• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

extreem koelvloeistof verbruik/verlies

lijkt op je waterpomp.....maar die is vervangen volgens jou.

maar is die zeker vervangen ? want garage's zetten weleens dingen op de rekening waar ze nog niet eens met hun vingers aan gezeten hebben.

vaak voorkomend is zeggen bougie's vervangen,waterpomp,filters,koelvloeistof bijgevuld,of zeggen ruitenvloeistof bijgevuld en het allemaal niet doen :thumb

weet het ook niet zeker hoor probeer je te helpen :thumbup

damn, dit is wel een heel vaag probleem.

of misschien een heel simpel, als je straks de oorzaak gevonden hebt!

koppakking kan het al niet zijn zoals je zegt, want dan moet hij toch echt op 3 cilinders lopen als je hem na het afpersen gaat starten.

3 liter kvs op je zuigers moet je wel merken dan :jerry

3 liter kvs in je interieur, dan kun je bijna goudvissen kopen en die erin zetten, maar ook kurkdroog zeg je :hmmz

totaal nergens lekkage's verder :wtf

ik zou het echt niet weten.

ben zelf monteur, dus wel nieuwsgierig naar de oorzaak/oplossing!!

GSIN racer .

ik wou dat ik hem onder druk kon krijgen ,ik heb 3x geprobeerd met heel modern geleend GEREEDSCHAP bij de VW dealer om hem af te persen maar na 3 liter bij vullen elke keer druk en vloeistof weg heb ik het idee dat er ergens een resrvoir zit waar het heen gaat 15 liter weg in 8 weken 3 liter met afpersen nergens een drupje lekkage ,, het is om gek van te worden ..

ben zelf ook monteur (zij het in ruste leeftijd ) dit heb ik nog nooit zo meegemaakt dubbele tank ga je aan denken waar je de koelvloeistof heen drukt ..

had gehoopt na die 3 liter dat hij moeite zou hebben met starten zoveel zeg maar water op de zuigers maar tik lopen . compressie is top alle 4 het is te verwaarlozen het verschil per cillinder .

Wim V6 de auto heeft volle nacht stil gestaan en toen bijgevuld zit rose longlife in ,,echt nergens een aftekening van een lekje zeg maar LEK !!!!juist al zo neer gezet dat het goed na te zien is of hij drupt ??? splinter nieuwe stoep tegels (beton) en als je bij 0,5 barr bent met opdrukken zie je zo de vloeistof verdwijnen en het is echt weg druk loos komt het ook niet terug .

dus SCHIET MIJ MAAR LEK ....

Past die VW dop een beetje dan???

Wij kregen een tijd terug een Omega-V6 met Misterieuze koelvloeistof verlies, de beste man was hier en daar door dealer en garage al van het kastje naar de muur gestuurd..

En heeft ons om hulp gevraagd..

Wij hebben deze hulp geboden, de auto op de Brug bij ons gezet, 1 nacht onder druk laten staan met een OPEL koelvloeistof druk tester,

Zo kwamen we er achter dat de koppakking lekte naar buiten achteraan op bijde cilinderbanken..

Met rijden en laten draaien en afpersen met WARME motor kon je deze lekkage NIET vinden!!! omdat de koelvloeistof gewoonweg verdampt was voor het beneden kon bereiken.

Willem

maar er wordt al aangegeven dat je de koelvloeistof zo weg kan drukken, dat vind ik zo raar.

want als de dop zou lekken, dan zou je ook niet echt druk op kunnen bouwen of de kvs weg kunnen duwen lijkt me.

en 15 liter bijvullen in totaal, das ook wat veel he :hmmz

Blijf het raar vinden, het moet toch OOIT een keer ergens tevoorschijn komen...

lekt het ook niet weg via het afwaterings pijpje van de Airco Verdamper

willem

het pers systeem is uitgevoerd met div type doppen met een snelkoppeling er op om de pers pomp op te klikken mooi en goed werkend systeem .

de dop past perfect en je draaid deze met een rubber dichting goed aan en klaar,,de bestaande dop kan je niet vast draaien zit een klikje in vast is vast maar daar zit het overdruk systeem in het systeem heeft dus geen overloop .

maar ga je pompen kom je niet verder als een 0,5 barr en dan zie de vloeistof verdwijnen :wors en dat is nu de truck waar gaat dat heen ??????????? zorgelijk hoor zoiets niet kunnen vinden .

stuk is stuk maar laat het duidelijk wezen :fy1 om te :cry

Bert

Zoals ik al zei net zo lang koelvloeistof erin gooien en druk er op tot het er ergens uitkomt.Het is onmogelijk dat dit oplost in het niets uiteindelijk zal het eruit komen al is het via de antenne.

ik heb er 0.0 verstand van hoor.

maar zou het mogelijk zijn dat je radiateur verstopt zit?

en doordat je gaat pompen het wel in de radiateur krijgt?

of, kan het koelvloeistof in je uitlaat terecht komen?

noem maar even wat op.....

Up date .

nu na veel geklooi toch de thermostaat/huis vervangen.

wagen laten lopen temp heel netjes alle lucht er uit en gaan ,de buurt liep uit voor de nieuwe paus wat een witte rook .

na 10 km rijden alles normaal geen rook niks meer kachel goed dus ??? probleem onder controlle ,,,niet is waar weer koelvloeistof weg.

maar geen gelek geen rook niks van dat en lopen als een nieuwe .

nu met bevriende Vak Garage Nieuw-Vennep afspraak hij gaat maandag de brug op en we persen net zo lang water in dat ding dat het er wel ergens uit moet komen ,is de enige oplossing nu nog !!!! we laten hem lopen en maar water er in persen ????????

dus word vervolgt ,ik heb nog nooit zo,n zoek plaatje gehad .

Bert

Ben er zo langzamerhand ook heel nieuwsgierig naar aan het worden wat het nou is.

Heb er mijn bescheiden hersens ook al op gekraakt, maar zo een raar probleem weet ik ook geen weg mee.

Houd ons dus vooral op de hoogte aub, en ik hoop van harte dat je er maandag achter komt wat het nou is. :wors

indd. gewoon blijven vullen, dan komt het op een gegeven moment er echt wel uit.

dat kan toch niet anders :thumb

Terug
Naar boven