• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

whahaha grapjurk :jerry Laatste delen Rechts achter nog lassen en de chassisbalk voor (onder de radiateur) dan is het tijd om hem strak te trekken en te spuiten.

20120704_212445.jpg

Spruitstukje is klaar, heb er nippeltjes opgelast en geboord voor mn carbtune pro(ideaal gereedschap voor carbs synchroom zetten). Dat is voor het synchroomstellen. Bij sommige carbjes kan je hem er zo aan hangen en sommige moet je op het spruistuk een nippel in draaien. ik heb dus 4 losse nippeltjes gemaakt. Ding moet nog even gepoedercoat worden want het is een stalen spruitstukje geworden.

Ik wil de carbjes nog even in een ultrasoonbad gooien, maar ik ken zo niemand die een grote bak heeft. Dus ff wat motorzaken afbellen in zwolle.

Volgende week vakantie dus ga ik eens aan het prusten aan.

Heb alleen geen quinton hazel pompje kunnen krijgen, want die moeten nog weer geproduceerd worden bij de fabriek. Dus levertijd van dik een maand.

Dus ga hem eerst op de originele pomp aan het blok proberen. Heb ook een retourleiding aan de tank dus hoop dat dat even goed gaat.

We zullen zien wat het doet. Kan alleen maar beter zijn dat wat ik nu heb. Heb nu een start stop systeem. Voor de stoplichten valt ie uit....maar moet hem dan helaas zelf weer starten:angel

:angel :angel :angel

Je hebt ook van die QED pompjes voor carbjes, die moeten ook goed werken. Ik ga er denk ik wel 1 aanschaffen. En dat synchroon zetten is ideaal, dat moet ik ook nog voor elkaar zien te krijgen als ik zover ben :P

je mag mn carbtune wel lenen dan, maar dan moet je nippels op je inlaat maken. Of een moertje waar ik een m4 of m5 plastic nippel in draai. Die je dan daarna weer afsluit met een schroefdopje oid.

die qed is zon heel klein pompje toch? ik ken die dingen niet, die qh pomp ben ik zeker van dat ie goed is en stopt met pompen wanneer nodig...dus jah...ff afwachten wat de mechanise pomp op het blok gaat doen.

Voor de Rekord een Rvs demper en cardanbocht gekocht van Simons.

maak een 50mm uitlaatlijn, is mooi zat voor de 1.9. ga eerst proberen zonder einddemper, als dat te luid is maak ik er een einddemper bij op.

Nu zit er alleen een middendemper op die gaar is.

Tussen de buien en de klussen door ook nog even wat tijd gevonden voor de Rekord :thumb

Passagiersdeur verwisseld voor een beter exemplaar met minder laswerk.

Dit ging natuurlijk niet uit zichzelf en heb ik een deurpin moeten uitboren. Uiteindelijk zit ie er in.

Waarna ik het slot kon overbouwen, ik had namelijk een complete set, op de kofferbak na.

Helaas moet dan heel het raamwerk los dus dat was wel weer wat gemartel. Maar kon dus ook mooi de oude gegraveerde ruit terug zetten.

Deurtje passen, slotvanger afstellen.

20120711_145434.jpg

Is wat naar beneden gekomen...

20120711_151828.jpg

20120711_154228.jpg

20120711_154239.jpg

De andere deur had ik al verwisseld voor een beter exemplaar, die had ik zelfs al proef geschilderd.

20120711_154249.jpg

Het meeste laswerk zit hem nog in de rechter achter kant.

20120711_154329.jpg

En waarschijnlijk de oorzaak gevonden waarom die niet stationair wil blijven draaien....

20120711_141319.jpg

Ik geloof dat ik een stationair sproeier mis.

20120711_141331.jpg

Volgens de bijbel (vraagbaak Rekord C) horen er aan beide kanten die statinair sproeiers te zitten...

Dus denk dat dat de reden is dat ik gas moet houden om de motor aan te laten.

Als ik alles klaar heb wil ik alle rubbers vervangen die er te krijgen zijn, de huidige rubbers zijn allemaal wel droog en kapot. Zal dus wel een duur grapje worden. Hoop dat Romijn me dan tegen die tijd wel helpen kan. Zal hier en daar nog wel wat meer dingetjes door Romijn willen laten doen.

Volgende update zal het laswerk van RechtsAchter worden. :( :puke

Mn cardanbocht was ook binnen dus ff een fototje.

Rvs :wub

Denk wel dat ie wat luid gaat worden, maar dan zet ik er nog een eiddemper bij op.

