• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

Afb0642.jpg

Afb0637.jpg

Afb0643.jpg

Afb0644.jpg

Afb0647.jpg

Ik heb vandaag eindelijk de grotere remmen erop gezet.

De schijven zijn van het merk Brembo type Max, ze zijn bedoeld voor een fiat coupe.

De maten zijn 284x22 schijf, en steek 4x98. Het naafgat paste ook niet helemaal, daarom heb ik er een ring bij laten maken.

De remslangen zijn van Goodridge, en zijn bedoeld voor een Corsa B, maar ze passen ook wel op een A :P

Afb0650.jpg

Afb0653.jpg

Afb0651.jpg

Deze klip is totaal weg gerot door de remolie, deze heb ik met een beitel los moeten slaan.

Afb0654.jpg

Afb0652.jpg

Afb0655.jpg

Ik heb geen foto's van het verdere monteren, de tijd was bijna op, dus ik moest even wat sneller werken.

Nu nog niet goed.

Ik moet nog een keer ontluchten, het pedaal gaat me nog iets te diep.

De remblokken beginnen nu net een beetje op de schijf in te slijten.

Mijn weekend tijd was weer voorbij, dus ik heb het nog niet zo als ik het wil. Dat komt nog wel :)

Deze klauwen komen van een vectra B V6, ze zijn net een klein beetje anders dan de klauwen van een calibra turbo.

Maar er past inderdaad wel 15 inch van opel overheen, maar dan ook echt nog maar net.

Daarom heb ik er nu ET39 velgen van een corsa D op gezet.

Ik heb nog een setje 15 inch staal liggen die niet al te fris meer waren, daarom heb ik ze geschuurd ontvet en gespoten.

Ik moet de remklauwen nog roest vrij maken en spuiten, daarna kan ik deze velgen erop zetten :)

Zo waren ze.

Afb0671.jpg

En zo is het geworden

:D Bedankt :D

Ik heb dit apparaartje ook gemakt voor het polijsten, maar ik kan er ook best op schuren ontvetten en spuiten :P

Ontroesten van remschijven gaat ook ideaal.

Lassen van stalen velgen wil ik misschien ook wel eens gaan proberen.

Die moeten nog even gericht en gespoten worden, ik wil graag de stoeprand schade er nog uithalen.

Dan kan ik er misschien mee naar de meeting in Sleen gaan de 18e.

Maar misschien zet ik ook wel de grijze 15 inch eronder, die staan ook wel leuk.

Het is ook wat als je keuze hebt :cool:

Eigenlijk wil ik de 15 inch cup velgen met de nangkang banden er wel op hebben, maar dat gaat niet met de remmen :(

hahah daarom rij ik ook voor met 15 inch borbet-t en achter 17 inch rial chrome velgen heb ik van alles wat:wub,,,

en nu even op zoek naar smallere 17 inch voorbanden dankzij iemand zijn verloren schroeven

Ik ga maandag op circuit assen racen, daarom heb ik vanavond even slicks op m'n auto gezet.

Wat blijkt nou, hij zoekt alle kanten op, dus ik vermoed dat er een stuurkogel ruim is :(

Terug
Naar boven