• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Aan 1 kant. Die regel is alweer verouderd. Toevallig had ik het er laatst nog over met een rdw keurmeester tijdens een steekproef. Die zei ook...als het maar gasdicht is...

Heb hem ook foto's laten zien en hij vond het goed

Ja weet je wat het is, die pijp wordt best warm. De demper zelf niet zo heel erg.

Nou wil ik niet dat iemand zijn schenen aan mijn pijp gaat branden als ze uitstappen of er toevallig langslopen.

Want niemand houd er rekening mee dat daar een uitlaat zit dus een brandwond heb je zo te pakken.

Als de demper nou wel veel heter word dan zorg ik daar nog voor een hitteschildje (geperforeerde plaat)

En nu zie je de lelijke nasnaadjes ook niet meer...2 vliegen in 1 klap :jerry

Nee de 6 cilinder staat even in een hoekje te wachten. Ik bestel wel zsm de gaskleppen.

Heb er aankomende maanden misschien wel weer tijd voor. Maar heb nog een paar andere dingen te doen. maar dat kan zo klaar zijn :)

Wat heb je nu weer gekocht dan?

Dat ziet er ook interessant uit, waar heb jij die vandaan?

Ik laat dat idee om een kdfi te kopen maar mooi varen, ik leg dan liever geld bij voor een betrouwbaarder systeem.

Station naar buiten, even wat dingen in de schuur aanpassen.

Nieuwe kachel bouwen, gaat op afgewerkte olie lopen :thumb

Aankomend jaar dus met een warme bips aan de sedan werken

20131227_130246_zps1qwuccvv.jpg

20131227_130302_zpsfrhmwpza.jpg

Side pipe gaat er waarschijnlijk weer onderuit.

Te veel herrie, heb hem al geknepen door er een vernauwing in te lassen.

Ik kan nog eens proberen om er een buis in te zetten waar dan steenwol om zit. Hiervoor moet ik dan wel de demper losslijpen.

Station staat nu op de brug. De 3 traps automaat gaat er onderuit, en een 4 traps terug.

Aandrijfas word ingekort en gebalanceerd.

En dan wil ik nog het interieur aanpassen. Dit is nu een rommel....het ziet er niet uit.

Tevens nog wat laswerk aan de vloer en dorpels. Maar dit kan later ook een keer.

Eerst de bak maar eens doen, dat word nog een leuke klus.

Zojuist begonnen met de bakwissel.

Aandrijfas er uit halen. Was voor mij een twijfelgeval of ik deze weer gebruiken kon.

20140218_165936_zps9k7zz44d.jpg

En ja hoor, het past toch wel.

20140218_171152_zpsmusq9mac.jpg

Baksteun los, valt reuze mee wat het blok dan kantelt.

20140218_174608_zpswyvekp2r.jpg

En hier de oude bak er onder uit.

20140218_175824_zpsqpz86crw.jpg

Een kijkje op de oude koppelomvormer, normaal zou je deze bij het vliegwiel losdraaien zodat ie in de bak blijft. Maar dat is door iemand met een lasapparaat niet meer mogelijk.

20140218_175836_zpszvojy0kb.jpg

20140218_175856_zpszjinjzmg.jpg

20140218_175909_zpsb4qd3yrs.jpg

Gelukkig heb ik er van alles erbij gekregen, ook een vliegwiel en koppelomvormer, dus ik kan het oude spul gewoon los slijpen.

Oude bevestigingspunt voor de baksteun.

20140218_180026_zpsdmhtlitu.jpg

Al met al nog geen 3 kwartier bezig geweest, alles was mooi soepel en geen afgebroken bouten of iets dergelijks.

Morgen weer eventjes verder.

De as gaat naar Hoogeveen waar ze hem bij Ter berg techniek gaan inkorten en balanceren. In totaal gaat er 13 cm tussen uit.

Tevens ga ik nog even onder de kap bezig met de bedrading, dat hangt er allemaal maar een beetje bij en daar hou ik niet van.

Er komt ook een nieuwe keerring om de krukas achter het vliegwiel. De rest van de motor maak ik later een keer lekvrij.

Vandaag weer eventjes wat gedaan, als ik de as weer terug heb ga ik een avondje door sleutelen.

Rijp voor het oudijzer.

20140219_173302_zpsr4goxan4.jpg

oud vs nieuw

20140219_173333_zpsvautp2jg.jpg

oud deel van het een lagertje, moet er uit. Kwam bij het demonteren al wat naaldlagertjes tegen.

20140219_173922_zpszupqzkgk.jpg

Sludgerommel in de bak...

20140219_174823_zpsrzacjnkc.jpg

Door hotrod (@ bofforum) overgehaald om de bak verder uit elkaar te trekken en de accumulatoren er uit te halen.

Dan er voor zorgen dat de accumulatoren niet zo ver ingedrukt kunnen worden.

Dan hoeft de bak niet zo lang na te denken met overschakelen bij flot rijden.

Het busje is er uit gekomen

Met een slagtrekker een paar flinke slagen moeten geven maar hij is er uit

20140220_172444_zpsg36vtbuq.jpg

De koppelomvormer valt nu netjes in de krukas.

Nieuwe keerring geplaatst. 77x100x11.5, victor reinz.

20140220_172631_zpsweohdlyw.jpg

Vliegwiel geplaatst, boutjes kruislings op 60nm. Voor de zekerheid er ook maar wat locktite aan gedaan.

20140220_175154_zpsrou9imjf.jpg

Maandag de as weer terug, dus volgende week een keer een avondje doorwerken om de boel af te maken.

Ik ga van het weekend met de bak verder. Heb het pannetje al wel weer schoon. Al met al valt het wel mee hoeveel sludge er in zit.

Terug
Naar boven