• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geschiedenis Opel-Forum

RISL

Forumbewoner
Wie kent (stukjes van) de geschiedenis van het Opel-Forum?

Ben wel benieuwd waar deze 36381 leden tellende organisatie vandaan komt!

Ik meen wel eens ergens opgevangen te hebben dat het Opel-Forum is 2004 is opgericht en voorkomt uit de Kadett GSi Holland club?

Wie vertelt er meer?

Leuk topic, als nieuw lid kan ik uiteraard nergens over meepraten maar het is wel leuk om een stukje historie mee te pakken. Mocht het ergens nog genoemd worden weet ik tenminste een beetje waar naar verwezen wordt ;)

Is heeft dat verhaal met die gestolen dett zich toevallig in omg. Arnhem afgespeeld? Of is het toeval dat het filmpje met de S8 bij de A12 bij Duiven is opgenomen?

Leuk dit topic, er komen toch weer wat herinneringen boven drijven. Ik was ook al lid van het eerste forum, weet niet meer onder welke naam. Ik was niet gelijk weer lid van het nieuwe forum, eerst even de kat uit de boom kijken denk ik. Ik had hier ook veel meer posts maar je, forum crashes. Ik werdt ook veel minder actief hier omdat het meerendeel van de posts over modernere Opels gaat, en ik alleen geinteresseerd ben in het oude spul. Ik kan me niet veel meer van die Hugo herinneren, alleen dat ie altijd en overal aanwezig was op het forum.

Als ik het goed herinner is het ontstaan uit onvrede over de GSI club die ook een eigen forum draaide.

Jah das een goeie, ik zit hier toch ook al een hele tijd, maar ik ben hier gekomen in 2003, ik heb toen mijn GSI verkocht en daar kwam de Astra (die ik nu nog heb...) voor in de plaats...ik moest iets weten wat ik toen niet kwijt kon op het GSI Club Holland Forum en zodoende aangemeld en eigenlijk altijd blijven plakken. Helaas laatste tijd niet zoveel tijd gehad voor de Opeltjes want mijn andere hobby slokt erg veel tijd op, mijn twee Honda en Suzuki motoren. Maar zodra de Honda's af zijn gaat de Kadett opgeknapt worden. En de Astra, die blijft het gewoon doen. ;)

Maar ontopic, veel gezien hier, veel relletjes die weleens uitbraken, en dan zat je te gieren achter de pc, continu f5-en, was soms wel hilarisch, soms ook tenenkrommend. Wisselingen van moderators, wisseling van eigenaar wat ook veel met zich mee brachten.

Ik moet wel zeggen dat ik hier ontzettend veel over mijn auto's en het algemeen geleerd heb, en er word ook heeel wat afgeouwehoerd :jerry

Senatorman werd in het begin in mijn beleving niet helemaal begrepen en niet iedereen kon de ingeslagen lijn altijd even goed waarderen, dat was even wennen, dus daar was ook nog wel wat getouwtrek over maar tot nu toe gaat dat goed vind ik.

Helaas mis ik wel de hele dieptechnische gesprekken die er vroeger volgens mij veel meer waren, maar lees nog steeds vaak mee.

Ik hoopte meer uit te vinden waar het forum vandaan komt, wie de vorige eigenaren waren, moderators en dat soort dingen.

Iemand die daar iets over kan melden?

Vindt iedereen het heel erg als ik niet zo veel om de forum geschiedenis geef omdat me meer gezeik bij staat dan interessante dingen? Zoals het forum er tegenwoordig bij staat is het een heel eind beter als hoe het eerst was, nu alleen nog meer interessante verbouwing topics hier naartoe zien te krijgen en meer leden of in ieder geval leden die meer posten met hulpvaardige informatie.

Wat betreft die verbouwingen draag ik een behoorlijk steentje bij met mijn eigen project wat dusdanig diep gaat dat er een enorme hoop kennis in het koppie zit nu, hopelijk kan ik het na terugkomst van vakantie in een snel tempo af maken.

