• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Die midlock puntlasboor heb ik er 2 van versleten, een een gewone boor is het ook wel te doen, maar dan nog schiet het niet echt op. :D

Toen ik begon aan de wagen heb ik bij m & m dronten dorpels gekocht, en achterstukken en een gebruikt zijscherm (welke vol poly zat :thumbdown )

Inmiddels is de vloer klaar en heb ik alles nog eens goed in de kit gezet van boven.

Kon dus mooi mn bitumenmatten gaan plakken.

20120527_120701.jpg

20120527_120634.jpg

Ik zei freesje he geen boor of hebben we het alsnog over het zelfde want met boortjes is het inderdaad niet fijn werken, heb uiteindelijk iets van 3 of 4 dubbelzijdige kroontjes verbruikt en kan niet anders zeggen dan dat het prettig werken was zolang je maar eerst met een klein boortje een put precies in het midden maakt zodat de naald niet weg kan lopen.

Die dingen die ik had hebben een klein puntje in het midden, en verder redelijk vlak. Volgens mij had ik ze ook van midlock

Dan heb jij het inderdaad over boortjes, wat ik gebruikt heb is een soort mini gatenzaag:

dsc0170m.jpg

dsc0172yi.jpg

De kroontjes zijn nummer 1240-1. Ik heb de verdere methode ook zelf uit moeten vinden door te proberen met goed gevolg, zoals ik al zei met een 2 of 3mm boor eerst een putje voor de naald maken en de puntlassen poppen zo los. Wel uitkijken dat je niet te diep gaat, dus tussentijds met een platte schroevendraaier proberen of hij al los wil. Kijk maar in mijn topic vanaf pagina 4 voor het resultaat.

vind die echt verschrikkelijk werken die boortjes , werkt een puntlasboor wel lekkerder maar das mijn mening. Voor de rest zeg ik goed bezig :thumbup . Die dreunplaat matjes , heb je die gewoon bij de auto materialenzaak gehaald? En zijn die beetje betaalbaar?

akoestiek winkel .nl komen mijne weg....Gewoon de normale sets van 2.5mm

Die puntlasfrees heb ik nog niet geprobeerd, zal hem eens kopen. Heb alleen niet veel meer wat gepuntlast zit. :D

@Fearless wrote:jaloers? wat dan?

heb nog een setje over.... ;)

op mijn rekord staan kadett spiegels daarmee

hoeveel moet dat setje kosten? en welke staat? en woon je ver van de Belgische grens?

@Fearless wrote:jaloers? wat dan?

heb nog een setje over.... ;)

op mijn rekord staan kadett spiegels daarmee

hoeveel moet dat setje kosten? en welke staat? en woon je ver van de Belgische grens?

Ik heb een setje liggen met wat roestpitjes, maar lang niet zo slecht.

Ik woon in Wapenveld, dat is bij Zwolle in de buurt. Dat is een eind over de grens.

Nieuw zie je ze ook wel te koop staan, maar met absurde prijzen.

@Fearless wrote:akoestiek winkel .nl komen mijne weg....Gewoon de normale sets van 2.5mm

Die puntlasfrees heb ik nog niet geprobeerd, zal hem eens kopen. Heb alleen niet veel meer wat gepuntlast zit. :D

Hij is helemaal niet duur, geloof me als ik zeg dat ik alleen spul moet hebben dat écht werkt. Kiek ma:

dsc0086bl.jpg

Dit waren mijn allereerste en het wilde meteen al goed los komen, het gaat de rest van jouw puntlassen tig keer gemakkelijker maken!

dsc0041vz.jpg

Gisteren vroeg uit bed om even een interieur op te halen in Valkenswaard.

Gewoon een origineel rood Rekord interieur, met zijpanelen en een bank.

De huidige stoelen zijn gescheurd, en de deurpanelen zijn voorzien van speakergaten.

Het komt uit een commodore, dus de achterbank is voorzien van een armsteun.

Die gaat er dus uit en wordt weer origineel rekord.

Als ik het laat zitten zie je verschil met de voorstoelen.....staat niet.

Weer thuis gekomen verder met de rekord. De dorpel had ik als losgeslepen, en de binnendorpel gefixed met een nieuwe hoeklijn er in.

Dat is weer goed stevig dus kon de buitendorpel er op.

Ons bint zuunig...:

20120602_171325.jpg

Metaal confetti maken met de gaatjestang....

20120602_174330.jpg

A-stijl klaar

20120602_184026.jpg

Hier en daar moet ik de dorpel nog wat vastlassen, daarna afwerken.

Dan is het tijd voor de wielkast RA en eindstuk.

Dan is het laswerk wel zon beetje klaar king:

Goed, voor aankomende weken weer een uitdaging.

20120610_123348.jpg

20120610_123357.jpg

20120610_123410.jpg

20120610_123440.jpg

20120610_123505.jpg

20120610_123511.jpg

Zit er aan te denken om een achterplaat te kopen (boven de uitlaat)

Tevens de koplampen voorzien van een xenon setje wat ik nog had liggen.

Moet nog een setje hebben voor het grote licht en een ledstadslichtje.

20120604_191339.jpg

20120604_191357.jpg

20120604_191346.jpg

Moet niet heel veel meer iig, ben al wel langer bezig haha. En nu ik samenwoon met mn vriendin is het al helemaal drama. Er kom telkens weer way tussen.klusje hier klusje daar. Vrienden helpen met hun huis enzenz Maar heb week 30 voor de schuur gepland. Als dat af is kan ik makkelijkermet de auto bezig. En ga deze week ook weer verder. Het gaat niet hard maar er isvooruitgang

Vandaag te vroeg uit bed gestapt. Dus maar eens wat aan het rommelen geweest.

Achterbank er uit (te koop! http://link.marktplaats.nl/573745353" onclick="window.open(this.href);return false; )

20120630_095446.jpg

Dit is dus weer dicht/gegrond/gekit.

Volgende keer weer verder met de achterbalk.

voor mn daily een spruitstukje gemaakt:

20120630_092755.jpg

Moet hem van binnen nog wat beter afwerken en ik moet er tuitjes op zetten voor mn synchroommeter.

De golf 1.1 krijgt motorcarburateurs met een 1.3gt nokkenas. :jerry

Zal die vast wat pittiger en mooier door lopen :thumbup

Terug
Naar boven