• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische Ramen! HELP!

Tonyehrd

Post weinig
Hey Hallo!!

Ik heb vandaag op marktplaats een set gekocht met elecktrische ramen voor m'n Astra F.

Daarbij zat (helaas maar 1 besturings unit voor bijde kanten) Nu is dat het probleem niet, alleen de aansluitingen zijn het probleem, en daar heb ik de volgende vragen over.

1, ik heb 8 draden, waarvan een paar de zelfde kleur (zoals zwart)

Nu vroeg ik me af waar welke draden voor zijn? Want per motor komen er 2 draden uit (die teven niet de zelfde keur hebben als die uit m'n unit komen).

2, hoe monteer ik de raamhouder + motor vast aan m'n deur?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Met vriendelijke groet.

Tony Koorevaar.

je hebt nodig:

bedienings unit Links (2 ruitschakelaars), en schakelaar voor rechtse deur.

ik heb alleen een schema voor de Corsa-B / Astra-F na 1995 (met Comfortsluiting).

Schemaelectrischeramenva1996.jpg

Willem

je hebt nodig:

bedienings unit Links (2 ruitschakelaars), en schakelaar voor rechtse deur.

ik heb alleen een schema voor de Corsa-B / Astra-F na 1995 (met Comfortsluiting).

Schemaelectrischeramenva1996.jpg

Willem

Bedankt,

Ik heb alleen de linker besturings paneeltje ( voor 2 ramen ) dus die bouw ik in m'n midden stuk.

Vanuit het schema word ik niet echt wijzer, ik vroeg me af hoe alles vast in m'n deur moet. Met popnagels?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Tof Forum dit! :thumb

Bedankt,

Ik heb alleen de linker besturings paneeltje ( voor 2 ramen ) dus die bouw ik in m'n midden stuk.

Vanuit het schema word ik niet echt wijzer, ik vroeg me af hoe alles vast in m'n deur moet. Met popnagels?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Tof Forum dit! :thumb

Zwart is dus contact?

Op de motoren? Stroom? Op welke 2 draden moet ik het doen dan? Blauw of Geel? Ik heb voor de rest geen draden.

Zwart is dus contact?

Op de motoren? Stroom? Op welke 2 draden moet ik het doen dan? Blauw of Geel? Ik heb voor de rest geen draden.

btw,

Ik heb vanmiddag het volgende gedaan:

Stroom van contact op 2 bruin & 2 zwart gedaan.

Daarna de gestippelde draden op m'n motor aangesloten (linker motor + linker schakelaarsunit)

Alleen toen sloot ik rechts aan, en die deed niets, Tenzij ik de draaden van de linker motor op de rechter motor deed, toen deed hij het wel.

of er zit ergens een dikke storing, of ik snap de draden niet.. (want Waarom in 1 unit 2 bruin en 2 zwart? + waarom dun & dik?)

Groetjes,

Tony.

btw,

Ik heb vanmiddag het volgende gedaan:

Stroom van contact op 2 bruin & 2 zwart gedaan.

Daarna de gestippelde draden op m'n motor aangesloten (linker motor + linker schakelaarsunit)

Alleen toen sloot ik rechts aan, en die deed niets, Tenzij ik de draaden van de linker motor op de rechter motor deed, toen deed hij het wel.

of er zit ergens een dikke storing, of ik snap de draden niet.. (want Waarom in 1 unit 2 bruin en 2 zwart? + waarom dun & dik?)

Groetjes,

Tony.

Hey,

Nee, kan er niets over vinden.... & ja midden stuk, in de deur kan ik hem wel plaatsen, alleen moet m'n bij rijder vragen of het raam open mag :P

Dus dat gaan we maar even anders doen hea :P

Haha.... Bedankt in iedergeval...

Tony.

Hey,

Nee, kan er niets over vinden.... & ja midden stuk, in de deur kan ik hem wel plaatsen, alleen moet m'n bij rijder vragen of het raam open mag :P

Dus dat gaan we maar even anders doen hea :P

Haha.... Bedankt in iedergeval...

Tony.

Wim-V6,

Bedankt voor het schema, alleen het rechter paneel heb ik NIET.

Misschien kan ik dan wel dat linker paneel in het midden van m'n auto plaatsen, en dan daar ook vanuit m'n rechter raam bedienen.

Maar over dat schema, als ik het op mijn manier gaat doen moet het iets anders, kan jij mij vertellen of dat lukt hier is mijn plan (voorzover ik het snap) :

Motor Links & motor rechts moet een + hebben vanaf mijn injectie (dus contact stroom)

Linker motor krijgt : Grijs-Groen & Rood-Bruin (vanaf m'n besturing)

Motor Rechts hoort signaal te krijgen van m'n rechter besturing, gezien ik die niet heb zal het recht streeks moeten dus:

Motor rechts krijgt : Grijs-Geel op Grijs-groen en Rood-bruin op rood-blauw.

Waar dienen alleen die bruine ''draden'' voor?

Hopelijk is dit een oplossing?

Tony.

Wim-V6,

Bedankt voor het schema, alleen het rechter paneel heb ik NIET.

