlaatspruitstuk en je inlaatkleppen niet meer zo ernstig vervuilen. rede genoeg lijkt me!!!

ja pcies, owkee dan... weeet ik dat ook weer! ;):thumbup

Ja die klep zit erop voor milieu minder te belasten, voor de rest heeft ie weinig nut.

Heb hem vandaag ook afgesloten dmv een stuk pakking er tussen te zetten en rest er gewoon weer op gezet. Dus gaten zijn dicht.

Heb namelijk een brommend geluid bij luchtinlaatbuis en monteur zei dat het of een kapotte klep in motor was of kon met de EGR klep te maken want die stond ook in contact met inlaatsysteem.

Hoop dat het daar aan ligt.

Weet nog niet of die beter loopt.

mzzls dennis.

Terug
Naar boven