• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Erik's Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht

Donderdag bij de RDW geweest, alles was netjes in orde. Nu wachten op kenteken :jerry :jerry :jerry

Het ritje verliep aardig soepel, de rekord rijdt mooi, het blok dient alleen nog iets beter afgesteld te worden. Sputtert zo nu en dan nog.

Nu eerst nog APK en dan kunnen we iig rijden :jerry

:kewlpics

dsc01115f.jpg

dsc01117jh.jpg

dsc01119g.jpg

dsc01120b.jpg

Even ter vergelijking:

Voor:

dsc00449pm.jpg

Na:

dsc01121xk.jpg

Ja inderdaad, omdat het gewoon een gebruiksauto wordt wil ik zo fijn mogelijk rijden, en onder de kadett heb ik ook verbreed staal, maar bij regenachtige dagen maak je soms hachelijke situaties mee door aquaplaning.

Ik vind alleen dat de et-waarde wel iets anders had gemogen, nu zit er zoveel ruimte tussen zijkant wiel en de wielkast.

Er is geen haast bij Ron, ik denk dat ik op deze manier wel naar de RDW en APK kan. Dus dat kan later ook nog! Maar zou inderdaad mooi zijn als we de kont weer iets naar achteren krijgen.

Donderdag bij de RDW geweest, alles was netjes in orde. Nu wachten op kenteken :jerry :jerry :jerry

Het ritje verliep aardig soepel, de rekord rijdt mooi, het blok dient alleen nog iets beter afgesteld te worden. Sputtert zo nu en dan nog.

Nu eerst nog APK en dan kunnen we iig rijden :jerry

:kewlpics

dsc01115f.jpg

dsc01117jh.jpg

dsc01119g.jpg

dsc01120b.jpg

Even ter vergelijking:

Voor:

dsc00449pm.jpg

Na:

dsc01121xk.jpg

Vorige week was het dan eindelijk zover! Kenteken binnen, verzekering geregeld en APK.

Enig puntje bij APK was een los stekkertje van de claxon king:

Zit nu alleen nog met de afstelling te worstelen.

Kleppen gesteld, carberateur schoongemaakt en opnieuw afgesteld.

Ontsteking afgesteld met stroboscoop/contacthoekmeter

Maar toch blijft ie bij een bepaald toerental sputteren/inhouden.

Vanmiddag maar eens compressie meten, maar we kunnen in iedergeval rijden!:jerry

Daarnaast vorige week de Rekord van Hendri opgehaald. Deze gaat meedoen met de carbagerun!!!

Zal vanmiddag wel even foto's uploaden. :jerry

Vorige week was het dan eindelijk zover! Kenteken binnen, verzekering geregeld en APK.

Enig puntje bij APK was een los stekkertje van de claxon king:

Zit nu alleen nog met de afstelling te worstelen.

Kleppen gesteld, carberateur schoongemaakt en opnieuw afgesteld.

Ontsteking afgesteld met stroboscoop/contacthoekmeter

Maar toch blijft ie bij een bepaald toerental sputteren/inhouden.

Vanmiddag maar eens compressie meten, maar we kunnen in iedergeval rijden!:jerry

Daarnaast vorige week de Rekord van Hendri opgehaald. Deze gaat meedoen met de carbagerun!!!

Zal vanmiddag wel even foto's uploaden. :jerry

Vandaag even met de gele bezig geweest. Vanmorgen heeft het beestje mij namelijk laten staan. Bleek dat de vlotter naald vast zat. Vanmiddag nieuw brandstoffilter gemonteerd. Was geen overbodige luxe. Benzine was helemaal troebel. Daarna carb opnieuw helemaal schoongemaakt. Ontsteking opnieuw afgesteld. Loopt nu gelukkig weer lekker, daarvoor was het niet mogelijk om 30 in z'n 2 of 80 in z'n 4 te rijden. Maar eens zien hoe het beestje zich houdt.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Vandaag even met de gele bezig geweest. Vanmorgen heeft het beestje mij namelijk laten staan. Bleek dat de vlotter naald vast zat. Vanmiddag nieuw brandstoffilter gemonteerd. Was geen overbodige luxe. Benzine was helemaal troebel. Daarna carb opnieuw helemaal schoongemaakt. Ontsteking opnieuw afgesteld. Loopt nu gelukkig weer lekker, daarvoor was het niet mogelijk om 30 in z'n 2 of 80 in z'n 4 te rijden. Maar eens zien hoe het beestje zich houdt.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Terug
Naar boven