• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Erik's Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht

Vrijdag even bezig geweest met de Rekord,

Hij blijkt toch iets rotter dan gedacht :(

dsc00516la.jpg

dsc00514yj.jpg

dsc00511a.jpg

dsc00510s.jpg

dsc00512lz.jpg

Morgen maar eens een begin maken met de laswerkzaamheden....

[rquote=1919153&tid=146861&author=Wiel]Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.

Ook de bijwerkplekjes zullen inderdaad meevallen. Zeker als je auto van een ander kleurtje wil voorzien.

- Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)

Laat je de auto spuiten of ga je met de roller aan de slag ?

De motorswap lijkt me een goed plan. Ik heb van een vriend begrepen dat de 1.9n allesbehalve zuinig is.

[/rquote]

Ik rij met m'n 1.9n altijd 1 op 11, en in de zomer nog beter. dan is 1 op 13 mogelijk. Goede afstelling van de carb is wel noodzakelijk, maar het is een eenvoudig ding.

wat had je verwacht met die jaren ,de buiten kant valt mee en de rest deel voor deel aanpakken dus niet alles te gelijk,anders raak je 't overzicht kwijt,als je 't

rustig aan doet komt het best goed. m.gr Jan

Ja de auto komt uit Losser, bij de bekende opel-familie vandaan.

Die c20ne heb ik liggen en die liep als een tit (om het zo maar te zeggen) Erg fijne motor en samen met die 5-bak komt dat het comfort wel ten goede.

En voor zover ik kan bekijken past zo'n motor ook nog redelijk goed.

Bakbevestiging is hetzelfde (Hardy-schrijf) hoop alleen dat de lengte een beetje uitkomt.

Genoeg ruime achter het blok om de ontsteking kwijt te kunnen.

Alleen een retour op de tank maken en de computer een plekje geven.

Ook lijkt me donkerbruin met witte vebrede velgen ook wel stoer:agent. En dan wel die chrome naafkapjes behouden voor originele looks. De rest van het chrome blijft uiteraard ook behouden.

Daarnaast moet er uiteindelijk ook nog een trekhaak achter komen voor het gemak!:P

Haha, maar dat zijn allemaal nog wilde gedachtes. Eerst het kenteken.....:sleeping

Ik vind het nog hard meevallen. Het is misschien wel een beetje een tegenvaller, maar als je lassen kunt, moet dit geen probleem zijn. De buitenkant van de auto was al een kleine indicatie, dat er meer zou kunnen zitten. Ik heb ze veel rotter gezien.

Vrijdag even bezig geweest met de Rekord,

Hij blijkt toch iets rotter dan gedacht :(

dsc00516la.jpg

dsc00514yj.jpg

dsc00511a.jpg

dsc00510s.jpg

dsc00512lz.jpg

Morgen maar eens een begin maken met de laswerkzaamheden....

Bedankt voor alle reacties!

Ik zeg ook niet dat ik het niet meer zie zitten, haha! Hij heeft alleen meer laswerk dan ik aanvankelijk dacht.

Ik heb ze inderdaad ook wel rotter gezien, heb hier zelf nog een Manta staan, eigenlijk alleen twee assen met een berg roest erop :P

Gisteren de twee gedeeltes bij de wielkuipen al gerepareerd. Zal vanavond wel ff :kewlpics maken.

We gaan gewoon rustig verder, beetje bij beetje anders gaat het gauw vervelen. En met dit mooie weer kan ik nog mooi toeren in mijn kadettje :agent !

Haha en inderdaad Ron, de banden zien er nog heel goed uit :lol:

Trouwens de auto zal toch gespoten worden, mijn oom wil dit wel doen. Hij heeft al enkele trekkers gespoten en wil wel een nieuwe uitdaging :jerry zit alleen nog na te denken over de kleur.

