origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Tja, binnen en buiten de bebouwde kom hou ik mij altijd aan de snelheid. De boetes zijn me te hoog en vindt het vooral niet verantwoord.
Daarnaast hou ik er op de autobaan (bijna) altijd een snelheid van tussen de 140 en 150 op na (in de avond uren in Nederland max 170). Daarbij wil ik wel de opmerking plaatsen dat dat op een verantwoorde manier gebeurd: weinig tot geen verkeer, veel afstand tot voorgangers, goed weer etc etc anders is het voor mij ook gewoon 120.
In de 3 jaar en +- 180.000 km die ik nu heb afgelegd nog geen enkele boete gehad ! (klopt af) Daarnaast controleer ik ook regelmatig sites als flitsservice.nl, werkt Tomtom met TMC ook goed en weet ik inmiddels de ''bekende/vaste'' plekken wel.
Ik zou mij zelf willen omschrijven als een heer in het verkeer: ik anticipeer, laat mensen rustig invoegen, houdt veel afstand tot voorgangers, geef vrachtwagens voorrang als ze al lang proberen in te voegen (al dan niet met een lichtsignaal), laat moeders met kinderen voorgaan etc. Alleen op de snelweg rijdt ik op een verantwoorde manier vlotter.
Overigens heb ik geen zin aan dat gejakker, en is mijn trouwe V6 mij lief. Ik zit niet te wachten op kosten die alleen maar te danken zijn aan achterlijk gejakker.
Gelukkig weet ik beter! :jerry:jerry
Mijn rijstijl.... Ligt eraan, of ik probeer zo snel mogelijk overal langs te komen of ik doe rustig aan
Waar ik alleen niet tegen kan zijn mensen die geen richtaanwijzer gebruiken, mensen die onnodig links rijden (ja dan ga ik er gewoon rechts langs) en mensen die 60 rijden waar je 80 mag en 30 rijden waar je 50 mag. Daar ga ik ook gewoon lekker hard langsheen.