• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Er loopt water in mn Kadett E. Waar komt het weg ?

@Astra F Vaassen wrote:@KadAstra-EF wrote:Ik heb de oorzaak gevonden !!!!!

De deurrubber die in de sponning zit van de auto, die zat niet goed genoeg in de sponning.

Hij was een beetje uitgerekt in de bocht, onder de scharnieren zeg maar.

Ik heb dus de deurrubber een beetje samengeknepen en weer gemonteerd.

Ik heb nu goede hoop dat het nu klaar is.

Ik heb het voorste deel van de vloerbekleding eruit gehaald zodat het weer goed kan drogen.

tevens heb ik dankbaar gebruik gemaakt om alles een beetje schoon te maken daar.

Alles meteen even bekeken wat roest betreft maar alles is in prima staat op de bodem !!!

Ik kwam ook nog een kassabonnetje tegen uit 1991 met boodschappen uit Vaassen hahaha.

Tot zover wil ik iedereen die meegedacht heeft hartelijk bedanken. Ik heb alle adviezen zeer ter harte genomen !!!!!

Rik ;)

Een bonnetje uit vaassen, haha daar woon ik, misschien dat die opel hier vandaan komt, hier zat vroeger een opel dealer namelijk :thumb

Haha, De Kadett komt nieuw uit Vaassen ja. Ik meende dat het bedrijf Wielink Opel Heette.

Rik ;)

EEN UPDATE:

nadat ik de deurrubber beter in de sponning had gedaan dacht ik dat het klaar was.

Nou, mooi niet dus !!!!!!!!!

Dus weer aan het zoeken gegaan. Ik was ongetwijfeld de enige Nederlander die blij werdt van regen haha.

Nou, heel vlug daarna begon het lekken weer. Ik weer de deurrubber eraf (in de regen)

Toen vond ik druppels die langs het hemeltje kwam. (ook net opgeknapt)

Toen snel het zonneklepje eraf en nog 2 andere kapjes/stekers en toen zag ik het:

Water door het raamkit heen. nu eindelijk gevonden dacht ik. Dus vrijdagmiddag naar de glasboer voor een afspraak om het raam te vervangen.

Vanmorgen, ik zou aan het werk gaan Toen ik aan 1 van de punten van "saluma" dacht: Kitnaat in het dakgootje !

Ik even de proef op de som nemen en nu werdt het duidelijk. Inderdaad water door de uitgedroogde kitnaad tussen de 2 plaatdelen door richting het voorruit.

Zo lijkt het dat het Voorruit lekt maar dat is het niet !

Ik dus de afspraak afzeggen, s'middags vrijgenomen om te kitten waar het lekt:

21ltwt2.jpg

en deze:

rr704o.jpg

Dit droogt nu en vanavond wordt er regen verwacht in het Noorden. Ben erg benieuwd!!

Groet, Rik ;)

EEN UPDATE:

nadat ik de deurrubber beter in de sponning had gedaan dacht ik dat het klaar was.

Nou, mooi niet dus !!!!!!!!!

Dus weer aan het zoeken gegaan. Ik was ongetwijfeld de enige Nederlander die blij werdt van regen haha.

Nou, heel vlug daarna begon het lekken weer. Ik weer de deurrubber eraf (in de regen)

Toen vond ik druppels die langs het hemeltje kwam. (ook net opgeknapt)

Toen snel het zonneklepje eraf en nog 2 andere kapjes/stekers en toen zag ik het:

Water door het raamkit heen. nu eindelijk gevonden dacht ik. Dus vrijdagmiddag naar de glasboer voor een afspraak om het raam te vervangen.

Vanmorgen, ik zou aan het werk gaan Toen ik aan 1 van de punten van "saluma" dacht: Kitnaat in het dakgootje !

Ik even de proef op de som nemen en nu werdt het duidelijk. Inderdaad water door de uitgedroogde kitnaad tussen de 2 plaatdelen door richting het voorruit.

Zo lijkt het dat het Voorruit lekt maar dat is het niet !

Ik dus de afspraak afzeggen, s'middags vrijgenomen om te kitten waar het lekt:

21ltwt2.jpg

en deze:

rr704o.jpg

Dit droogt nu en vanavond wordt er regen verwacht in het Noorden. Ben erg benieuwd!!