Misschien kan ik dan wel dat linker paneel in het midden van m'n auto plaatsen, en dan daar ook vanuit m'n rechter raam bedienen.

Maar over dat schema, als ik het op mijn manier gaat doen moet het iets anders, kan jij mij vertellen of dat lukt hier is mijn plan (voorzover ik het snap) :

Motor Links & motor rechts moet een + hebben vanaf mijn injectie (dus contact stroom)

Linker motor krijgt : Grijs-Groen & Rood-Bruin (vanaf m'n besturing)

Motor Rechts hoort signaal te krijgen van m'n rechter besturing, gezien ik die niet heb zal het recht streeks moeten dus:

Motor rechts krijgt : Grijs-Geel op Grijs-groen en Rood-bruin op rood-blauw.

Waar dienen alleen die bruine ''draden'' voor?

Hopelijk is dit een oplossing?

Tony.

vanaf injectie????

Nope

In schema kleuren (DIN kleuren)

30 Rood = Constant +

15 Zwart = + over Contact

31 bruin = Massa

de rest zijn schakeldraden.

Willem

vanaf injectie????

Nope

In schema kleuren (DIN kleuren)

30 Rood = Constant +

15 Zwart = + over Contact

31 bruin = Massa

de rest zijn schakeldraden.

Willem

Hey,

Wim bedankt :thumb nu word ik al een stuk wijzer!

Ik heb alleen een vraag, ik heb op m'n normale schakelaar (bestuurders kant) 2 zwarte & 2 bruine ( de rest is kleur )

Ik heb vanmiddag getest (ja in dit rot weer ja :P ) en zwart is plus & bruin is min (dus ik heb in totaal 2 zwarte + en 2 bruine - ) kan aan mij liggen maar ik geloof dat dit dus niet goed is. Toen ik het aansloot op de manier hoe ik het nu zeg deed alleen m'n linker raam het en rechts deed niets ( en als ik dat kleine controlle knopje van rechts aansluit op + en min gaat alleen het lampje branden en doet m'n raam ding het niet.

Ik doe iets fout, alleen wat weet ik niet.

Groetjes,

Tony.

Hey,

Wim bedankt :thumb nu word ik al een stuk wijzer!

Ik heb alleen een vraag, ik heb op m'n normale schakelaar (bestuurders kant) 2 zwarte & 2 bruine ( de rest is kleur )

Ik heb vanmiddag getest (ja in dit rot weer ja :P ) en zwart is plus & bruin is min (dus ik heb in totaal 2 zwarte + en 2 bruine - ) kan aan mij liggen maar ik geloof dat dit dus niet goed is. Toen ik het aansloot op de manier hoe ik het nu zeg deed alleen m'n linker raam het en rechts deed niets ( en als ik dat kleine controlle knopje van rechts aansluit op + en min gaat alleen het lampje branden en doet m'n raam ding het niet.

Ik doe iets fout, alleen wat weet ik niet.

Groetjes,

Tony.

Ik moet het even wat anders benoemen:

Bestuurderskant schakelaar:

Bruin (dik)

Zwart (dik)

Bruin (dun)

zwart (dun)

Blauw-Rood (met zwarte puntjes) (dik)

Geel-blauw (met zwarte puntjes) (dik) (ofzo iets ik weet dat het voor m'n raam is)

Blauw-rood (dun)

geel-blauw (dun)

Ik vermoed dat de laatste 2 dunnen, doorgekoppeld moeten worden aan m'n bijrijders schakelaar.

Bijrijders schakelaar:

Bruin(dik)

Zwart(dik)

blauw-rood met puntjes (dik)

Geel-blauw met puntjes (dik)

blauw-rood zonder puntjes wel dik.

geel-blauw zonder puntjes wel dik.

Raam links: 2 draden: Geel & blauw.

Raam rechts: 2 draden: geel & blauw.

Soort van help nu?

Ik kom er niet meer uit :P

Btw ook raar, mijn elect ramen zekering zit er in? 10 amph...?

Groetjes,

Tony.

Ik moet het even wat anders benoemen:

Bestuurderskant schakelaar:

Bruin (dik)

Zwart (dik)

Bruin (dun)

zwart (dun)

Blauw-Rood (met zwarte puntjes) (dik)

Geel-blauw (met zwarte puntjes) (dik) (ofzo iets ik weet dat het voor m'n raam is)

Blauw-rood (dun)

geel-blauw (dun)

Ik vermoed dat de laatste 2 dunnen, doorgekoppeld moeten worden aan m'n bijrijders schakelaar.

Bijrijders schakelaar:

Bruin(dik)

Zwart(dik)

blauw-rood met puntjes (dik)

Geel-blauw met puntjes (dik)

blauw-rood zonder puntjes wel dik.

geel-blauw zonder puntjes wel dik.

Raam links: 2 draden: Geel & blauw.

Raam rechts: 2 draden: geel & blauw.

Soort van help nu?

Ik kom er niet meer uit :P

Btw ook raar, mijn elect ramen zekering zit er in? 10 amph...?

Groetjes,

Tony.

Zwart is officieel geschakelde +

Op de motoren kan je deze gewoon aan de Constant + hangen...

als de schakelaars maar via Contact laat lopen.

Willem

Terug
Naar boven