• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even voorstellen - Corsa B '00 1.2 16V X12XE

Hey,

De naam is Jelle, 23 jaar en woonachtig in Zeddam(achterhoek). Na een aantal maanden een fulltime loon te hebben mogen ontvangen begon ook direct de zoektocht naar een eerste auto. Ik zocht in eerste instantie een auto tot max. 2,5k. Uiteindelijk wil je het meeste auto voor het minste geld. Net als iedereen. Maar dan krijg je vaak te maken met hoge kilometerstanden. Dan moet je dus een afweging gaan maken. Uiteindelijk deze Corsa uit 2000 tegengekomen en ik was direct verkocht.

Stats:

Gekocht: Februari 2013

KMstand gekocht: 85500

KMstand huidig: 91500

Inmiddels dus ongeveer 6000km gereden met de bolide. Vooralsnog tevreden over de auto. Maar er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten. Zo zijn er de volgende dingen die mij opvallen.

- Dashboard lampje middenconsole rechterzijde kapot

- Auto schokt zo nu en dan bij koud optrekken

- Verbruik was in begin vrij hoog. Lijkt steeds beter te gaan. Gemiddeld 1:16

- Achterklep openen met sleutel werkt niet helemaal lekker

Ik verwacht niet dat ik op korte termijn veel ga tweaken aan de auto. Als er dan toch iets moet gaan veranderen is het een ander setje velgen/verlaging zodat het geheel er sportiever uit gaat zien. De smalle banden zijn nu nog wel eens een doorn in het oog aangezien ik de rest van auto wel prachtig vind. Maar hier gaan helaas nog aardig wat kosten in zitten. Ik wil wel dat schokken gaan (laten) achterhalen/repareren. Ben zelf niet technisch onderlegd qua auto's dus ik zal ook weinig zelf kunnen doen.

Iemand ideeën voor dat schokken bij optrekken? De ene dag is het erger als de andere. Maar het gebeurt met name bij het koud wegrijden dat de auto schokt. Ik moet hem eerst even flink doortrekken voordat het schokken grotendeels weggaat.

jgtdau.jpg

359ik2c.jpg

e6ay38.jpg

65cvo0.jpg

Reacties zijn uiteraard welkom!

Groet,

Jelle

Terug
Naar boven