• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ervaringen Dezent velgen

Alfred

Post vaak
Uit m'n hoofd ergens in februari heb ik een setje nieuwe Dezent V velgen besteld. Paar weken op moeten wachten ivm langere levertijd banden, geen probleem, 't was nog winter. Eind maart gemonteerd gekregen, maar last van enorm veel vibraties... Opnieuw uit laten balanceren... Daarna nog een keer... 't Spul bleef trillen. Setje andere banden geprobeerd, zelfde verhaal... Uiteindelijk bleek dat de velgen krom waren. Setje nieuwe velgen besteld, ook krom... Vandaag zijn we 12 velgen verder waarvan er slechts 2 goed blijken te zijn... Voor mij dus never nooit weer velgen van het merk Dezent!

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen last hebben van kromme nieuw bestelde Dezent velgen. Heb op internet veel lopen zoeken maar geen negatieve ervaringen met Dezent kunnen ontdekken. Lijkt me sterk dat ik de enige ben die zoveel pech heeft met deze productie.

Denk eerder dat het probleem niet aan je velgen ligt.

Pasringen en bouten moeten wel goed zijn bij montage van nieuwe wielen. Normaal krijg je die erbij, bij een set. Als je die tenminste op de auto besteld hebt.....

Als dat al niet goed is dan krijg je hem nooit trillingsvrij.

@Alfred wrote:Folkert had 't nog nooit meegemaakt. Sowieso bij Profile Tyrecenter hadden ze nog nooit zoiets meegemaakt. Service is daar trouwens top! Straks heen om een nieuwe set AEZ Xylo velgen daar. Voor mij dus nooit weer Dezent.

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar andere ervaringen, omdat ik alleen maar goeie ervaringen lees. Lijkt me sterk dat ik de enige ben.

Ja en dan ga je van Dezent naar AEZ. :?

Nou dan heb ik een nieuwtje voor je die komen uit de zelfde fabriek.

samen met Enzo en Dotz. velgen. 😉

Op mijn werk verkopen we honderden sets velgen per jaar van de AEZ groep en we hebben daar bijna nooit problemen mee.

Als we al problemen hebben is het vaak de schuld van de transporteur.

Denk eerder dat het probleem niet aan je velgen ligt.

Pasringen en bouten moeten wel goed zijn bij montage van nieuwe wielen. Normaal krijg je die erbij, bij een set. Als je die tenminste op de auto besteld hebt.....

Als dat al niet goed is dan krijg je hem nooit trillingsvrij.

@Alfred wrote:Folkert had 't nog nooit meegemaakt. Sowieso bij Profile Tyrecenter hadden ze nog nooit zoiets meegemaakt. Service is daar trouwens top! Straks heen om een nieuwe set AEZ Xylo velgen daar. Voor mij dus nooit weer Dezent.

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar andere ervaringen, omdat ik alleen maar goeie ervaringen lees. Lijkt me sterk dat ik de enige ben.

Ja en dan ga je van Dezent naar AEZ. :?

Nou dan heb ik een nieuwtje voor je die komen uit de zelfde fabriek.

samen met Enzo en Dotz. velgen. 😉

Op mijn werk verkopen we honderden sets velgen per jaar van de AEZ groep en we hebben daar bijna nooit problemen mee.

Als we al problemen hebben is het vaak de schuld van de transporteur.

Folkert had 't nog nooit meegemaakt. Sowieso bij Profile Tyrecenter hadden ze nog nooit zoiets meegemaakt. Service is daar trouwens top! Straks heen om een nieuwe set AEZ Xylo velgen daar. Voor mij dus nooit weer Dezent.

Folkert had 't nog nooit meegemaakt. Sowieso bij Profile Tyrecenter hadden ze nog nooit zoiets meegemaakt. Service is daar trouwens top! Straks heen om een nieuwe set AEZ Xylo velgen daar. Voor mij dus nooit weer Dezent.

ik heb ze ook gehad en mijn schoonvader ook!

bij ons allebei geen enkel probleem gekocht bij van essen westervoort.

Erwin

ik heb ze ook gehad en mijn schoonvader ook!

bij ons allebei geen enkel probleem gekocht bij van essen westervoort.

Erwin

mijn vorige had er ook Dezent velgen onder, maar nergens problemen meegehad

Weet je zeker dat ze goed gemonteerd zijn ??

Of probeer er eens een spacer tussen, dat hielp bij een auto van een vriend ook

mijn vorige had er ook Dezent velgen onder, maar nergens problemen meegehad

Weet je zeker dat ze goed gemonteerd zijn ??

Of probeer er eens een spacer tussen, dat hielp bij een auto van een vriend ook

Centreerringen en wielbouten zaten erbij... Met krom, bedoel ik ook krom. Velg gaat horizontaal en verticaal op en neer. Gezien op balanceerapparaat. Na 30cm plaklood nog steeds 120 gram onbalans. Zo krom.

Dat is wel heel erg ja..

Wel goed op de machine gezet? Ik heb nog nooit kromme nieuwe velgen op het apparaat gehad.

enige wat ik ooit meegemaakt heb is een lekje in het velgbed van een nieuwe velg.....

Centreerringen en wielbouten zaten erbij... Met krom, bedoel ik ook krom. Velg gaat horizontaal en verticaal op en neer. Gezien op balanceerapparaat. Na 30cm plaklood nog steeds 120 gram onbalans. Zo krom.

Dat is wel heel erg ja..

Wel goed op de machine gezet? Ik heb nog nooit kromme nieuwe velgen op het apparaat gehad.

enige wat ik ooit meegemaakt heb is een lekje in het velgbed van een nieuwe velg.....

De AEZ velgen voldoen iig super. De merken vallen onder de Alcar groep, of ze in dezelfde fabriek gemaakt worden weet ik niet. Vind 't knap dat een transporteur de velg er kan laten uitzien als een ei. 't Ziet er vanaf de zijkant uit als een stalen velgen waar de wieldop scheef van op zit. 't Ziet er uit als een ei. En dat zonder krasje of butsje. Dat vind ik knap. Feit is dat het rommel is en dat het een slechte productie betreft. En daar betaal ik geen 900 euro voor (incl. banden).

De AEZ velgen voldoen iig super. De merken vallen onder de Alcar groep, of ze in dezelfde fabriek gemaakt worden weet ik niet. Vind 't knap dat een transporteur de velg er kan laten uitzien als een ei. 't Ziet er vanaf de zijkant uit als een stalen velgen waar de wieldop scheef van op zit. 't Ziet er uit als een ei. En dat zonder krasje of butsje. Dat vind ik knap. Feit is dat het rommel is en dat het een slechte productie betreft. En daar betaal ik geen 900 euro voor (incl. banden).

Terug
Naar boven