• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken?

ook de washandschoenen van de Action kun je goed gebruiken

die gebruik die nu voor de velgen en ik heb nog een "ouwe" lamb wool handschoen van meguiars voor de rest.

en aangezien die dingen toch geen reet kosten bij de Action, koop er dan 2

1 voor de velgen en de side skirts en de moddige gedeeltes en 1 voor de rest van de auto.

@GTS Power wrote:foto's zijn altijd welkom :thumb

Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)

@GTS Power wrote:foto's zijn altijd welkom :thumb

Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)

@Erwin wrote:@GTS Power wrote:foto's zijn altijd welkom :thumb

een paar detailfoto's met het juiste zonlicht zijn altijd mooi om te zien :thumbup

ik ga dit weekend weer een order plaatsen bij carclean om men poetsassortiment verder uit te breiden :angel

in de vakantie gaat men vec een zeer grondige poets/polijstbeurt krijgen king:

@Erwin wrote:@GTS Power wrote:foto's zijn altijd welkom :thumb

een paar detailfoto's met het juiste zonlicht zijn altijd mooi om te zien :thumbup

ik ga dit weekend weer een order plaatsen bij carclean om men poetsassortiment verder uit te breiden :angel

in de vakantie gaat men vec een zeer grondige poets/polijstbeurt krijgen king:

Hoi allemaal,

Ik heb twee weken geleden mijn auto helemaal gepoetst.

Eerst gekleid met Mothers en daarna turtle wax black box.

Over Mothers ben ik zeer tevreden, ook wel logisch omdat het de eerste keer was dat ik mijn auto ging kleien. De turtle wax black box heeft naar mijn mening toch wel een minpuntje en dat is de meegeleverde black detailer-spray. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je:

1. Prewax aanbrengen

2. Prewax uitpoetsen m.b.v. black detailer

3. Zwarte Carnuba wax aanbrengen

4. Zwarte Carnuba wax uitpoetsen m.b.v. black detailer

Het uitpoetsen m.b.v. de black detailer spray is geen succes omdat je gewoonweg niet echt streeploos kunt uitpoetsen. Je moet dan echt een hele dunne laag wax aabrengen denk ik.

Ik heb meerdere dingen uitgeprobeerd, veel detailer spuiten, weining detailer spuiten. Het uitpoetsen ging gewoon niet lekker met die spray.

De laatste stap, het uitpoetsen van de Zwarte Carnuba wax, heb ik zonder de detailer gedaan. Dat ging gewoon stukken beter en het resultaat was naar mijn mening gewoon zeer goed. Ik ben dus verder wel tevreden met het resultaat, alleen met die zwarte detailer spray wordt het wel een beetje knoeien om het zo maar te zeggen.

Hoi allemaal,

Ik heb twee weken geleden mijn auto helemaal gepoetst.

Eerst gekleid met Mothers en daarna turtle wax black box.

Over Mothers ben ik zeer tevreden, ook wel logisch omdat het de eerste keer was dat ik mijn auto ging kleien. De turtle wax black box heeft naar mijn mening toch wel een minpuntje en dat is de meegeleverde black detailer-spray. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je:

1. Prewax aanbrengen

2. Prewax uitpoetsen m.b.v. black detailer

3. Zwarte Carnuba wax aanbrengen

4. Zwarte Carnuba wax uitpoetsen m.b.v. black detailer

Het uitpoetsen m.b.v. de black detailer spray is geen succes omdat je gewoonweg niet echt streeploos kunt uitpoetsen. Je moet dan echt een hele dunne laag wax aabrengen denk ik.

Ik heb meerdere dingen uitgeprobeerd, veel detailer spuiten, weining detailer spuiten. Het uitpoetsen ging gewoon niet lekker met die spray.

De laatste stap, het uitpoetsen van de Zwarte Carnuba wax, heb ik zonder de detailer gedaan. Dat ging gewoon stukken beter en het resultaat was naar mijn mening gewoon zeer goed. Ik ben dus verder wel tevreden met het resultaat, alleen met die zwarte detailer spray wordt het wel een beetje knoeien om het zo maar te zeggen.

tja dat hoor je toch vaker over turtle . . . dat het gewoon niet mooi uitpoetst.

ik heb een pot Chemical Guys harde gele carnaubawax (Hardcore XXX Paste Waxe)

dat breng je heel dun aan, je laat het drogen.

En als je het uitpoetst wordt het streeploos schoon en staat tie te blinken als een gek.

Zeker als die net gekleid is.

Als laatste even afwerken met Meguiars Quickdetailer (of Last Touch) en hij is af.

tja dat hoor je toch vaker over turtle . . . dat het gewoon niet mooi uitpoetst.

ik heb een pot Chemical Guys harde gele carnaubawax (Hardcore XXX Paste Waxe)

dat breng je heel dun aan, je laat het drogen.

En als je het uitpoetst wordt het streeploos schoon en staat tie te blinken als een gek.

Zeker als die net gekleid is.

Als laatste even afwerken met Meguiars Quickdetailer (of Last Touch) en hij is af.

OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.

Weet jij misschien of er ook andere merken zijn die speciale was hebben voor zwarte auto's?

OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.

Weet jij misschien of er ook andere merken zijn die speciale was hebben voor zwarte auto's?

@evertfisherman wrote:OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.

nou ja Pete's 53 is een hele goede voor donkere auto's

Pete's 53

MauriceV6 had afgelopen weekend op sevenum zijn vectra gewaxd met Smart Concours wax:

Smartwax Concours

goed spul hoor, maar daar is de prijs ook naar.

@evertfisherman wrote:OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.

nou ja Pete's 53 is een hele goede voor donkere auto's

Pete's 53

MauriceV6 had afgelopen weekend op sevenum zijn vectra gewaxd met Smart Concours wax:

Smartwax Concours

goed spul hoor, maar daar is de prijs ook naar.

ik heb laatst een spraiycan qiuck wax van meguiar's gekocht maar die kreeg ik ook niet streeploos uitgepoetst :???:

Terug
Naar boven