• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Feitcode R522 (onnodig geluid veroorzaken) politie

@ maartuh:

het heeft niks te maken met authoritair doen. Dat is de veel gebruikte smoes door mensen die weten dat ze wat fout doen en dan op de p*k getrapt zijn als ze betrapt worden en geverbaliseerd.

en ja helaas bepaald Justitie wat de Politie doet en waar men de prio legt. En nu is dat bezuinigen...

@ DarkNl08:

Waarom is dat dan ineens een Politiestaat ?? Omdat de Politie een bekeuring geeft ?

Denk dat het hier in Nl erg meevalt, probeer maar eens een grote mond te geven in een ander land, dan kan je denk ik je tanden oprapen en klacht indienen is er dan niet bij hoor. Denk dat wij in NL geen slechte Politie hebben en dat de Politie vrij tolerant is.

@ haasje17:

Het kenteken wordt daar ook niet voor ingevorderd, dat is gewoon een PV. Het kenteken kan worden ingevorderd indien er een andere motor inzit dan aangegeven op het kentekenbewijs.

Je wil niet weten hoevaak er door de politie wordt geklaagd over bepaalde prio zaken enz enz.

Door rood rijden mag, maar dan wel met een reden, bijv een melding of iets ander.

Indien er misbruik van wordt gemaakt erger ik me daar ook aan, net als iedereen.

Zo ik heb het fort weer verdedigd haha

Gr Vinc

Idd dat vind ik zo hypocriet,als je ze nodig hebt zijn ze dr niet maar voor een gordel en/of flitscontrole staat er een half korps langs de weg.

En als ze flitsen staan ze op de snelwegen,maar in de binnenstad waar meer gevaar is zie ze nooit controleren.

De snelweg levert meer op natuurlijk.

Idd dat vind ik zo hypocriet,als je ze nodig hebt zijn ze dr niet maar voor een gordel en/of flitscontrole staat er een half korps langs de weg.

En als ze flitsen staan ze op de snelwegen,maar in de binnenstad waar meer gevaar is zie ze nooit controleren.

De snelweg levert meer op natuurlijk.

Idd veel te veel controle ik zie de politie redelijk vaak rijden en ook hard rijden, ik rij ook niet zachtjes maar ook niet hard.

bij stoplichten lijkt het wel of ze een sprintje willen trekken..... en dat zonder allarm lichten of geluiden.

zelf zijn ze net zo als ze in privé op de weg zijn. ( is ook op tv geweest word je gewoon beetje pist als je dat ziet )

sprintjes trekken doet idd iedereen wel is. op donderdag ben ik op school en bergen op zoom.

altijd met een groepje bij de stoplichten even de bandjes laten roken. en toevallig een agent die op de

stoep liep. maar hij gaf geen krimp

Idd veel te veel controle ik zie de politie redelijk vaak rijden en ook hard rijden, ik rij ook niet zachtjes maar ook niet hard.

bij stoplichten lijkt het wel of ze een sprintje willen trekken..... en dat zonder allarm lichten of geluiden.

zelf zijn ze net zo als ze in privé op de weg zijn. ( is ook op tv geweest word je gewoon beetje pist als je dat ziet )

sprintjes trekken doet idd iedereen wel is. op donderdag ben ik op school en bergen op zoom.

altijd met een groepje bij de stoplichten even de bandjes laten roken. en toevallig een agent die op de

stoep liep. maar hij gaf geen krimp

Ik weet wel zeker dat de politie of de maurechausee of elke ander handhavingsinstantie altijd een makkelijk doelwit is voor mensen hun klaagschrift of frustraties.

Soms kan ik me dat ook heel weg goed voorstellen, begrijp me niet verkeerd.

Ik heb het idd erg naar mijn zin op mijn werk, dat integenstelling wat de meeste mensen zich kunnen voorstellen.

mijn werk is niet alleen maar bonnetjes schrijven, ja het hoort er ook bij, maar ik schrijf wel met een reden.

iemand die ik kan wakkermaken dmv een boete, nee een waarschuwing werkt niet meer, dat hij of zij zijn kinderen vast moet zetten in de auto en er op die manier wat langer van die kids kan genieten, ja dat doet mij goed.

