Mastah-GSi
Post weleens wat
En de volgende foutcode doet zich voor:
U2108
Volgens diverse bronnen: geen communicatie met het ABS systeem
Lampjes:
Het bekende motormanagement lampje (die met de steeksleutel)
ABS
Tractie Control (TC)
Symptomen:
Wegvallen van de snelheidsmeter (RPM blijft normaal)
Stuurbekrachtiging valt weg, maar stuurt heel licht.
Cruise Control werkt niet.
Het kan zo zijn dat de lampjes ABS en MM weer uitgaan (eventueel tijdens rijden) en alles weer normaal functioneerd (TC blijft branden, maar na een herstart van de motor gaat en blijft deze ook uit)
Nu heb ik de stekker voorin bij de ABS pomp (volgens mij) al nagekeken en schoongemaakt, ondanks dat deze niet zichtbaar smerig was ofzo.
Nu hoor ik ook verhalen over de BCM kast, dat daar ergens iets verkeerd gaat of geen goede verbinding is.
Uitlezen door de dealer is nog niet gebeurt (die zien me alweer aankomen na afgelopen maand).
Deze info heb ik zelf uitgelezen/opgezocht via het programma Torque op mijn Android foon via een ODB adapter en op internet.
Ik hoop dat dit probleem een beetje makkelijk zelf op te lossen is.
In alle gevallen is raad/advies/tips allemaal welkom.
U2108
Volgens diverse bronnen: geen communicatie met het ABS systeem
Lampjes:
Het bekende motormanagement lampje (die met de steeksleutel)
ABS
Tractie Control (TC)
Symptomen:
Wegvallen van de snelheidsmeter (RPM blijft normaal)
Stuurbekrachtiging valt weg, maar stuurt heel licht.
Cruise Control werkt niet.
Het kan zo zijn dat de lampjes ABS en MM weer uitgaan (eventueel tijdens rijden) en alles weer normaal functioneerd (TC blijft branden, maar na een herstart van de motor gaat en blijft deze ook uit)
Nu heb ik de stekker voorin bij de ABS pomp (volgens mij) al nagekeken en schoongemaakt, ondanks dat deze niet zichtbaar smerig was ofzo.
Nu hoor ik ook verhalen over de BCM kast, dat daar ergens iets verkeerd gaat of geen goede verbinding is.
Uitlezen door de dealer is nog niet gebeurt (die zien me alweer aankomen na afgelopen maand).
Deze info heb ik zelf uitgelezen/opgezocht via het programma Torque op mijn Android foon via een ODB adapter en op internet.
Ik hoop dat dit probleem een beetje makkelijk zelf op te lossen is.
In alle gevallen is raad/advies/tips allemaal welkom.