• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Erik's Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht

Omdat ik druk ben met stage, scriptie en afstuderen heb ik niet echt meer tijd gehad voor de Rekord :thumbdown

Mag de schuur van mezelf niet eerder meer in nadat ik mijn papiertje binnen heb :angel

Toch even een korte update!

Mijn pa is bezig geweest met de kokerbalk.

De binnenkokerbalk is weer opnieuw opgebouwd, dit ter versteviging van het krikpunt

vervolgens de buitenkokerbalk er overheen gezet.

Van:

dsc00448r.jpg

Naar:

dsc00529y.jpg

Uiteindelijk:

dsc00574ms.jpg

Weer een stapje dichterbij voltooiing!

Vandaag bezig geweest met de voorkant af te maken. Het begint er nu weer op de lijken :jerry

dsc00555p.jpg

dsc00556uk.jpg

dsc00557es.jpg

dsc00558hc.jpg

Het nieuwe front zit er ook voor, de oude was ook wel aan vervanging toe!

dsc00551vk.jpg

dsc00552n.jpg

Omdat ik de smaak zo lekker te pakken had, ook maar meteen even de stoelrails gelast:

dsc00553vg.jpg

dsc00554t.jpg

dsc00560yo.jpg

Alleen is nu het gas op dus ik kan niet verder... :(

Het wordt zo weer een volwaardige Rekord !! :wors Straks een mooi kleurtje erop, en je bent weer het mannetje. king:

En er beter een beetje vaart erachter hebben, dat zo'n ellenlang project, dat nooit afkomt. Daar zijn voorbeelden van te over, toch?

begint er weer op te lijken :thumbup

studeren en stage kan je overdag doen :thumbup

:thumbup s1avonds en s`nachts kan je aan de rekord werken :thumbup

:mrgreen: :mrgreen:

@rinus de boer wrote:Het wordt zo weer een volwaardige Rekord !! :wors Straks een mooi kleurtje erop, en je bent weer het mannetje. king:

En er beter een beetje vaart erachter hebben, dat zo'n ellenlang project, dat nooit afkomt. Daar zijn voorbeelden van te over, toch?

Haha deze heb ik ook nog wel staan hoor :angel

De binnenkanten worden nog wel strak gemaakt. Maar ik zit erover te denken dit bij de ombouw naar de C20NE te doen. Dan kan er daarna gelijk een mooi kleurtje overheen.

Enne...de "leermeester" was werken, dus het front komt geheel aan het conto "student" toe :P king:

Deze week eindelijk weer eens opgeschoten met de Rekord. De voorschermen zitten er weer op. Je kon wel het verschil tussen een originele(rechts) en een imitatie(links) vernemen, die imitatierommel past stukken slechter.

Vervolgens heb ik twee spatplaatjes voor achter de koplamp gemaakt, deze moeten alleen nog even afgekit worden.

Maar het begint nu weer een auto te lijken.

dsc00173r.jpg

dsc00160vj.jpg

Beide kokerbalken zijn vernieuwd (voorste gedeelte).

dsc00165nw.jpg

dsc00163rd.jpg

dsc00166l.jpg

dsc00167h.jpg

Nu alleen nog de binnenschermen strak maken en alles in de verf.

Daarna de achterruitjes vastlijmen. En dan kunnen we zo langzamerhand richting de RDW.

Verder zoek ik nog een paar onderdelen:

- sierlijst voor het rechtervoorspatbord

- zo'n plastic gevalletje waar de koplamp in rust

- rechter eindstuk van de voorbumper.

Omdat ik druk ben met stage, scriptie en afstuderen heb ik niet echt meer tijd gehad voor de Rekord :thumbdown

Mag de schuur van mezelf niet eerder meer in nadat ik mijn papiertje binnen heb :angel

Toch even een korte update!

Mijn pa is bezig geweest met de kokerbalk.

De binnenkokerbalk is weer opnieuw opgebouwd, dit ter versteviging van het krikpunt

vervolgens de buitenkokerbalk er overheen gezet.

Van:

dsc00448r.jpg

Naar:

dsc00529y.jpg

Uiteindelijk:

dsc00574ms.jpg

Weer een stapje dichterbij voltooiing!

begint er weer op te lijken :thumbup

studeren en stage kan je overdag doen :thumbup

:thumbup s1avonds en s`nachts kan je aan de rekord werken :thumbup

:mrgreen: :mrgreen:

Vorige week weer ff bezig geweest met de Rekord. Wilde het front afmaken, maar bij het in de schuur zetten liep me de koelvloeistof ineens om de benen :swear :swear , zie topic: viewtopic.php?f=14&t=152944

Na het uitbouwen van de kachelradiator me ook maar eens verdiept in een radio. Had nog een mooi oud model liggen:

dsc00803c.jpg

De bedoeling is nu de originele bruine plaat op maat te maken zodat je alleen de knoppen en het kleine gedeelte van de radio ziet. Ziet er mooi ouderwets uit denk ik.

dsc00198kjr.jpg

Past helemaal geweldig !!! Ik heb ook zo'n oudje, en dan zelfs nog origineel Opel (is wel een Philips, hoor) erin zitten. Maar dan wel met cassettedeck er ook nog in. En ik heb van die opzet hoedenplank speakers, want ik wilde nergens gaten in het interieur. Pioneer maakt ze nog, helemaal in retrolook.

Wat jij nu wilt maken, was vroeger gewoon te koop. Afdekplaatjes, waar alleen de gaten voor de knoppen en de schaalverdeling inzaten. Af en toe zie ik ze nog wel eens liggen bij old- en youngtimerevenementen. maar die dingen zijn gezocht, want iedereen wilt tegenwoordig een radio in z'n oldie hebben uit de tijd van de auto, al was het alleen maar voor het zicht. Want soms hebben ze wel een moderne audiop installatie, maar die is dan "verdekt opgesteld".

Origineel Opel heb ik ook nog, met originele Opel boxen! maar die bewaar ik voor in de Manta ;)

Laat het eerst maar eens bij die ene speaker die in het Dash zit. :angel Daarna kijk ik wel eens verder naar wat leuks.

Deze week eindelijk weer eens opgeschoten met de Rekord. De voorschermen zitten er weer op. Je kon wel het verschil tussen een originele(rechts) en een imitatie(links) vernemen, die imitatierommel past stukken slechter.

Vervolgens heb ik twee spatplaatjes voor achter de koplamp gemaakt, deze moeten alleen nog even afgekit worden.

Maar het begint nu weer een auto te lijken.

dsc00173r.jpg

dsc00160vj.jpg

Beide kokerbalken zijn vernieuwd (voorste gedeelte).

dsc00165nw.jpg

dsc00163rd.jpg

dsc00166l.jpg

dsc00167h.jpg

Nu alleen nog de binnenschermen strak maken en alles in de verf.

Daarna de achterruitjes vastlijmen. En dan kunnen we zo langzamerhand richting de RDW.

Verder zoek ik nog een paar onderdelen:

- sierlijst voor het rechtervoorspatbord

- zo'n plastic gevalletje waar de koplamp in rust

- rechter eindstuk van de voorbumper.

Vanmiddag eens met de dremel in de weer geweest. Het resultaat mag er zijn!

dsc00996w.jpg

dsc00998b.jpg

Nu wachten op de kachelradiateur en dan kan het hele zwikkie er weer in! :D

Terug
Naar boven