In dit geval de beste coll opel liefhebber, met een leuke D-Kadett. Omgebouwd, niks mis mee, maar als ik met het invorderen van zijn kentekenbewijs hem beweeg tot het laten omkeuren van zijn auto, dan heb ik een goed gevoel daarover omdat hem dat heel erg veel ellende bespaard bij bijvoorbeeld aan aanrijding. Daar denken de meeste niet over na en denken dat ik (politie) alleen maar voor de grap bonnetjes uitschrijf...

En even voor de goede orde......

Ook ik heb een hekel aan die flitser en die nutteloze controles en ook ik ben van mening dat dit veel beter kan worden besteed aan zaken die echt nut hebben...

Weetje af en toe ben ik ook net een mens he.........

Gr Vinc

Ik weet wel zeker dat de politie of de maurechausee of elke ander handhavingsinstantie altijd een makkelijk doelwit is voor mensen hun klaagschrift of frustraties.

Soms kan ik me dat ook heel weg goed voorstellen, begrijp me niet verkeerd.

Ik heb het idd erg naar mijn zin op mijn werk, dat integenstelling wat de meeste mensen zich kunnen voorstellen.

mijn werk is niet alleen maar bonnetjes schrijven, ja het hoort er ook bij, maar ik schrijf wel met een reden.

iemand die ik kan wakkermaken dmv een boete, nee een waarschuwing werkt niet meer, dat hij of zij zijn kinderen vast moet zetten in de auto en er op die manier wat langer van die kids kan genieten, ja dat doet mij goed.

In dit geval de beste coll opel liefhebber, met een leuke D-Kadett. Omgebouwd, niks mis mee, maar als ik met het invorderen van zijn kentekenbewijs hem beweeg tot het laten omkeuren van zijn auto, dan heb ik een goed gevoel daarover omdat hem dat heel erg veel ellende bespaard bij bijvoorbeeld aan aanrijding. Daar denken de meeste niet over na en denken dat ik (politie) alleen maar voor de grap bonnetjes uitschrijf...

En even voor de goede orde......

Ook ik heb een hekel aan die flitser en die nutteloze controles en ook ik ben van mening dat dit veel beter kan worden besteed aan zaken die echt nut hebben...

Weetje af en toe ben ik ook net een mens he.........

Gr Vinc

hahahaha af en toe nt een mens, die is goed haha, ik werd enkele weken terug ook bekeurd vanwege blauw stads licht, stom stom stom, ik wist gewoon dat ze verder op stonden te controleren, maar goed, mijn eigen fout want ik was me wel bewust dat de blauwe stadslichten niet mogen, helaas was de agent mnder tof, heeft wel 5x gevraagd of de auto wel op mijn naam stond, na 2x de autopapieren hebben laten zien begon het langzaam door te dringen, en dan kan ik de keuze maken deze meneer (net zoals vele bestuurders die balen) af te zeiken of gewoon verantwoordelijkheid te nemen voor me eigen fout,

maar goed dwaal wel weer beetje af heh ;)

ik ben het er wel mee eens gewoon omkeuren die zooi, bespaart jezelf ellende en de tegenpartij;)

hahahaha af en toe nt een mens, die is goed haha, ik werd enkele weken terug ook bekeurd vanwege blauw stads licht, stom stom stom, ik wist gewoon dat ze verder op stonden te controleren, maar goed, mijn eigen fout want ik was me wel bewust dat de blauwe stadslichten niet mogen, helaas was de agent mnder tof, heeft wel 5x gevraagd of de auto wel op mijn naam stond, na 2x de autopapieren hebben laten zien begon het langzaam door te dringen, en dan kan ik de keuze maken deze meneer (net zoals vele bestuurders die balen) af te zeiken of gewoon verantwoordelijkheid te nemen voor me eigen fout,

maar goed dwaal wel weer beetje af heh ;)

ik ben het er wel mee eens gewoon omkeuren die zooi, bespaart jezelf ellende en de tegenpartij;)

Terug
Naar boven