• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Erik's Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht

Zaterdags heb ik helaas geen tijd omdat ik dan moet werken. Zal 't nog wel even bekijken wat ik doe.

Nou een paar hippe velgen kan toch geen kwaad :angel Haha, alleen de velgen die ik bij Hendri op heb gehaald passen niet :( Het naafgat is te klein. Zit nog even te dubben wat ik ga doen. Een paar hippe Borbet A of honingraatvelgen staat misschien ook wel mooi. Van die ouderwetse sportvelgen in iedergeval.

Als deze wielen blijven mogen ze wel wat breder. Lijkt nu een bolletje op wieltjes.

Zaterdags heb ik helaas geen tijd omdat ik dan moet werken. Zal 't nog wel even bekijken wat ik doe.

Nou een paar hippe velgen kan toch geen kwaad :angel Haha, alleen de velgen die ik bij Hendri op heb gehaald passen niet :( Het naafgat is te klein. Zit nog even te dubben wat ik ga doen. Een paar hippe Borbet A of honingraatvelgen staat misschien ook wel mooi. Van die ouderwetse sportvelgen in iedergeval.

Als deze wielen blijven mogen ze wel wat breder. Lijkt nu een bolletje op wieltjes.

schone werken

voor het kleurverschil kan je op de oude lak mss eens proberen met commandant 4 ( groene pot )

is een soort polijstmiddel voor oude lakken terug te doen blinken ( chroom onderdelen ook trouwens )

is wel manueel het beste voor te doen

grtz

schone werken

voor het kleurverschil kan je op de oude lak mss eens proberen met commandant 4 ( groene pot )

is een soort polijstmiddel voor oude lakken terug te doen blinken ( chroom onderdelen ook trouwens )

is wel manueel het beste voor te doen

grtz

Hey chriske, dat is ook de bedoeling. Commandant is mooi spul, je moet het alleen niet te vaak gebruiken want dan poets je door de lak heen :P

Goed werk verricht, Erik !! :thumb

Je zou eerst eens Commandant 5 kunnen proberen. Is minder "grof" dan nummertje 4, en is vloeibaar (geen pasta zoals 4). Gewoon niet al te hard opbrengen, en volgens mij komen dan de oude gele stukken netjes op. Zo kreeg ik mijn Rekord ook weer helemaal netjes.

Voor de velgjes...de originele lichtmetaaltjjes, die je als optie bij de Berlina kon bestellen staan erg goed. Of idd honingraatjes.

Ik heb gewoon de staaltjes eronder, maar wel met chromen naafdoppen en velgringen.

Hey chriske, dat is ook de bedoeling. Commandant is mooi spul, je moet het alleen niet te vaak gebruiken want dan poets je door de lak heen :P

@Deperik wrote:Vandaag en gisteren bezig geweest om de neus weer in kleur te brengen. :jerry

Gisteren eerst een paar lagen primer gebruikt. Daarna de neus in de lak gezet.

Het spuitwerk is niet helemaal perfect, maar in iedergeval stukken beter dan het was!

Er zit iets kleurverschil in maar dat wordt hopelijk nog minder als ik de oude lak polijst.

Maargoed :kewlpics

dsc01001wl.jpg

dsc01000se.jpg

dsc01011aw.jpg

dsc01010ni.jpg

dsc01003ozf.jpg

dsc01002ua.jpg

dsc01007mp.jpg

dsc01008fp.jpg

dsc01009fs.jpg

Nu alleen nog weer opbouwen, maar hiervoor wacht ik ook nog op onderdeeltjes van Opel4ever :hmmz ,

iemand enig idee of hij vakantie o.i.d. heeft, hoor niks van hem? Heb ergens een topic over hem gelezen, maar wil geen ouwe koeien uit de sloot halen. :angel

Ik heb toen dat onderwerp geopend !

Maar ik ben bij Rob (opel4ever) langs geweest en hij heeft dat heel netjes opgelost moet ik vermelden :thumb

Rob heeft inderdaad veel problemen met zijn mail/ website ben ik achter gekomen.

Hij is bezig om een nieuwe website te maken maar die gast die dat moet doen heeft er weinig zin in ( zoals ik rob hoorde praten )

Je kan hem het beste een brief sturen ( postduif ! ) dan komt het wel goed, bellen heeft weinig zin, rob is vaak onderweg.

Of je rijd er op zaterdagmorgen naar toe, zoals ik heb gedaan wel 420 km gereden op en neer !

Maar dan heb je je onderdelen wel !

Goed werk verricht, Erik !! :thumb

Je zou eerst eens Commandant 5 kunnen proberen. Is minder "grof" dan nummertje 4, en is vloeibaar (geen pasta zoals 4). Gewoon niet al te hard opbrengen, en volgens mij komen dan de oude gele stukken netjes op. Zo kreeg ik mijn Rekord ook weer helemaal netjes.

Voor de velgjes...de originele lichtmetaaltjjes, die je als optie bij de Berlina kon bestellen staan erg goed. Of idd honingraatjes.

Ik heb gewoon de staaltjes eronder, maar wel met chromen naafdoppen en velgringen.

@Deperik wrote:Vandaag en gisteren bezig geweest om de neus weer in kleur te brengen. :jerry

Gisteren eerst een paar lagen primer gebruikt. Daarna de neus in de lak gezet.