Ik zal het dan maar vertellen he :jerry

Ik ben dus de originele oprichter van het opelforum.nl samen met dennis de vos

De geschiedenis begint ergens begin jaren 2000, toen was er het kadett gsi club forum wat werd overheerst door wat rare figuren.

dennis en ik hebben toen besloten www.opelforum.nl op te richten wat toen nog draaide op http:dplr/paranoid.nl

Later overgestapt naar cobweb, die opeens het hoog in de bol kreeg dat we extra moesten gaan betalen voor de bandbreedte etc etc

Toen kwam Grafix internet op de proppen met in het begin gratis hosting

dit is de beknopte versie van het verhaal de laatste gebeurtenissen weten we allemaal denk ik wel

Kwam er intussen ook achter dat mijn gebruikersnaam vergeven is aan een ander :argue

zo ook net ff in de geschiedenis gekken en ben ook alweer lid sinds 2004 , daarvoor idd gsi club holland. Ik post ook niet al te veel , omdat ik ook niet overal verstand van heb, maar heb wel veel dingen geleerd via het opel forum of aan spullen weten te komen. Ik vind het in ieder geval een top forum! :thumbup

Kun jij ook nog steeds in het mod-deel meekijken?

Ik zag in ieder geval jouw posts in de wat oudere topics van het mod-deel.

Ik weet weer wat meer, puzzelstukjes beginnen langzaamaan in elkaar te vallen :thumb

Dat kan wel kloppen idd

Sinds 1.5 jaar ben ik voor de 2e keer vader en dat vergt heel veel tijd (en aangezien de 3e ook op komst is :thumb )

Er kan niet heel veel achter de schermen over mij gezegd worden want ik lees vaak alleen nog maar even snel mee

En idd zo'n type als Hugo kan het forum maken of breken

Er is nog zoveel meer te vertellen maar dat doe ik liever niet hier ;)

Zoals jij weet kan je niet alles hier neer zetten ;)

Ik hoop dat je nu iets meer te weten bent gekomen :thumb

Ik wist dat jij ook moderator was, tot een jaar of 2 geleden.

Ik kom je naam nog wel eens tegen "achter de schermen".

Maar die Hugo was dus nogal een figuur :shock:

In ieder geval prettig dat die gesprekken niet alsnog openbaar gemaakt zijn.

Mensen met verstand van computers kunnen een forum maken of kraken...

Ik kan je zoveel vertellen over Hugo maar heb toch het gevoel dat dat gewoon binnenkamers moet blijven

Maar op een gegeven moment ging het niet meer met Hugo en zijn collega

Was alleen maar gezeik

Dus allebei een ban gegeven maar omdat hun met hun computerkunde toch wel verstand hadden van computers konden hun toch nog op het forum komen

Op een gegeven moment werd er zelfs gedreigd om alle gesprekken die de moderators achter de schermen houden om die openbaar te maken :thumbdown

Op een gegeven moment hebben ze met hun eigen groepje vriendjes een eigen forum opgericht :thumbup

Wat is er toch met die Hugo?

Die naam is al een paar keer genoemd. Wie vertelt er wat meer over?

Het forum is opgericht door Danny (maar dat was al bekend ;) )

Danny had een paar "vaste" moderators waaronder Roelof, Ronaldo, 1.4xe en ik

Wij waren al moderator op het oude forum

Maar omdat wij heel de dag moesten werken (wij hadden vanaf 17.00 uur tijd ;) ) en Hugo voor zijn werk heel de dag doelloos achter zijn computer zat vond Danny het een goed idee dat Hugo ons team zou versterken

Hugo is tevens een zwager van Danny

En omdat Hugo een collega had die ook de hele dag niks te doen had dan op zijn computer te kijken kwam hij er ook bij omdat Hugo dat graag wilde

En als Hugo iets van je vond dan zei hij het niet op een nette manier ;)

Dat heeft nogal tot pittige discussies geleid

@Turill wrote:Leuk topic, als nieuw lid kan ik uiteraard nergens over meepraten maar het is wel leuk om een stukje historie mee te pakken. Mocht het ergens nog genoemd worden weet ik tenminste een beetje waar naar verwezen wordt ;)

Is heeft dat verhaal met die gestolen dett zich toevallig in omg. Arnhem afgespeeld? Of is het toeval dat het filmpje met de S8 bij de A12 bij Duiven is opgenomen?

Wat ik zo zie inderdaad bij Duiven richting Arnhem.

Geen idee, ik was wel al lid voor de crash. Maar ik weet niet vanaf wanneer exact, dacht zelf dat het 2003 was, maar dat kan blijkbaar niet. :???:

Terug
Naar boven