• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

Vanavond om 20.00u begonnen, en om 22.00u gestopt.

De rembekrachtiger samen met de hoofdremcilinder is over gezet van de grijze corsa naar de zwarte.

De achterste motorsteun is ook verwisseld voor een andere.

Morgen ga ik verder.

afgelopen week nog een auto omgekeurd, alleen geen opel...

Almelo is relaxed gelukkig..

Hopen dat je keurmeester net zo relaxed is als de onze

Ik heb vandaag de radiateur verwisseld, daarvoor moest ik het uitlaatspruitstuk compleet los hebben, dit moest toch al gebeuren om de pakking te vervangen ( de pakking was al 3x keer gebruikt en lekte ).

Verder heb ik de remmen nu klaar kunnen krijgen, helaas nog niet met de 284x22 brembo's maar met corsa B GSI remmen, deze had ik gekregen van een sponsor ( basgsi ) :D nogmaals bedankt hiervoor :thumbup

Nu had ik nog een foutcode in de ECU staan, dus net uitgelezen, de code's waren 31 en 93.

31 is geen toerental signaal, logisch de motor stond uit :P

93 is low voltage hall-sencor, dus ik moet de draden even controleren. ( ik heb een vermoeden waar ik moet zoeken )

Nu moet ik dus nog een paar kleine rammels verhelpen en dan moet hij klaar zijn voor de RDW keuring :D

Afb0312.jpg

ligt er weer netjes bij..

king:

Zorg er wel voor dat je alle bouten van de voor ophanging 3 dubbel controleert..

Eventueel ff vastzetten met een druppie locktite..

Daar komen best wat krachten op te staan als ze hem op de platen zetten

uitlaat spruitstuk hoeft toch niet los voor de radiateur?

Ziet er netje uit, doe m mooi poetsen Freek, dat zien die RDW mannen graag.

ik heb nog lpg injectoren

@ corsaboy, Als je de motor gewoon inbouwd zoals het hoort, moet je dan toch nog de bouten met locktite opnieuw erin zetten? Ik heb al meerdere motoren ingebouwd, de meeste kreeg ik de bouten die ik zelf vast heb gezet bijna niet meer los :P dus in mijn ogen is locktite dan overbodig.

@ geert666, Ik heb de bumper op de auto laten zitten en de radiateur past niet tussen de slotplaat en het kleppendeksel door. Ik moest de pakking toch al vervangen, dus nu 2 vliegen in klap gedaan. En het poetsen laat ik doen door de hogedruk spuit, ik ben wel goed, maar ook lui :P

Hahahaha, hij is bijna klaar.

Ik ben er nu mee naar Velp, de ultieme test rit dacht ik zo :P

Dus vrijdag avond nog even de punten op de i dan kan ik maandag zo naar de RDW gaan.

lol daar zit ik ook mee... ik heb geen flauw idee waar ik die dingen vorig jaar gelaten heb hahaha. ik heb ze nog wel geloof ik...

en anders ff langs de sloop ofzo

origineel gepost door freek corsa

Hahahaha, hij is bijna klaar.

Ik ben er nu mee naar Velp, de ultieme test rit dacht ik zo :P

Dus vrijdag avond nog even de punten op de i dan kan ik maandag zo naar de RDW gaan.

Hrt is vandaag maandag

De corsa is er klaar voor :D

Ik heb ook de oplossing voor het trekstang-versnellingsbak probleen gevonden :D de foto moet ik nog uploaden.

Terug
Naar boven