• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

egr z 2,2se

Bedankt voor de informatie. Dan ga ik ook maar een blindplaat halen. Waar kun je die het beste bestellen? Of Kan je die gewoon bij de Opel Dealer halen?

@midnight black wrote:Mijne is ook afgedopt, met blindplaat en de EGR gewoon op zijn plaats met 2 bouten vast.

Geen problemen mee, sterker nog: reed er al vijf jaar mee in de rondte voordat ik wist dat het zo was.

Met de Opcom geeft ie wel een of andere melding maar brandt geen storingslampje ofzo.

Is de cheater uit de astra wereld misschien iets anders dan in de speedster wereld ofzo, want wij moeten vrij drastisch de stekker afknippen en er een stuk electronica opzetten. (waarna we de egr compleet kunnen verwijderen)

Iemand een foto van een chater voor de astra?

ik heb gewoon de egr verwijderd een blinde plaat gemaakt en gemonteerd, toen bleef mijn motorlampje branden.

toen heb ik mijn zafira modeljaar 2000 opnieuw geprogrameerd als zijnde 2004 omdat je dan kunt kiezen ofje met of zonder egr wil programeren.

hij pakt nu inderdaad beter op en rijd veel soepeler.

gr rudy

Hoe heb je dan jouw Zafira als model 2004 geprogrammeerd dan? Ik heb een 2.2 16V bouwjaar 2002 namelijk.

Wil ook graag een blind plaat monteren zonder foutmeldingen.

@0Rudy0 wrote:ik heb gewoon de egr verwijderd een blinde plaat gemaakt en gemonteerd, toen bleef mijn motorlampje branden.

toen heb ik mijn zafira modeljaar 2000 opnieuw geprogrameerd als zijnde 2004 omdat je dan kunt kiezen ofje met of zonder egr wil programeren.

hij pakt nu inderdaad beter op en rijd veel soepeler.

gr rudy

Ik heb toegang tot een tech2 en tis2web zodat het motorstuurapparaat kan herprogrammeren (sps).

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tof dan. Maar dat zou ik niet kunnen. Maar zoals ik gelezen heb hebben inmiddels meer mensen met de zelfde motor een blind plaat gemonteerd zonder problemen.

Ik ga morgen mijn nieuwe deurdranger voor linksachter ophalen samen met een blind plaat. En ga het meteen monteren. Ben erg benieuwd.

Als je de blind plaat monteert kan je dan ook de EGR klep eerst nog schoonmaken of heeft dat geen zin?

@0Rudy0 wrote:Ik heb toegang tot een tech2 en tis2web zodat het motorstuurapparaat kan herprogrammeren (sps).

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

@Dolby wrote:Als je de blind plaat monteert kan je dan ook de EGR klep eerst nog schoonmaken of heeft dat geen zin?

Niet echt nee. (tenzij je graag blinkende spullen onder je motorkap wilt hebben)

Hier zie je de onderkant van de egr:

45199_ai947.photobucket.com_albums_ad313_Tezscort_Astra_EGR01.jpg

De klep staat open in dit geval, waardoor het slecht verbrande deel terug terug in je inlaatspruitstuk gaat.

Zodra je die 2 gaten in je motor met de afbindklep dicht hebt, gemaakt, heeft het open/dicht mechanisme geen zin meer.

Daarom draai je de egr pak m beet 45 graden, en zet hem op 1 bout vast, zodat de electronica nog steeds denkt dat alles zijn werk doet.

Of als je hem liever met 2 bouten terug vast zet, zet je 2 moeren tussen de egr en de afbindklep, waardoor het open/dicht mechanisme ook nog kan werken. (maar het doet natuurlijk niks)

Wil even doorgeven dat ik vanavond de EGR blindplaat gemonteerd heb. Na het starten geen problemen mee. Hoop morgen op de snelweg geen foutmeldingen te krijgen.

Ben benieuwt of het lekkerder rijd. :thumb

Heb vandaag weer een stuk gereden op de snelweg. Maar helaas ging daarna het motor management lampje branden. Met op-com uitgelezen

met als foutmelding EGR klep not present.

Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.

Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor

blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.

De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.

Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?

Mijn Zafira komt uit bouwjaar 2002.

had ik ook je moet er echt een egr cheater aan pluggen vectra uit 2004 geloof het of niet je kunt de egr niet zomaar dicht gooien bij jou auto

@Dolby wrote:Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.

Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor

blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.

De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.

Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?

vreemd. heb ik nog niet gehad. en zit er toch al ff in

welk bj is je zafira ? mijn coupe van 2001 , en is ook een z 2.2 se :hmmz

denk dat het bij wat jongere autos wel het mm lampje laat branden ik had dezelfde probleem en is toen zo opgelost

Mijn blok een Z22SE Bouwjaar: 2002 inderdaad. Krijg soms een foutmelding. Niet altijd. Snap er niks van.

@turbootje wrote:@Dolby wrote:Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.

vreemd. heb ik nog niet gehad. en zit er toch al ff in

welk bj is je zafira ? mijn coupe van 2001 , en is ook een z 2.2 se :hmmz

Terug
Naar boven