• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Haha cool he die wrinkle verf. :wub

Die iemand op het forum was ik zeker? Ben het nog nooit eerder tegen gekomen hier.

DSC04125.jpg

DSC04108.jpg

Welke verf ga je gebruiken? Harley Davidson of andere?

Je kan je "gewrinkelde" delen ook nog in een oven laten bakken na het spuiten, krijg je blijkbaar nog een mooier effect!

Ik dacht een uurtje op 60 graden ofzo, maar ik heb het zelf niet kunnen doen.

Wellicht interessant als je de mogelijkheid hebt.

Maar eh, goed bezig met de projecten! :thumb

@Fearless wrote:Mooi spul he zon Gt deksel?

:wub

Die wrinkle lak kom er ongeveer zo uit te zien:

31.jpg

Iemand op het forum had het ook gedaan op een cih kleppendeksel.

Als het mooi werkt ga ik ook mn dashboard als nieuw maken, en het chrome randje opnieuw.

Ze worden zijdeglans he, das net mooier. Voorals voor de sedan zou ik me geen mooiere kleur kunnen verzinnen.

Die action verf ga ik zeker proberen, of mn schoonpa moet nog wat leukers hebben. Die is schilder dus kan ook mooi helpen:lol:

Als je toch gaat rollen kun je dat prima doen met de 10 cm-schuimrolletjes van de Action. Ze hebben nu zelfs zijdeglans lak. Prima spul.

Spuiten zeker zelf doen. Goed te doen met een compressor. En vooral een stofvrije ruimte is dan geen overbodige luxe. Ben benieuwd naar het eindresultaat van beide Rekords.

De station wordt gewoon goedkoop gerold. Drukken m in een grote tent op de oprit. Dan hebben we ook geen last van het weer en kunnen we er fatsoenlijk omheen.

Voordat we hem rollen ga ik hem hier en daar wel strakzetten met wat plamuur. Omdat er toch veel deukjes en lelijke plekken in zitten.

Heel netjes hoeft ie niet te worden, maar dingen zoals deuken endergelijke wil ik toch wel weg hebben.

De sedan gaan we spuiten met aflak. Hiervoor zoek ik nog een geschikte ruimte, of iemand die dit voor weinig wil doen.

Eerste plan is iig dat ik m zelf ga spuiten. Ben van het zelf doen, zo min mogelijk uitbesteden ;)

Gewoon lekker op je gemak werken. Als alles snel af is, is de uitdaging ook weg. Zijdeglans zwart zal de station beter staan dan deze menie-look. Ga je hem rollen of spuiten?

Stacy weer voorzien van de voorbumper, heb hier en daar wat moeten lassen aan de dorpel en keienvanger.

Heb er geen monnikenwerk van gemaakt. gewoon snel, afslijpen iets plamuur en volblaffen met buf.

Een rauwe dorpel op deze wagen vind ik niet erg. Als ie maar dicht en hard is.

Nu nog een handremkabel zoeken en de fusseekogelhoesjes vervangen. Dan gaat ie weer voor de apk.

20121009_181740.jpg

20121009_185156.jpg

De rest van de auto wordt binnenkort ook zwart. Zijdeglans natuurlijk. Het zwarte wat er nu aan zit is steenslagcoating.

Voor de sedan ben ik aan het zoeken naar een set speakers. Nu het laswerk bijna klaar is kan ik me weer bezig houden met andere zaken...zoals het interieur en de motor :thumbup

En dan heb ik m nog niet eens strak gemaakt :jerry

Fuseekogel rubbers vervangen.

Moet alleen nog een ander draagarmpje zoeken voor de linkerkant. Zit iets een roestgat in. Mag niet gelast worden dus wordt compleet vervangen.

Tis maar een klein rotgaatje, maar met draagarmen gaan we het daar natuurlijk niet op gokken...Dus vervangen!

