• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Hier weer wat rotterij.

Was al bekend ;) Ben blij dat de binnenste koker niet over de hele lengte doorloopt. Dit is nog goed te doen dus.

De linker buitendorpel er af geslepen.

Afb010-11.jpg

Voor de rest valt het goed te doen...

Afb011-10.jpg

Niet naar de deuren kijken, daar heb ik betere exemplaren voor :D

De achterkant is nu klaar, heb een afwateringsgat/buisje er in geplaatst voor de slang die aan die sierdingetjes zit. Als het water daar door komt kan het nu door de slang naar buiten. Waar die eerst aangezeten heeft weet ik niet, maar denk dat dit een hoop rotterij tegen gaat.

Ik moet alleen nog wel een hoop plamuren om het netjes strak te krijgen. Ergens volgende week de dorpel inlassen. Dan zijscherm er op, en door aan de andere kant. Zelfde werk. Alleen nog wat extremere roest:agent

die sier dingetjes zijn ontluchtings roosters voor je interieur,dus niet echt voor de sier.

de slang die eraan zit is idd om het water wat erin komt af te voeren.

die slang zit normaal in de achterste holle ruimtes en het water loop dan via de afwateringsgatjes weg,maar die gaan verstoppen en de rottigheid begint.

het beste is om een buisje van de juiste diameter door de bodem te maken en daar je slang op aansluiten.

ga zo door :thumbup

Vette bak he :D king:

Die zetbank heb ik niet meer nodig, heb het voorelkaar gekregen met een houten balkje.

Op het werk staat er 1 van een meter breed, daar kan het voorlopig ook mooi op.

Aan de andere kant doe ik het weer op het balkje.

Ben nu bezig met de achterkant strak maken, zit nog wel wat werk in.

De dorpel moet er ook nog opgelast worden, maar heb niet veel tijd gehad van deweek.

Het ging ook alleen maar om die achterste kokertjes onder het achterzijscherm...

Dat zijn niet zulke grote delen, maar helaas niet te krijgen dus dan maar zelf wat maken.

Verder hoef ik ook niets apparts meer te maken, als alles goed is :P

Bedankt voor het aanbod :thumbup

Hier vrouwtje Cooperdude (Mayke). Ik was weer te lui om zelf in te loggen hahaha.

Wat fijn om te zijn dat mijn oude lieveling een goede makeover krijgt.

Ook cool dat ie dezelfde look blijft houden.

Hoe staat het er nu mee?

had nog niet gelezen dat je al wist waar chassis nummer stond en of iemand je dat verteld had

deze staat op slot plaat onder motorkap voor je radiateur

voor schermen zijn wel nieuw te krijgen maar schrik niet 850 euro ex BTW (imitatie schermen links en rechts maar wel nieuw)

bij M&M dronten

veel werk nog

maar mijne is ook nog niet klaar

groet michel

kerel wat is dit een leuke auto,doet me aan een paar jaren terug denken

was toen een van mijn eerste jonge auto,s die ik kocht,na wat jaren rijden liep de

motor in elkaar ,dat was de tijd dat ik nog nergens naar keek gaat het

kapot nou simpel koop je toch weer wat anders ging toen erg makkelijk

geldt zat ,nu ik deze ziet denk ik ooooohhhhhh had ik maar

maar ja dat is met zo veel dingen he.veel suc6 en houd hem heel.

vgr tonsr.

Heb er laatste tijd niet veel mee gedaan.

Wel veel plannen, maar nog niets uitgevoerd. Beetje weinig tijd en te veel te doen.

Ik ben een opslagplekje aan het regelen...Kan die daar mooi even staan.

Ik doe hem nog niet van de hand dat is zonde, wil er straks mooi mee rijden op LPG.

:D

Alles op zn tijd, gister de accu er weer in en de auto weer op de wielen gezet.

Twas starten en lopen.

Moet eerst ff ruimte voor de deur hebben, dus van het winter staat ie ergens anders. Kan buiten toch niets beginnen dan.

Linker zijscherm ben ik nu mee bezig, die komt er nog ff op.

Rechter zijscherm heeft ook aardig wat rotterij....de originele linkse was schroot...Daar heb ik nu een 2e handse voor. Die was nog aardig aan de prijs ook...en zat best vol met polyester......

Kogels omgedraaid, draagarm vervangen. Nu nog een handremkabel pasmaken en de bank er in beunen. Dan ben ik wel apk klaar.

Heb nog een maand de tijd dus doe lekker rustig aan.

Voor de 2.0 Cih heb ik een set 40mm webers gehaald. Mooi setje, ultrasoon gereinigd en met parel gestraald. Nieuwe pakkingset er tussen en een zakje met losse delen erbij.

Geen kelken of inlaat er bij, die zoek ik elders wel weer ergens.

20121026_215251.jpg

Binnenkort gaan we het gt dekseltje stralen. Dan spuiten. Denk dat de webers ook in kleur gezet gaan worden.

Mooi spul he zon Gt deksel?

:wub

Die wrinkle lak kom er ongeveer zo uit te zien:

31.jpg

Iemand op het forum had het ook gedaan op een cih kleppendeksel.

Als het mooi werkt ga ik ook mn dashboard als nieuw maken, en het chrome randje opnieuw.

Heb gisteren het stukje achterscherm losgeslepen en m onder een hoek weer terug gezet. Nu loopt de lijn wel goed :sleeping

Het stuk plaatwerk is niet van hele beste pasvorm heb ik al wel in de gaten. Links paste toch een stuk beter. Gelukkig hebben ze plamuur uitgevonden en zie je er straks helemaal niets meer van.

Moet m nog aflassen maar heb de schuur nodig voor andere klusjes.

Dus hij mag weer even buiten slapen. Volgende week zien we wel weer verder :thumbup

Terug
Naar boven