• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

getik links voor

fast cow

Post vaak
ik heb sinds ik er een 308 rem systeem op heb gezet een rare tik links voor. alles zit goed gemonteerd en niks loopt aan, de wielbouten zijn smerig aan het einde dus raken ook niks, de remblokken zijn er vorig jaar vernieuwd, de plaat achter de schijf raakt ook niks, de abs sensor is ook een betje smerig en raakt dus ook niks en ook de velg raakt niks aan. ik heb de banden al een keer van voor naar achter gelegt maar de maakt niks uit. de homokneet is ook goed. je hoort het geluid als je rijdt, en soort van zachte tik, als je gaat remmen hoor je hem sneller tikken. als je op de weg van links naar rechts gaat slingeren hoor je hem alleen als je links stuurd (er staat dan dus weinig druk op het linker voorwiel) als je weer naar rechts stuurd hoor je niks (dan staat er dus wel veel druk op ht wiel). ik ben al bij verschillende garage's geweest en geen van alle weet wat het kan zijn, een bandeboer hier in de buurt zei dat het aan de banden lag maar die heb ik omgewisseld van voor naar achter maar dat hielp ook niks. een wiellager is het volgens mij ook niet want ik hoor niks schaven ofzo. als je de auto op de brug zet je de draait het wiel rond hoor je niks, dat is dus het rare.... wie heeft er een idee???

Zijn het geperforeerde schijven ?? en heb je ook nieuwe blokken gemonteerd ??

Kijk eens of die rem-blokken er echt Goed in passen.. in de klauw

Waren die schijven wel nieuw dan ??

Heb je die rem-blokken ook ff op een vlakke tafel opgeschuurd ?

En eventueel de randen van de draai-richting afgeschuind ?

ik denk als je nieuwe schijven monteerd (neem aan dat ze nieuw zijn ) je er ook de juiste passende blokken bij gebruikt ,, oude blokken erg hard en de slijt randen in de blokken hebben nu een probleem met die perfo gaatjes .

zou zeker de blokken vlak schuren en de randen wat zoekend maken als al eerder gemeld ,anders gaan de schijven snel naar de kl-te

beter nog is een setje nieuwe blokken kopen .

nogmaals ga ik er van uit dat je nieuwe schijven hebt met de oude blokken er op !!!!!

Ja.. zou ik eerst maar eens doen.. goed vlak schuren

Vergeet vooral niet de randen van de draai-richting een beetje schuin af te schuren/vijlen (zoals op foto)

DSC02114_pijl.jpg

Had er zelf denk ik wel nieuwe op gezet.. of waren ze nog niet zo oud ?

Terug
Naar boven