• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geschorste auto zonder apk laten keuren

emiel5

Post weinig
Mijn kadett is bijna af en moet dus binnenkort gekeurd worden.

De apk is in Juli verlopen en de auto is op het moment geschorst.

Wat moet ik doen om 'legaal' naar het keuringsstation te rijden? (2km)

Kan ik hem dan wel verzekeren en er gewoon heen rijden? En wat als er wat gebeurd in die 2km..

Groeten, Emiel

ja dat weet ik maar dan heb je digid nodig, dit heb ik enkele jaren geleden al eens aangevraagd , een ingewikkeld wachtwoord aangemaakt en dit op een briefje geschreven met de gedachte dat de brief van de overheid met code 2 dagen later wel op de mat zou liggen , meer dan 6 weken later kwam eerst die brief ....

Schorsen en APK

U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen.

Een daarvan is de APK-keuringsplicht.

Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.

U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden. Zorg er wel voor dat het voertuig op de bewuste dag WA-verzekerd is.

Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK-keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.

Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK-keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.

Dit id dus wel zeer belangrijk, als je aangehouden wordt,

Zorg dat je een schriftelijke afspraak hebt bij de garage zodat mocht je aangehouden worden je ook daadwerkelijk aan kunt tonen dat je onderweg naar de APK bent.

En idd zorg dat je VERZEKERD!!! bent

Groeten van Paul

Ik heb dus een prent gehad omdat mn astra geen apk had

was ook geschorst ivm opknapwerkzaamheden

had een afspraak gepland op vrijdag

auto netjes verzekerd donderdagsavonds schorsing opgeheven en weggebracht

ze moesten hem ook nog voor me uitlijnen en remolie verversen en afpersen om te checken voor lekkages

helaas kregen ze hem niet klaar en kon hij zaterdag niet meer afgemeld worden bij de rdw

wel met complimenten in 1 keer door de keuring king:

kreeg dus maandagochtend mn auto weer terug

krijg ik een maand later een boete van rond de 120 euro dat ik op vrijdag geen apk had :swear

ik verweer ingediend ondertekend en gestempeld door mn garage

dat hij daar stond voor apk, niks mee te maken gewoon betalen he :puke

in mijn verweer vroeg ik ook hoe ik het anders had moeten doen

maar daar geven ze natuurlijk geen antwoord op!!!!!

dus ik vraag me af hoe dan?

auto op een trailer en naar de rdw?

ik had het van te voren gevraagd per email bij de rdw

en daarin werd me verteld dat ze pas na een week een apk check doen

ofwel ik ben genaaid

Nee, je hebt jezelf genaaid. Hij had op vrijdag APK klaar afgemeld moeten worden. Altijd makkelijk om een ander de schuld te geven.

Ow, is het mijn schuld dat een reparatie van een andere auto voorrang krijgt op mijne?

uitlijnen en remolie verversen hoeft geen dag te duren he ;)

Dan is dus niet de RDW "schuldig" maar je garage. Die zou ik dan aansprakelijk stellen voor de bekeuring. Als je daar afspreekt dat hij op vrijdag APK gekeurd zou worden incl een paar kleine reparaties, is hij dus zijn afspaak niet nagekomen en dus aansprakleijk voor de gevolgen. Beetje schijnheilig ook van die garage om mee te werken aan brieven met stempels enzo, terwijl het gewoon hun schuld is.

geen zin meer er verder achteraan te gaan wel andere dingen aan mn hoofd nu

het antwoord op mijn verweer had ik ook mn vraagtekens bij

het hele verhaal van mijn verweer is uit zijn verband gerukt

en zo geplaatst alsof ik hem pas heb laten keuren nadat ik de boete kreeg

Citaat, u heeft ons laten weten dat de auto inmiddels apk is gekeurd, na controle blijkt dit inmiddels ook zo te zijn

Hier ben ik best boos over

Want ik heb duidelijk en expliciet aangegeven dat hij bij de garage stond

Dat ik moet betalen oke, maar zo lijkt het wel of ik het er om heb gedaan

volgende keer dus in de schorsing laten en keuren,

staat op de rdw site gewoon, had je geen mail voor hoeven sturen

U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden. Zorg er wel voor dat het voertuig op de bewuste dag WA-verzekerd is.

U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden.

Zwart wit gezien mag je dan niet meer huis.!!

Een diender zal er niet direct wakker van liggen, maar toch ter info.

Frans

@flw wrote:U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden.

Frans

Als hij goed gekeurd wordt toch wel?

@emiel5 wrote:@flw wrote:U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden.

Frans

Als hij goed gekeurd wordt toch wel?

Hij is dan nog steeds geschorst en je rijdt NIET naar een plaats van keuring.

Zou een apk keurmeester dan wel met een auto vanaf de garage naar de rdw heen en weer mogen rijden

die geschorst is vraag ik me dan af :hmmz

@trashmetal wrote:Zou een apk keurmeester dan wel met een auto vanaf de garage naar de rdw heen en weer mogen rijden

die geschorst is vraag ik me dan af :hmmz

Op de weg is de bestuurder verantwoordelijk.

Een keurmeester heeft hier ook geen ontheffing voor.

Als je de mogelijkheid hebt breng hem op een trailer.

Geef bij de garage aan dat als ze een testrit gaan maken er groene platen op moeten.

En vraag of je een afspraak bevestiging kunt krijgen via mail of zo.

Theun

Terug
Naar boven