Het spuitwerk is niet helemaal perfect, maar in iedergeval stukken beter dan het was!

Er zit iets kleurverschil in maar dat wordt hopelijk nog minder als ik de oude lak polijst.

Maargoed :kewlpics

dsc01001wl.jpg

dsc01000se.jpg

dsc01011aw.jpg

dsc01010ni.jpg

dsc01003ozf.jpg

dsc01002ua.jpg

dsc01007mp.jpg

dsc01008fp.jpg

dsc01009fs.jpg

Nu alleen nog weer opbouwen, maar hiervoor wacht ik ook nog op onderdeeltjes van Opel4ever :hmmz ,

iemand enig idee of hij vakantie o.i.d. heeft, hoor niks van hem? Heb ergens een topic over hem gelezen, maar wil geen ouwe koeien uit de sloot halen. :angel

Ik heb toen dat onderwerp geopend !

Maar ik ben bij Rob (opel4ever) langs geweest en hij heeft dat heel netjes opgelost moet ik vermelden :thumb

Rob heeft inderdaad veel problemen met zijn mail/ website ben ik achter gekomen.

Hij is bezig om een nieuwe website te maken maar die gast die dat moet doen heeft er weinig zin in ( zoals ik rob hoorde praten )

Je kan hem het beste een brief sturen ( postduif ! ) dan komt het wel goed, bellen heeft weinig zin, rob is vaak onderweg.

Of je rijd er op zaterdagmorgen naar toe, zoals ik heb gedaan wel 420 km gereden op en neer !

Maar dan heb je je onderdelen wel !

Gisteren even op bezoek geweest bij John uit Helden (bekende hier?).

Aardige man, had zelfs patat en hamburgers voor me klaar :D

Heb er wat onderdelen weggehaald:

Uitlaat als reserve:

dsc01102j.jpg

Stuurbekrachtiging:

dsc01101fu.jpg

En een setje honingraat:

dsc01103e.jpg

dsc01104bz.jpg

dsc01105s.jpg

Deze moeten nog wel opgeknapt worden, maar dat komt nog wel een keer.

Iemand enig idee waar deze velgen origineel onder liggen?

Daarnaast nog geen bericht van Rob, heb hem maandag de bestelling per post opgestuurd. Misschien toch maar een zaterdagmorgen vrij regelen volgende week. Zou iemand mij zijn nummer per pm kunnen sturen zodat ik kan bellen voor een afspraak?

Neem maar van mij aan dat er niets mis is met Rob z`n site en ook helemaal niet met zijn mail er komt ook zeker geen andere site, maar Rob heeft ander prioriteiten!! En dat is zijn keuze!! Maar als je niet zeker weet of je besteliing wel is aangekomen, zou ik gewoon nog een keer bestellen.

Gisteren even op bezoek geweest bij John uit Helden (bekende hier?).

Aardige man, had zelfs patat en hamburgers voor me klaar :D

Heb er wat onderdelen weggehaald:

Uitlaat als reserve:

dsc01102j.jpg

Stuurbekrachtiging:

dsc01101fu.jpg

En een setje honingraat:

dsc01103e.jpg

dsc01104bz.jpg

dsc01105s.jpg

Deze moeten nog wel opgeknapt worden, maar dat komt nog wel een keer.

Iemand enig idee waar deze velgen origineel onder liggen?

Daarnaast nog geen bericht van Rob, heb hem maandag de bestelling per post opgestuurd. Misschien toch maar een zaterdagmorgen vrij regelen volgende week. Zou iemand mij zijn nummer per pm kunnen sturen zodat ik kan bellen voor een afspraak?

Neem maar van mij aan dat er niets mis is met Rob z`n site en ook helemaal niet met zijn mail er komt ook zeker geen andere site, maar Rob heeft ander prioriteiten!! En dat is zijn keuze!! Maar als je niet zeker weet of je besteliing wel is aangekomen, zou ik gewoon nog een keer bestellen.

Ik ga hier geen welles nietes spelletje spelen Arjen , maar dat heeft rob mij zelf verteld toen ik daar was !

Dus als Rob staat te liegen, lieg ik het nu ook , :vertag

En als er niets mis is met zijn site, waarom krijgen veel (zachtjes uitgedrukt ) mensen dan geen reactie Arjen ????????????????

Ik weet wel als ik nog iets nodig heb rij ik er wel langs, dan maar een dag vrij en 420 km rijden !

Ik ga hier geen welles nietes spelletje spelen Arjen , maar dat heeft rob mij zelf verteld toen ik daar was !

Dus als Rob staat te liegen, lieg ik het nu ook , :vertag

En als er niets mis is met zijn site, waarom krijgen veel (zachtjes uitgedrukt ) mensen dan geen reactie Arjen ????????????????

Ik weet wel als ik nog iets nodig heb rij ik er wel langs, dan maar een dag vrij en 420 km rijden !

Daar ga ik verder niet op in. Rob ik en ik hebben dezelfde site, technisch gesproken, en zitten samen op 1 server. En dat werkt allemaal perfect. Maar Rob heeft andere zaken aan zijn hoofd en stelt andere prioriteiten. Rob is een hele goede vriend van mij en val hem daarom niet af. De kans is aanwezig dat we in de toekomst samen de bestellingen gaan verwerken. Klanten hebben dan binnen een dag of 4 de spullen in huis.

Terug
Naar boven