Voordeel klopt, maar ik vind de gele kleur niet zo mooi voor zo'n grote auto, zoek een iets "luxere" kleur om het zo maar te noemen.

Zit te denken aan zwart, donkerbruin, donkerblauw (maar dat is mijn kadett al) iets wat mooi kleurt met het chroom en het lichtbruine interieur.

Mat wordt het in iedergeval niet meer. Dan wordt het meteen zo'n afgeragd ding.

Maar suggesties zijn altijd welkom!!!

wat had je verwacht met die jaren ,de buiten kant valt mee en de rest deel voor deel aanpakken dus niet alles te gelijk,anders raak je 't overzicht kwijt,als je 't

rustig aan doet komt het best goed. m.gr Jan

Ik vind het nog hard meevallen. Het is misschien wel een beetje een tegenvaller, maar als je lassen kunt, moet dit geen probleem zijn. De buitenkant van de auto was al een kleine indicatie, dat er meer zou kunnen zitten. Ik heb ze veel rotter gezien.

Haha, ja en dan een bordje op het dak en van die blokjes op de zijkant :lol:

Ik vind dat metallic groen wel een supermooie kleur :thumbup , denk alleen dat ie niet zo mooi staat op mijn rekord.

Ik neem geen metallic denkik. Dat is lastig bij te werken indien nodig (roest e.d.) Het wordt namelijk wel een dagelijkse auto. :angel

Bedankt voor alle reacties!

Ik zeg ook niet dat ik het niet meer zie zitten, haha! Hij heeft alleen meer laswerk dan ik aanvankelijk dacht.

Ik heb ze inderdaad ook wel rotter gezien, heb hier zelf nog een Manta staan, eigenlijk alleen twee assen met een berg roest erop :P

Gisteren de twee gedeeltes bij de wielkuipen al gerepareerd. Zal vanavond wel ff :kewlpics maken.

We gaan gewoon rustig verder, beetje bij beetje anders gaat het gauw vervelen. En met dit mooie weer kan ik nog mooi toeren in mijn kadettje :agent !

Haha en inderdaad Ron, de banden zien er nog heel goed uit :lol:

Trouwens de auto zal toch gespoten worden, mijn oom wil dit wel doen. Hij heeft al enkele trekkers gespoten en wil wel een nieuwe uitdaging :jerry zit alleen nog na te denken over de kleur.

Mooie bakken zijn dit toch hee... :)

Geweldig dat dash ook met die 2 metertjes zo aan de buitenkant.

Prachtig! Maak er wat leuks van ;)

Voordeel klopt, maar ik vind de gele kleur niet zo mooi voor zo'n grote auto, zoek een iets "luxere" kleur om het zo maar te noemen.

Zit te denken aan zwart, donkerbruin, donkerblauw (maar dat is mijn kadett al) iets wat mooi kleurt met het chroom en het lichtbruine interieur.

Mat wordt het in iedergeval niet meer. Dan wordt het meteen zo'n afgeragd ding.

Maar suggesties zijn altijd welkom!!!

@MonzaRon wrote:

kan die 'taxi' zo [nog] een keer van dichtbij bekijken, :mrgreen:

want blijkbaar zit jij aardig dicht bij mij in de buurt 😉 :thumbup

Haha, ja klopt! Kom maar een keer langs hoor! Kan ik die dondersmooie Monza van jou ook eens bekijken :D

Zoals beloofd :kewlpics

De wielkasten zien er weer stukken beter uit (alleen buitenkant nog tectyleren en binnenkant voorzien van een likje verf):

dsc00528w.jpg

dsc00527q.jpg

dsc00526h.jpg

dsc00525wu.jpg

Daarnaast nog even bezig geweest met het rotte van de kokerbalk weghalen:

dsc00529y.jpg

En vandaag even een stukje onmisbaar gereedschap gekocht:

dsc00531w.jpg

dsc00530aa.jpg

Dat was het weer voor vandaag.

Terug
Naar boven