• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische supercharger..

dion87

Woont hier bijna
nou was ik beetje aan het rondkijken naar superchargers.. en kwam ik dit tegen http://www.superchargertuning.com/pages_contents/show/id/5" onclick="window.open(this.href);return false;

het is een electrische supercharger.. maar ik heb er grote twijfels bij of je hier nou op vooruit gaat..

het lijkt mij dat zon ding bij lange na niet zoveel lucht kan leveren als zeg maar een turbo of een echte supercharger.

Ik ben aan het rondsnuffelen op ebay voor een nog goedkoper alternatief

Heb alleen zo'n blower nodig bedrading en schakelaartjes genoeg :D

Zal ik zeker doen :D

binnenkort dit eens voorleggen aan een goede lokale electroboer

hopelijk dat hij me kan helpen met het samenstellen van een controller

zal wel even duren eer ik het klaar heb want zit op moment een beetje krap bij kas

maar er wordt aan gewerkt iigv :D

@Vinci wrote:Je hebt gelijk, tiepfoutje is snel gemaakt heh, nulletje te veel...
redface.gif
:sleeping

Bedankt voor het opletten! :thumbup

Vind 1800 watt nog steeds genoeg hoor. Op 12V is dat heel wat amperetjes. Ongeveer net zo veel als je startmotor trekt denk ik...

Antwoord 1 van mij in dit topic:

@Vinci wrote:Die fan van die 'turbo' is 30 watt, ik weet niet of jullie wel eens voor de grap op een stofzuiger hebben gekeken?

Een fout die hier gemaakt wordt is dat het vermogen van de fan 1:1 omgezet moet worden in PK's. Als je zo simpel gaat rekenen zou een 60pk winst door een gewone turbo ook ergens zoveel vermogen moeten kosten....

Een grotere luchtpomp opzetten voor meer lucht hoef niet zoveel vemogen te gebruiken.

@usbstick wrote:en weer is er geen filmpje van...

Ja balen inderdaad! Deze zou echt wel moeten werken met dat vermogen...

Om nog even terug te blikken op die eerste supercharger met 3 ampere, da's dus amper 40 watt vermogen!!

:jerry :jerry :jerry

Tegen 1.8KW!! (1800 watt voor de leken onder ons... :vertag )

@usbstick wrote:ik heb wel ee 50 meter verleng kabeltje.....

HAHahahaHAH!! :jerry :jerry :jerry En een dikke vette 380 125A aansluiting??

EDIT: Tiepfout hersteld...

Ik weet niet of je enige notie hebt van wat voor vermogen je daar over praat. Kijk als je een nucleair aangedreven auto wilt dan zal er ook wel een mogelijkheid voor zijn, maar wat is wijsheid? Op dit vermogen kan je bekant de auto direct laten rijden, op de electromotor van deze supercharger...

350 ampere om dat ding volop te laten blazen, 1,8KW. De ENIGE en ENKELE motivatie om dit te doen is als je geen plek hebt voor een supercharger op de normale plek. Electrisch heb je natuurlijk iets meer vrijheid om het ding op een gekke plek te plaatsen, maar verder is in alle opzichten een snaar aangedreven supercharger een veel betere optie. Laat staan een turbo, want die kost je amper energie en levert er een hele hoop voor in ruil terug. De energie waarmee de uitlaatgassen naar buiten knallen gaat immers normaliter geheel verloren en benut je met een turbo heel mooi. Bij een supercharger heb je al immens veel meer verlies. Zoals 2000 al zei zo'n 20% gaat al in de aandrijving van de supercharger zitten.

Dit geintje gaat ook namelijk wel wat kosten! En voor minder dan dit wil je het niet doen, anders ga je nogmaals onherroepelijk PK's inleveren bij hogere toeren.

Als jij dit wilt bouwen succes nogmaals! :thumb En helemaal als je het toerental geregeld wilt maken op 350 ampere! :vertag HAHahahahah!

:jerry

Eén vraagje nog, waar ga je eigenlijk die 350 amperes vandaan halen? Die gaat je dynamootje namelijk niet leveren... :hmmz

EDIT: Nog een vraagje, volgens mij krab jij ook met je linker hand achter je hoofd langs aan je rechter oor als je er jeuk aan hebt of niet?

:jerry

Waar ik zelf het grootste probleem in zie is de aansturing

overal word het getoond met aan/uit schakeling

maar ik denk dat als de fan stilstaat je luchtstroming wordt belemmerd dus verlies van vermogen

al wordt er beweerd van niet :hmmz

lijkt me beter de fan continu te laten draaien maar dan de rpm's zien te regelen ipv aan/uit

denk ik ook beter voor de motor :hmmz

als ik een pipe fan met rpm control kan vinden die net zo veel lucht verplaatst als een (kleine) supercharger

zie ik daar het probleem niet in

wel de aansturing, het aangeboden kant en klare systeem is bij mij wel epic fail :thumbdown

wat ik dus wil maken is een aansturing zodat de blower op de rpm's van de motor meegaat

net als een normale supercharger

zal er nog even niet aan kunnen beginnen maar laat mn bevindingen zeker weten :D

Moet je met een vacuum metertje kijken of je daad werkelijk in je inlaatspruitstuk een overdruk krijg. Ik betwijfel het.....

Mvg mike

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

@trashmetal wrote:@chieltjuh wrote:Geloof er weinig van.

Maar al zal je veel meer lucht binnen krijgen, moet dat toch weer afgesteld worden met de inspuiting om optimale mengverh te krijgen?!

ecu past zich daar zelf op aan

Weer wat geleerd:)

Ik kan me niet voorstellen dat dit ding genoeg luchtopbrengst zal hebben voor tijdens vollast. Denk eerder dat het een beperkend ding is..

Terug
Naar boven