• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geld geven aan Afrika?

egje

Post weleens wat
Ik heb net geld gegeven aan Afrika,de foto's van de hongersnood gaan mij werkelijk door merg en been...

Toch hoor je regelmatig dat het geld niet aankomt op de plek van bestemming...

Wat vinden jullie? Is geld geven aan een goed doel nog wel zinvol?

In somalie liggen de zakken rijst die europa opstuurt op de markt.

Verderop sterven ze van de honger.

In somalie liggen de zakken rijst die europa opstuurt op de markt.

Verderop sterven ze van de honger.

Ik geef niks.! Het geld wat naar afrika gaat word toch niks goeds mee gedaan. Ik geef het liever aan het wereld natuur fonds :thumbup

Ik geef niks.! Het geld wat naar afrika gaat word toch niks goeds mee gedaan. Ik geef het liever aan het wereld natuur fonds :thumbup

geef niks! persoonlijke hulp aan mensen in nederland word afgeschafd omdat te duur is laat ze dat geld wat naar afrika gaat maar aan die mensen geven.

Erwin

geef niks! persoonlijke hulp aan mensen in nederland word afgeschafd omdat te duur is laat ze dat geld wat naar afrika gaat maar aan die mensen geven.

Erwin

Ik geef ook niets, nu kun je me een egoist noemen, maar als je er eenmaal aan gaat beginnen kun je aan elk goed doel wel geld gaan geven. Omdat we 't hier zogenaamd zo goed hebben..

Heb te doen met deze mensen, dat zeker, maar laat de mensen ze dan eerst eens beter in lichten over anti-conseptie middelen ed.

Geloof mij dat dat al een hele berg zou schelen.

+ het feit dat inderdaad al meerdere malen is bewezen dat slechts maar een klein deel van alle donatie's terrecht komt in de daadwerkelijke ramp-gebieden.

Ik geef ook niets, nu kun je me een egoist noemen, maar als je er eenmaal aan gaat beginnen kun je aan elk goed doel wel geld gaan geven. Omdat we 't hier zogenaamd zo goed hebben..

Heb te doen met deze mensen, dat zeker, maar laat de mensen ze dan eerst eens beter in lichten over anti-conseptie middelen ed.

Geloof mij dat dat al een hele berg zou schelen.

+ het feit dat inderdaad al meerdere malen is bewezen dat slechts maar een klein deel van alle donatie's terrecht komt in de daadwerkelijke ramp-gebieden.

ik geef ook veel geld...... aan me vectra die heeft het ook hard nodig

je kan wel overal aangeven als ik niks heb geven ze mij ook niks

ik geef ook veel geld...... aan me vectra die heeft het ook hard nodig

je kan wel overal aangeven als ik niks heb geven ze mij ook niks

geef ook niet , heb een keer een op de vara geloof ik een salaris grafiek gezien van alle collectes.

het hoogste bedrag wat een baas/directeur verdiende was € 150.000 per jaar

van af toen geen geld meer voor zulk soort dingen helaas

geef ook niet , heb een keer een op de vara geloof ik een salaris grafiek gezien van alle collectes.

het hoogste bedrag wat een baas/directeur verdiende was € 150.000 per jaar

van af toen geen geld meer voor zulk soort dingen helaas

@kadett4x4 wrote:

zo kwam er een paar jaar geleden iemand bij mij aan de deur, collecteren voor nieuwe uniformen voor de fanfare hier in het dorp.

ik zei, komt goed uit, ik moet nog een nieuwe helm hebben voor de autocross, en stak mijn hand uit.

man keek mij verbaasd aan, en zei hoe bedoeld u.

ik zei, jij betaald mijn hobby toch ook niet, dus ik die van jou ook niet, prettige dag meneer.

groeten.

haha zo ben ik dus ook.. vind het wel een strakke opmerking trouwens haha.

nee net zoals iemand hier al zei, hier in nederland word bezuiningd op veel dingen waar andere mensen het nu heel moeilijk door krijgen e sommigen zelfs door die ongein hun gehandicapt kind de deur uit moeten doen omdat ze het zelf niet meer kunnen betalen nu de pgb er uit gaat.

en tsja, komt nederland in hongersnood, word er voor ons ook niet zo veel geld bij elkaar gezocht lijkt mij.

het is sneu voor die mensen daar, heb gezien dat ze goed mager zijn daar, overgewicht kennen ze dus niet gelukkig.

maar nee, ik hou het geld wel bij me zelf, kan het zelf ook goed gebruiken dacht ik zo.

alle collecte bussen mogen mijn huisje wel lekker voorbij lopen.

