• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Elektriki dak inbouwen somebody??

is het mogelijk om in een G een "Origneel schuifdak" te monteren ?? wat heb ik nodig? kdacht aan

hemel

dakraam +rubbers ,denk dat die wel nieuw verkrijgbaar zouden zijn toch??

en stekkers

owja iemand die dat kan inbouwen?? het dak ,heb dat nog nooit gedaan ...denk dat de hemel enzo monteren niet eens het probleem enzo zou zijn maar het zagen of snijden

somebody?? ervaring ermee??:angel

kan inderdaad niet! De felsrand (afwerking rondom dakraam) krijg je niet dan zou je al het dakraam erin bij een andere uit moeten slijpen en bij jou erinlassen. Gaat je neit geod lukken ivm trekken van het materiaal trekt je het dak krom.

groeten Twan

kan inderdaad niet! De felsrand (afwerking rondom dakraam) krijg je niet dan zou je al het dakraam erin bij een andere uit moeten slijpen en bij jou erinlassen. Gaat je neit geod lukken ivm trekken van het materiaal trekt je het dak krom.

groeten Twan

Dat gaat nooit lukken..... bij een origneeldakraam wordt af fabriek idd een velsrand ingemaakt. (metaal wordt omgevouwen dit is om de constructie te versterken)

een universele kan altijd...ik zou wel naar een erkend bedrijf gaan voor zoiets

persoonlijk ben ik geen voorstander van achteraf inbouw van dakramen maar dat is mijn mening suc6

mvg Paul

Dat gaat nooit lukken..... bij een origneeldakraam wordt af fabriek idd een velsrand ingemaakt. (metaal wordt omgevouwen dit is om de constructie te versterken)

een universele kan altijd...ik zou wel naar een erkend bedrijf gaan voor zoiets

persoonlijk ben ik geen voorstander van achteraf inbouw van dakramen maar dat is mijn mening suc6

mvg Paul

wil je af-fabriek dak look creeren?dan komt een opendak van webasto het dichtst in de buurt.

de holanda 700 van webasto achteraf ingebouwd vanaf 1500 euri is niet van een fabrieks opendak te onderscheiden.

kost, wat heb je ook een mooi dak, dit dak is volledig elektrisch.

ik heb het destijds overwogen in mijn tigra, echter dit dak was te groot voor de tieg.

ik heb liever een achteraf ingebouwd dak, daar kun je voor een redelijk bedrag tenminste reserve onderdelen voor krijgen ipv complete motoren war alleen een worm wiel van defect is.

wil je af-fabriek dak look creeren?dan komt een opendak van webasto het dichtst in de buurt.

de holanda 700 van webasto achteraf ingebouwd vanaf 1500 euri is niet van een fabrieks opendak te onderscheiden.

kost, wat heb je ook een mooi dak, dit dak is volledig elektrisch.

ik heb het destijds overwogen in mijn tigra, echter dit dak was te groot voor de tieg.

ik heb liever een achteraf ingebouwd dak, daar kun je voor een redelijk bedrag tenminste reserve onderdelen voor krijgen ipv complete motoren war alleen een worm wiel van defect is.

ipv complete motoren war alleen een worm wiel van defect is.

Die je van de sloop haalt voor 3 tientjes... :sleeping

Nog nooit een aftermarket dak gezien wat niet lekte...

ipv complete motoren war alleen een worm wiel van defect is.

Die je van de sloop haalt voor 3 tientjes... :sleeping

Nog nooit een aftermarket dak gezien wat niet lekte...

Felsrand achteraf kan wel, maar is idd kostbaar en gehele dak moet overgespoten worden. (of dakplaat van auto met fabrieksdak overlassen)

Verder is het inwendige frame van het dak heel anders dan dezelfde auto zonder fabrieks schuifkantel.

De verstevigingen zijn anders en zitten zowiezo op 'n andere plaats. (dakspanten)

Verder heeft het fabrieksdak 4x afvoeren die naar de A & C stijlen lopen.

Ook de vorm van de hemel bekleding is anders bij auto's met fabrieksdaken (afgezien van de uitsparing natuurlijk maar ook de verduisterings blende die mooi geintergreerd is bij fabrieksdak)

Zelf had ik er in het verleden ook aantal x over gedacht.

Uiteindelijk maar gewoon een wagen gekocht waar het fabrieksdak ook echt af fabriek al inzat.

Aftermarket daken waarbij in de schuifmodus het glazen dakje over het dak van de auto heen schuif vind ik echt smek. Vaak zijn die daken ook 'opliggend'. Verre van fraai.

En idd. 'fabrieksdaken' of inliggende (flush) daken zijn bijzonder prijzig om naderhand in te bouwen, en veelal zelden zonder complicaties achteraf zoals kaneelschep ook opmerkt.

Terug
Naar boven