• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

EGR klep defect

Ja die klep zit erop voor milieu minder te belasten

we betalen al genoeg voor het milieu dacht ik d'r af met die troep:P

Werkt het afsluiten van de EGR middels een plaatje ook voor een X1.6XEL ? Want dealers en andere "experts" hebben hier altijd een andere mening over. Geen MM lampje ?

ik wacht nog steeds op foto's.

Ik heb namelijk geen idee hoe je zo'n plaatje er tussen maakt :hmmz

De gereedschap en ruimte heb ik wel en zo, maar is dit een beetje goed te doen? Ben geen automonteur namelijk.

Als iemand een site weet waar het duidelijk te zien is, dan hoor ik het graag :cool:

aangezien mijn erg klep 3 jaar geleden vervangen is

Originally posted by AsconaC20NE

ik wacht nog steeds op foto's.

Ik heb namelijk geen idee hoe je zo'n plaatje er tussen maakt :hmmz

De gereedschap en ruimte heb ik wel en zo, maar is dit een beetje goed te doen? Ben geen automonteur namelijk.

Als iemand een site weet waar het duidelijk te zien is, dan hoor ik het graag :cool:

aangezien mijn erg klep 3 jaar geleden vervangen is

kan je gewoon bij de dealer laten doen :)

was bij mij zo gebeurd :D

en foto's heb ik niet genomen,.. ten eerste omdat ik uit de nachtdienst kwam en gelijk naar de dealer ben gegaan, en te moe was.... ten tweede is de plek van de egr bij elke type anders... of zeg ik dit nu verkeerd :hmmz

Ik ga dat ding ook afsluiten in mijn corsa x14sz, ik heb de egr al een losgehad om er een nieuwe pakking tussen te doen, hij zoog valse lucht aan. Ook moest ik de alu blokje van de egr vlakken, was krom.

Waterproof 100 op een spiegel (want vlak ) en schuren maar, daarna nageschuurd met korrel 400.

heb ff een picca gemaakt van me EGR waar die nu zit :D

EGRklep2.jpg

:thumbup :cool:

wat kost dat ongeveer bij de dealer om zo'n klep af te sluiten??

wil het zelf wel doen maar zou dan wel een voorbeeld nodig hebben met :kewlpics of misschien iemand in de buurt van R'dam die dit al eerder heeft gedaan en me wilt helpen??? (tegen vergoeding natuurlijk):thumbup

ik weet niet wat voor blok je hebt maar bij de x14xe en x16xe moet je het complete inlaatspruitstuk eraf halen (klotewerk) en de gasklep loshalen om erbij te komen.

Honza, doet t om die reden alleen nog maar icm met powerboxinbouw omdat je net zoveel werk hebt.

ik heb er nu een mooi rood plaatje overheen zitten :thumbup

Oorspronkelijk gepost door 5chaap2k

ik weet niet wat voor blok je hebt maar bij de x14xe en x16xe moet je het complete inlaatspruitstuk eraf halen (klotewerk) en de gasklep loshalen om erbij te komen.

Honza, doet t om die reden alleen nog maar icm met powerboxinbouw omdat je net zoveel werk hebt.

ik heb er nu een mooi rood plaatje overheen zitten :thumbup

Nee hoor, koelvloeistoftankje aan de kant gooien, en met de juistje lengte verlengstukje en gevoel en wat gescheld kan 't wel.

Ik heb een ouwe vectra met x16sz motor.. ik kan er erg makkelijk bij..

ook bij mij telkens het lampje aan.. klepje een beetje olieen en na 2 maanden weer gezeur..

zou dat eerder genoemde afsluitklepje van die emriva 8v ook bij mij passen?

alvast bedankt..

ja dat past ook!!! weet alleen niet of je luchtbak boven op je inlaat (vierkante zwarte bak) dan nog past.

(als je er een grote op hebt zitten)

anders heb je een kleine ronde zech maar, dan past het zekersssssss

Weet iemand (Thijs) wat een EGR nieuw kost ? Een tweedehands lijkt me niet echt geschikt. Want hoe lang zullen ze nog meegaan ? Ik heb er nu twee liggen die ik van dealer heb gekregen als test. Eerst dacht ik dat ze ok waren. Gewoon rijden = geen probleem. Maar na een tijdje op de autoweg gereden te hebben (klep dich dus ??) en weer afremmen of zacht rijden (klep weer open ??) gaat het fout. Dan komt het mooie lampje weer ! Dus die kleppen zijn allebei gaar. Misschien toch maar een nieuwe. Want de bestaande er af halen is zo makkelijk nog niet heb ik begrepen !!! Alhoewel die wel nog in orde is. Nooit foutmeldingen gehad !

Dus wat kost zo'n nieuwe klep eigenlijk ?

Gr.

Peter

Terug
Naar boven