@kadett4x4 wrote:

zo kwam er een paar jaar geleden iemand bij mij aan de deur, collecteren voor nieuwe uniformen voor de fanfare hier in het dorp.

ik zei, komt goed uit, ik moet nog een nieuwe helm hebben voor de autocross, en stak mijn hand uit.

man keek mij verbaasd aan, en zei hoe bedoeld u.

ik zei, jij betaald mijn hobby toch ook niet, dus ik die van jou ook niet, prettige dag meneer.

groeten.

haha zo ben ik dus ook.. vind het wel een strakke opmerking trouwens haha.

nee net zoals iemand hier al zei, hier in nederland word bezuiningd op veel dingen waar andere mensen het nu heel moeilijk door krijgen e sommigen zelfs door die ongein hun gehandicapt kind de deur uit moeten doen omdat ze het zelf niet meer kunnen betalen nu de pgb er uit gaat.

en tsja, komt nederland in hongersnood, word er voor ons ook niet zo veel geld bij elkaar gezocht lijkt mij.

het is sneu voor die mensen daar, heb gezien dat ze goed mager zijn daar, overgewicht kennen ze dus niet gelukkig.

maar nee, ik hou het geld wel bij me zelf, kan het zelf ook goed gebruiken dacht ik zo.

alle collecte bussen mogen mijn huisje wel lekker voorbij lopen.

ik heb nog nooit wat gegeven aan hulp troepen. want het geld gaat toch niet naar de mensen toe die het hard nodig zijn,

het word voor andere doeleinden gebruikt. en ik kan er met de kop niet bij dat NL weer zoveel miljoenen gestoord heeft.

verdomme NL zitten zelf in de moeilijkheden. maar ja het helpt allemaal niks want die staats gekken luisteren toch niet.

ik hou er overop want jan met de korte achternaam moeten steeds inleveren.

:puke :puke :puke :puke :puke :puke

ik heb nog nooit wat gegeven aan hulp troepen. want het geld gaat toch niet naar de mensen toe die het hard nodig zijn,

het word voor andere doeleinden gebruikt. en ik kan er met de kop niet bij dat NL weer zoveel miljoenen gestoord heeft.

verdomme NL zitten zelf in de moeilijkheden. maar ja het helpt allemaal niks want die staats gekken luisteren toch niet.

ik hou er overop want jan met de korte achternaam moeten steeds inleveren.

:puke :puke :puke :puke :puke :puke

Als werkende Nederlander heb je toch al gegeven?

Ik las dat namens Nederland al vijf miljoen was toegezegd. Lekker makkelijk met andermans centen.

Ik houd mijn hand niet op bij de staat en betaal belasting over mijn inkomsten en weet ik veel waarover nog meer. Dan zit er vast wel een euro van mij bij dat bedrag.

Als werkende Nederlander heb je toch al gegeven?

Ik las dat namens Nederland al vijf miljoen was toegezegd. Lekker makkelijk met andermans centen.

Ik houd mijn hand niet op bij de staat en betaal belasting over mijn inkomsten en weet ik veel waarover nog meer. Dan zit er vast wel een euro van mij bij dat bedrag.

tsja ik ben ook van mening of alle doelen iets geven of niks ... dus kies maar voor het laatste

en :P we kunnen dit jaar ook met zijn allen gratis naar Griekenland zo te horen ... alles is al (dubbel en dwars) betaald :jerry

Terug
Naar boven