• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische supercharger..

Ik weet ook niet beter dat een compressor zelf al iets van 20% van het vermogen kost. Het is dat ie druk levert, maar het is een vrij oneconomisch systeem.

dit werkt niet,heb het al vaker voorbij zien komen,overal zeggen ze dat het niet werkt,waarom niet weet ik niet maar je management zal het niet pikken denk ik..

Volgens mijn kan ie alleen genoeg lucht leveren voor stationair daar boven zit ie alleen. Maar in de weg.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

@usbstick wrote:dit werkt niet,heb het al vaker voorbij zien komen,overal zeggen ze dat het niet werkt,waarom niet weet ik niet maar je management zal het niet pikken denk ik..

dat lossen je LMM en lambasonde toch gewoon op..

zelfde al bij een normale v snaar aangedreven supercharger..

hehe, wel nog grappig !

'k heb vroeger op m'n scooter nog zo een soort mini-turbine gestoken tussen mijn openluchtfilter en de carbu, dat werkte dan weer wel...

maar ik denk ook dat je motormanagement dit niet zal pikken ? geen idee eigelijk...

ff omgerekend zou hij 137,14 kosten :hmmz

gewone supercharger zit je zo al aan de 50 a 60 pk meer

20 a 25pk lijkt me wel haalbaar met dit dingetje

zou em alleen niet monteren als je motor al geblazen is ;)

ik ga em zeker in mn achterhoofd houden toch leuk om te proberen :D

@kaneelschep wrote:het gaat gewoon tegen alle natuurkunde en zinnigheid in. maar er is iemand erg eigenwijs! :jerry

Ja ik vind het ook erg schattig hoor, vind het gewoon moeilijk om niet bot te doen en er lopen bosjes mensen rond die zo naief zijn.... dus wil ik wel de moeite nemen om er woorden aan vuil te maken in een verwoede poging het kennis niveau op te krikken....

In Engeland lijkt het beter gesteld met gemiddelde kennis niveau, gezien de reacties daar....

ik bekijk het ook zeer kritisch.. pk's kosten normaal gewoon veel geld, dus neem ik dit dus echt neit zomaar aan..

nou dit gaat de verkeerde kant op,ieder moet doen wat ie wil, en als het lukt dan is het alleen maar mooi en zo niet, zijn er genoeg andere alterntieve.. ;)

@Vinci wrote:@usbstick wrote:en weer is er geen filmpje van...

Ja balen inderdaad! Deze zou echt wel moeten werken met dat vermogen...

Om nog even terug te blikken op die eerste supercharger met 3 ampere, da's dus amper 40 watt vermogen!!

:jerry :jerry :jerry

Tegen 1.8KW!! (18000 watt voor de leken onder ons... :vertag )

@usbstick wrote:ik heb wel ee 50 meter verleng kabeltje.....

HAHahahaHAH!! :jerry :jerry :jerry En een dikke vette 380 125A aansluiting??

1.8kW is 1800W "voor de leken onder ons".

Dit is ongeveer gelijk aan een stofzuigermotor.

@trashmetal wrote:@Vinci wrote:Jij blaat maar door dat het een ding is om te proberen terwijl het nog steeds in alle opzichten onhandig is :thumbdown .... En dat blijft, en daarom zaag ik door over de onmogelijkheden. Als nogmaals dit in de verste verte een goede oplossing zou zijn zou ik er heel enthusiast over kunnen worden.... :angel

Begrijp me niet verkeerd, als jij dit gaat bouwen vind ik dat hartstikke leuk! :thumb

je zaagt en hamert maar lekker door, je hebt je roeping als timmerman gemist denk ik :jerry

Jij bent echt grappig, jij bent je roeping als Emiel Ratelband mis gelopen denk ik... :ass

Ik las laatst wat in de amt over elektrische turbo en.die schijnen goed te werken.

Die werken niet op 12v maar 48v

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

als je ff googled op duct fan (afbeeldingen) zie je meerdere mogelijke kandidaten

ben er nog niet uit welke ik ga nemen

nogmaals voor de duidelijkheid,..... ik wil zelf een systeem samenstellen en onwikkelen en niet die kant en klare troep

in theorie moet het kunnen

Wat ik al zei, het komt uit de lengte of uit de breedte. Als je een luchtverplaatser neemt die veel druk kan leveren zal die ook meer de luchtstroom belemmeren als hij het niet bij kan benen. Ik ben dan benieuwd hoe jij gaat voorkomen dat hij boven de 4500 toeren een belemmering zal vormen? Je kan het niet bypassen.

Weet niet waar jij natuurkunde hebt gehad, maar er is zo iets als de wet van behoud van energie. Als je een wiel gaat aandrijven met een electromotor en die weer gaat voeden met een dynamo die door dat wiel wordt aangedreven dan is het nog steeds niet zo dat het wiel met een zetje eeuwig zal blijven draaien. Hoe mooi het ook zal zijn. Toch zijn er dozijnen mensen die er in geloven als je er een tekeningetje van maakt.... Helaas is er op allerlei fronten verlies en zal het wiel net zo hard (of nog harder!) tot stilstand komen als zonder poespas er aan....

Een beetje natuurkundige kennis leert dat jou systeem niet haalbaar is, en dat probeerde ik in antwoord 1 al aan te geven. Het is ook niet een beetje haalbaar, het geeft gewoon geen netto winst en dat is op zich een simpel te beredeneren feit. Een eenvoudig rekensommetje.

Als ik ook maar in de verste verte kans van slagen zag dan zou ik er al een stuk enthusiaster op reageren...

Het is gewoon van alle kanten veel simpeler en effectiever om een echte turbo of supercharger te pakken. En over geen poppenspul, daar kom je dus weer op het simpele rekensommetje uit. Waarom denk je dat een supercharger met een dikke riem wordt aangedreven in plaats van een V-snaar? Waarom denk je dat een turbo zo veel toeren moet draaien.

Simpel, lengte - breedte, breedte - lengte.... Spanning*stroom=vermogen Toeren*kracht=vermogen

En dan zie je dus dat toeren niet alles is, want als er slechts sprake is van een tiende of een honderdste van de kracht dan ga je er met toeren ook al gauw niet komen....

Terug
Naar boven