20121016_141905.jpg

20121016_142834.jpg

Ideaal zon assortiment met hoesjes

20121016_144339.jpg

20121016_160019.jpg

20121016_161606.jpg

Weet iemand wat ik kan veranderen om het camber te veranderen? Omdraaien heeft geen nut volgens mij.

De wielen moeten weer rechterop komen te staan.

Hij staat nu / wat scheve bandenslijtage veroorzaakt en bij wat sporing in de weg wordt ie wat zoekerig.

Niet ideaal dus.

Vloerdeel gelast.

Bezig geweest met het zijscherm links.

20120401_122847.jpg

De ongeschilderde muur gaat er uit. Komen 2 deuren in, zodat ik ook met een auto naar binnen kan.

Kwa ruimte niet heel groot, maar voor mij voorlopig mooi zat.

Vloerbedekking op ebay besteld. Nieuwe schokdempers binnen gekregen.

Volgens laswerk:

Vloerdeel RV

dorpel R

Achterdeel R

Resevewielbak R

En moet nog verder met allebei de schermen, de linkse moet hier en daar in de plamuur vanwege wat deukjes.

Scherm rechts moet hier en daar gelast worden. Hiervoor kan ik geen mooier betaalbaar exemplaar vinden. Dus dan maar zelf opknappen.

Als alles gelast is gaat ie ongespoten voor de apk. Daarna maak ik hem volledig strak en gaat ik hem spuiten of rollen. Das nog even de vraag :hmmz

Site doet het niet, maar zal eens kijken. Wat ik moet krijgen zit 3 weken levertijd op en die kerel reageerd niet zo vlot met de bankzaken. Dus het is gelukkig nog niet betaald.

Hier ook maar wat plaatjes dumpen, ben laatste tijd meer op het Bof forum aan het posten dan hier :shock:

Het contactslot wou niet, en je moest de auto starten met een drukknop.

Dat is weer gefixed. De auto start weer met een sleutel. De extra knoppen ook weer verwijderd.

20120419_110349.jpg

Had nog een ouderwets sportstuur liggen en moest hem even passen.

20120416_180755.jpg

Die blijft er dus in. king: Moest daar voor wel de naaf iets aanpassen zodat de claxon en raw terugduwer ook werkten.

De carburateur moet er even af, motor loopt alleen als je hem start met remmenreiniger en je moet gashouden want anders valt ie uit.

Bestel dus gelijk bij bccp een revisiekitje.

20120419_113410.jpg

De linker kant van de vloer is klaar van binnen, die kant staat nu in de bitumenmatten zodat de auto straks van binnen stiller is al normaal.

Nu is de rechterkant van de vloer aan de beurt... :puke

20120419_132154.jpg

Ook begonnen aan het rechter zijscherm, deze had ook enig laswerk nodig.

20120420_205315.jpg

En hier een foto van het uitzicht uit het keukenraam king:

20120420_205836.jpg

:wub

das pas een uitzicht :D wij hadden het hier ook met de rekord sedan , stond voor het schuifraam van de living , dus wanneer er reclame was op de tv keek ik en was ik aan het bedenken wat ik er mee zou doen :thumbup

Rechter zijscherm hier en daar wat gelast. Ding was goed slecht

20120421_125549.jpg

De rotte vloerdelen weggeslepen.

20120421_151800.jpg

14inch plsjes passen....Zal niet gaan zonder inmense spoorverbreding.

20120421_152337.jpg

Ben bijna door mn reparatieplaat heen dus, a.s week maar even nieuw halen.

Morgen Bij mm dronten kijken, mischien is er nog wel iets leuks te koop voor de Rekord.

Het slechtste plekje van heel de auto. :D Was ook al hier en daar gelast maar niet naar mijn zin.

moet de dorpel en achterstuk nog doen. Resevewielbak wil ik ook een nieuwe in maken. Is nog redelijk dus ik twijfel.

ALs dat klaar is heb ik geen laswerk meer en kan ik beginnen aan strakmaken.

Terug
Naar boven