20120712_162858.jpg

mooi topic, ben benieuwd, als het goed is rijd ik na dit weekend ook (weer) rekord c..

hoop toch stiekem dat die van mij in een wat betere toestand zal zijn...

wat een werk.. wat is de bedoeling uit eindelijk? helemaal netjs? of semi rat ofzo?

Zijdeglans zwart met chrome accenten. En gepolijste 15 inch wielen.

En nog een stukje lager dan wat ie al was.

Dubbele sub, en voor en achter een 16cm 3 weg set (low/mid/high) op een 4 kanaals lanzar en een oldkool lanzar monoblock (optidrive)

Alles wordt subtiel weggebouwd en het wordt geen over de top show wagen van binnen

En dan als alles klaar is lekker rustig aan toeren op LPG.

klinkt goed, ik wil em in de toekomst wel ombouwen naar diesel, maar rijd voorlopig op lpg ook prima als het goed is.

ga zo door :kewlpics

heej danny, gaat de goede kant op....

Ik had bij mijn blauwe c-rekord ook RVS en alleen een eindemper. Later een DB-killer ingezet, toen was het perfect...

Zit nog wel wat werk in helaas, maar komt ook wel weer goed een keer ;)

Die demper die ik nu heb doe ik midden onder de auto , waar nu de originele ook zit zon beetje. Dan kan ik altijd nog een eindemper gaan maken.

Maar vraag me af of dan een 2e simons demper nog wat dempen gaat of niet.....

Tis een open demper dus zal wel niet veel dempen.

Ik had toen 2 simons dempers onder mijn C Kadett, best veel lawaai ja :P Maargoed dat was wel een 63mm pijp. Die bocht ziet er mooi scherp uit, zoiets lijkt mij ook wat. Waar heb je het spul vandaan?

zoek een motorfietsdemper als eind demper, evt ander einde stukje erop lassen, voor het mooie

die dempen altijd best goed, en blijft een leuk geluidje over over het algemeen.

Ik heb nog een white brothers demper liggen van een buell maar daar zit een heel appart eindstuk op.

Als eindstuk wordt het gewoon weer een chrome pijp.

Ik heb het spul bij de plaatselijke carshop vandaan. Op internet was ik zo 30 euro duurder uit. En nou kon ik het zo ophalen.

Dempers hebben ze gewoon op voorraad alleen die cardanbocht niet omdat iedereen losse bochtjes lassen leuker vind :jerry

20120721_141134.jpg

Het golfje leeft ook weer. Nu nog fatsoenlijk afstellen op de co-kast.

Met de 1.3gk nokkenas er in trekt ie toch mooi door.

Maar loopt nog niet optimaal. Het begin is er.

Volgende week van de schuur een garage maken en dan weer door aan de Rekord king:

Gewoon niet een al te moeilijk spruitje gemaakt, alleen de binnenste 2 moesten iets een bochtje.

heb alleen een week moeten wachten op de poedercoater. T moest ook goedkoop dus hij heeft het met ander spul mee gecoat.

Helaas nog niet geheel probleemloos het motortje zo, maar er zit verbetering in.

2 dagen van 10 tot 5 bezig... en ze zitten.

2 zelfbouwdeuren in de muur.

Nu nog de schuur opruimen, gelukkig heb ik 1 extra schuur (klein rommelhok van zon beetje 3 bij3) dus daar maar alless heen gooien king:

Nu alleen nog een drempel storten met hoekijzers en de boel in de verf zetten.

Later zullen er geblindeerde ramen in komen zodat ik ook wat te zien heb als ik in mn hok zit.

Gisteren:

20120724_183930.jpg

Vandaag:

622787_4253194569198_1329775064_o.jpg

Vandaag even snel op Dumpd wezen kijken, viel me op dat er maar weinig opels op het terein en binnen zelf stonden.

Heb alleen de wagen van john zien staan :wors

en natuurlijk vele andere dikke machines zien staan, golfjes 1 en een inmens lage mercedes :thumbup

En zoals gebruikelijk na zon dagje krijg ik dr weer schik van om weer verder te gaan aan de Oldy.

Dus vanmiddag nog even een nieuw stuk in het achterscherm gelast. Van binnen en buiten.

Heb zitten twijfelen om er een nieuw deel voor te kopen, maar er zit niet zo heel veel rotterij in dat stuk.

Aankomende dagen dus weer verder met de hoek rechtsachter.

rekordachterwerk.jpg

Terug
Naar boven