Groet, Rik ;)

Ik ook, zie trouwens ook dat er kleine lakbeschadigingen zitten, zou ik ook effe wat novarox op doen en lakstiftje over heen halen, anders rot de boel lekker onder de lak door over de jaren heen....

Ik ook, zie trouwens ook dat er kleine lakbeschadigingen zitten, zou ik ook effe wat novarox op doen en lakstiftje over heen halen, anders rot de boel lekker onder de lak door over de jaren heen....

Ik hoop voor je dat het probleem is opgelost.

hoe kom ik hier zo op?

Bij mijn Astr a F station zag ik dat het achterruit 'bedruppelt' was.

Opgedroogde waterdruppels van het wassen.En aangezien alle zegen van boven komen,kwam ik dus onder de gootlijst uit.

De strip er af gehaald,antiroest er gesmeerd,carrossoriekit er op gedaan het het probleem was over!

Ik help het je hopen,ik denk dat jij nu een probleem minder heb!

gr Marcel.

Ik hoop voor je dat het probleem is opgelost.

hoe kom ik hier zo op?

Bij mijn Astr a F station zag ik dat het achterruit 'bedruppelt' was.

Opgedroogde waterdruppels van het wassen.En aangezien alle zegen van boven komen,kwam ik dus onder de gootlijst uit.

De strip er af gehaald,antiroest er gesmeerd,carrossoriekit er op gedaan het het probleem was over!

Ik help het je hopen,ik denk dat jij nu een probleem minder heb!

gr Marcel.

Probleem definitief OPGELOST !!

Alles goed laten drogen en eergisteren de boel weer ingebouwd.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken !!!

"Mr F" Die strip klik je eraf net zoals bij de Kadett E.

Wel is er risico dat die nokjes kapot gaan omdat ze verhard zijn in de loop der jaren...

Rik ;)

Probleem definitief OPGELOST !!

Alles goed laten drogen en eergisteren de boel weer ingebouwd.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken !!!

"Mr F" Die strip klik je eraf net zoals bij de Kadett E.

Wel is er risico dat die nokjes kapot gaan omdat ze verhard zijn in de loop der jaren...

Rik ;)

Dat is heel goed nieuws!!!!!!!!van harte.

Er is niks vervelender dan een auto die lekkage heeft.Geweldig.

Gelijk voor iedereen die een probleem met vocht heeft.

Helemaal top,Rik!

gr Marcel.

Dat is heel goed nieuws!!!!!!!!van harte.

Er is niks vervelender dan een auto die lekkage heeft.Geweldig.

Gelijk voor iedereen die een probleem met vocht heeft.

Helemaal top,Rik!

gr Marcel.

Kan heel goed dat dit door de schakelstang komt.

Heb het zelf namelijk ook gehad. Eventjes een afvoerpijpje maken onder je middelste afvoer van je paraffaanbak, en het probleem zal waarschijnlijk (grotendeels) verholpen zijn!

@KadAstra-EF wrote:@Vinci wrote:Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht.... Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is...

Heb toen maar gelijk dat afvoertje met een stuk slang verlengd tot beneden aan...

Ja, ik heb dat topic aandachtig gelezen, Ik ga dit zeker doen.

Ik was dit al van plan maar nu, dat er water via die schakelstang ook naar binnen kan komen, zal

ik er vaart achter zetten.

Rik ;)

Kan heel goed dat dit door de schakelstang komt.

Heb het zelf namelijk ook gehad. Eventjes een afvoerpijpje maken onder je middelste afvoer van je paraffaanbak, en het probleem zal waarschijnlijk (grotendeels) verholpen zijn!

@KadAstra-EF wrote:@Vinci wrote:Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht.... Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is...

Heb toen maar gelijk dat afvoertje met een stuk slang verlengd tot beneden aan...

Ja, ik heb dat topic aandachtig gelezen, Ik ga dit zeker doen.

Ik was dit al van plan maar nu, dat er water via die schakelstang ook naar binnen kan komen, zal

ik er vaart achter zetten.

Rik ;)

Terug
Naar boven