• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag?

origineel gepost door Edvries

Zijn drie vestigingen van hoor. Hoorn, Purmerend en enkhuizen geloof ik. Misschien zijn ze in onderhouden wel goed. Het isslechts mijn bescheiden ervaring.

dan zal 1 van de monteurs daar de broer wel zijn van de nieuwe eigenaar van mijn ex corsa C gsi :P

Ik weet dat mijn corsa naar Hoorn is gegaan en dat de broer van de nieuwe eigenaar bij de opel dealer werkt en mijn corsa in onderhoud zou nemen en grondig zou inspecteren :P

Nou dan wens ik hem succes :jerry

Tijdens de Nationale Opel Testdag wordt uw auto gecontroleerd op de volgende 18- punten:

• Kachelradiateur

• Radiateur

• Radiateurdop

• Thermostaat

• Waterslangen

• Slangklemmen

• Waterpomp

• Multiriem/V-snaar

• Koelvloeistof en oliepeil

• Accu

• Expansievat

• Uitlaat

• Schokdempers vóór en achter

• Conditie van je banden

• Remmen vóór en achter

• Koppeling

• Ruitenwissers en niveau ruitensproeier

• Verlichting

dat staat op opel.nl

Erwin

Ff ter verduidelijking, fam heeft op dit moment in totaal 9 opels rijden van Corsa tot Sintra..... maar laatste 2 jaar alleen maar trubbels met de dealert.

Onnodige reparaties, nodige zaken juist niet gerepareerd ( wiellagers, remschijven, dat soort minder belangrijke zaken ...)

Nu hebben we al met 4 man besloten dat de volgende auto geen GM produkt meer gaat worden en daar ben ik er dus 1 van...

Heel jammer want mn B rijdt heel goed en veel zuiniger dan op papier zou kunnen maar als ik als een domme boerenl*l behandelt word die geen verstand van zaken heeft.. dan ben ik blij dat ik een riem om heb..........

Jammer voor Opel maar ik laat me zo niet behandelen en Opel NL is blijkbaar ook niet genegen om te reageren op mijn klachtenmails......

Dat had ik uiteraard al gezien, maar is nogal breed interpreteerbaar. Vandaar dat ik vroeg of iemand die er geweest is en bij de auto is gebleven zijn ervaringen kan delen.

Schokdempers en remmen bv kun je heel secuur naar kijken met je ogen, maar dan zul je toch echt niet zo gauw een probleem ontdekken. :hmmz

Kan iemand die vaker op de testdag zijn auto heeft laten testen eens uit de doeken doen wat, en hoe grondig ze de auto testen?

Ik zit te denken om met de GTS naar de testdag te gaan, omdat ik verdenk dat er iets mis is met de ophanging/schokbrekers/rubbers.

Zou dit boven water kunnen komen? of is het meer een 'optische' controle die ze doen?

Haha ja ik snap was je bedoeld, even kijken of ie nog goed in veert, 10 minuten later onder de auto vandaan komen en zeggen nee heb niks gezien.

Erwin

Tijdens de Nationale Opel Testdag wordt uw auto gecontroleerd op de volgende 18- punten:

• Kachelradiateur

• Radiateur

• Radiateurdop

• Thermostaat

• Waterslangen

• Slangklemmen

• Waterpomp

• Multiriem/V-snaar

• Koelvloeistof en oliepeil

• Accu

• Expansievat

• Uitlaat

• Schokdempers vóór en achter

• Conditie van je banden

• Remmen vóór en achter

• Koppeling

• Ruitenwissers en niveau ruitensproeier

• Verlichting

dat staat op opel.nl

Erwin

Dat had ik uiteraard al gezien, maar is nogal breed interpreteerbaar. Vandaar dat ik vroeg of iemand die er geweest is en bij de auto is gebleven zijn ervaringen kan delen.

Schokdempers en remmen bv kun je heel secuur naar kijken met je ogen, maar dan zul je toch echt niet zo gauw een probleem ontdekken. :hmmz

Hee ook klant van Van der Linden Sprankhuizen geweest?? Hahhahaha.

eerlijk gezegt helemaal geen problem daar gehad.

ik kocht daar mijn eerste opel (corsa b 1.2 16v 99er sport editie cool.

gekocht zonder garantie, zonder opleverkosten etc. gewoon zo meenemen.

toen ik hem ging ophalen (na het weekend) stond hij er gepoets, uitgezogen, nieuwe vloermatjes, spiegelkapje overgespoten en een volle tank. toch best netjes terwijl ik er niet om gevraagt had:)

maar niets overtreft opel dealer schagen. cremers, een auto opleveren doen ze als de beste:wors

Haha ja ik snap was je bedoeld, even kijken of ie nog goed in veert, 10 minuten later onder de auto vandaan komen en zeggen nee heb niks gezien.

Erwin

wordt mijn 8ste of 9de keer dat ik er heen ga .

dit jaar weer met 2 auto's waarvan de A corsa alleen door de test gaat om de huidige staat van alles even te checken .

Bij ons gaan alle auto's eerst voor een proefrit , dan op de remmentestbank en dan op de brug . De auto's controleren ze wel goed , want als ze niet goed zouden controleren dan zou het een duur geintje kunnen worden voor de dealer als er een winterplan afgesloten wordt bij een auto die slecht is ;)

Ben wel benieuwd naar de reacties van de monteur die mijn corsa gaat testen , mijn corsa is namelijk voor 9 cm verlaagd en achter 6 cm en veert alleen nog op de banden , kortom een stuiterbak :P:jerry

De vectra wordt de eerste keer dat ie goed wordt gecheckt en meteen een goede indicatie voor de APK die er in december aan zit te komen ;)

origineel gepost door robert_corsa

toen ik hem ging ophalen (na het weekend) stond hij er gepoets, uitgezogen, nieuwe vloermatjes, spiegelkapje overgespoten en een volle tank. toch best netjes terwijl ik er niet om gevraagt had:)

maar niets overtreft opel dealer schagen. cremers, een auto opleveren doen ze als de beste:wors

Idd. Cremers staat erg goed bekend!!:thumbup

origineel gepost door crossagek

dit jaar weer met 2 auto's waarvan de A corsa alleen door de test gaat om de huidige staat van alles even te checken .

Bij ons gaan alle auto's eerst voor een proefrit , dan op de remmentestbank en dan op de brug . De auto's controleren ze wel goed , want als ze niet goed zouden controleren dan zou het een duur geintje kunnen worden voor de dealer als er een winterplan afgesloten wordt bij een auto die slecht is ;)

Ben wel benieuwd naar de reacties van de monteur die mijn corsa gaat testen , mijn corsa is namelijk voor 9 cm verlaagd en achter 6 cm en veert alleen nog op de banden , kortom een stuiterbak :P:jerry

De vectra wordt de eerste keer dat ie goed wordt gecheckt en meteen een goede indicatie voor de APK die er in december aan zit te komen ;)

Ok, dat klinkt goed. Toch wel de moeite waard dus om om 9 uur voor het hek te gaan staan.

Monteur ziet een Varta accu die een half jaar oud is.... Ja, die is slecht. Die moet vervangen worden...:angel aha.

Terug
Naar boven