• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gevonden op Ebay/marktplaats enz.

Wielen gewisseld van voor naar achter. Calibra A1: 16V en Turbo 4x4 hadden dubbele uitlaat. 2.0i en V6 hadden een enkele, zowel bij A1 als 2. De latere andere A2's weet ik niet uit het hoofd, wie wel?

@dtmcalibra672 wrote:@lucas- wrote:Kan me voorstellen dat de achterbanden op zijn met 2000pk

Eerder zijn voorbanden aangezien een Calibra voorwielaangedreven is. ;)

Verder valt me op: is die uitlaat niet voor een zes cilinder? Heb genoeg Calibra's gehad maar kan het me even niet herinneren.

En 2000pk op de voorwielen lijkt jou een goed idee ;)

@mscalibrav6 wrote:Wielen gewisseld van voor naar achter. Calibra A1: 16V en Turbo 4x4 hadden dubbele uitlaat. 2.0i en V6 hadden een enkele, zowel bij A1 als 2. De latere andere A2's weet ik niet uit het hoofd, wie wel?

Hier op de foto betreft een remus of soort gelijk. Is voor alle uitvoeringen geleverd.

De 16v had in zn begin jaren een dubbel eindstuk. Ik heb het idee dat toen de turbo kwam die een dubbel eind stuk had en de 16v toen niet meer. (als het ware de snelste uitvoering heeft een dubbel eindstuk). De v6 heeft het volgens mij nooit gehad. En sinds de a2 zijn het zeker geen dubbele meer. (allemaal af fabriek/standaard gesproken he, dus reken geen irmscher, remus enz mee)

Alleen wat origineel af fabriek geleverd is, en niet wat achteraf e/o aftermarket gemonteeerd is, daar heb ik het over. Folders over A1 spreken voor zich en zijn exact zoals ik al schreef. A2 weet ik niet.

De turbo en 16 v hadden in de A2 ook geen dubbel meer. 16 v 100% zeker van niet. Turbo dacht ik niet, dat die dat toen nog had. Ik zou het na kunnen gaan in folders..

Bij de garage/pomp in Brantgum (tussen Holwerd en Dokkum) staat ook een Calibra blauw te koop.

Deze is wel een automaat !

Wat ie moet kosten weet ik niet maar dat ie te koop staat sinds enkele weken, dat weet ik wel haha.

Rik :D

Leuke calibra en vooral leuke prijs. Maar die vloermatjes echt verschrikkelijk

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Voor dat geld koop je er wel eentje met een lagere km stand :D Voor iets meer kun je zo de mijne kopen **project** haha :jerry

Terug
Naar boven