• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gierend/slepend geluid z19dth

OPelc

Post weinig
Ik heb een probleempje met mijn astra h met een z19dth motor. Ik hoor sinds een tijdje een gierend/slepend geluid tijdens het rijden. Het geluid hoor je ook als je hem uit laten lopen, als je de koppeling intrapt lijkt het weg te zijn. Ik dacht misschien de distriebutie riem of multiriem misschien maar die zijn inmiddels vervangen. Weet iemand wat dit kan zijn?

Het viel me vandaag op dat het verbruik aanzienlijk omlaag is gegaan, waar ik normaal 7,2/7,4l op 100km verbruikt deed die dat nu tijdens mijn vaste rit met 6,2l/100km. Kan het komen omdat die spanrol veel weerstand leverde omdat die lager defect was?

De dynamo was een klein jaar geleden al vervangen, er was toen een nieuwe ingezet.

Het viel me vandaag op dat het verbruik aanzienlijk omlaag is gegaan, waar ik normaal 7,2/7,4l op 100km verbruikt deed die dat nu tijdens mijn vaste rit met 6,2l/100km. Kan het komen omdat die spanrol veel weerstand leverde omdat die lager defect was?

De dynamo was een klein jaar geleden al vervangen, er was toen een nieuwe ingezet.

Had ie wel HEEEEEELLLLLLLLLLL VEEEEEEELLLLLLLLLL weerstand, denk dat je dan een slippende riem had moeten hebben.

Willem

Had ie wel HEEEEEELLLLLLLLLLL VEEEEEEELLLLLLLLLL weerstand, denk dat je dan een slippende riem had moeten hebben.

Willem

Wou het net zeggen ja :P

De onderste looprol van de multiriem gaan heel vaak kapot, en dynamos btw ook heel vaak aangezien het ruil dynamos zijn bij de dealer...

Wou het net zeggen ja :P

De onderste looprol van de multiriem gaan heel vaak kapot, en dynamos btw ook heel vaak aangezien het ruil dynamos zijn bij de dealer...

Dan is dat waarschijnlijk je probleem. Die m32 bakken gaan aan de lopende band kapot. Vaak is het de 6 die het begeeft, soms de 3. Als je garantie hebt meteen terug gaan en vertellen dat je versnellingsbak giert. Dealer weet daar van.

Dan is dat waarschijnlijk je probleem. Die m32 bakken gaan aan de lopende band kapot. Vaak is het de 6 die het begeeft, soms de 3. Als je garantie hebt meteen terug gaan en vertellen dat je versnellingsbak giert. Dealer weet daar van.

Garantie heb ik helaas niet meer, wat kost het om de bak te laten reviseren?

Als ik hem in de 3e versnelling zet voel ik de pook behoorlijk trillen als ik hem iets naar voren dus, tevens schakelt hij ook heel af en toe slecht in de 6e versnelling :???:

En weet ook iemand een goed adres voor een (hopelijk goedkope) plek voor een revisie in de gemeenste helmond/eindhoven?

Garantie heb ik helaas niet meer, wat kost het om de bak te laten reviseren?

Als ik hem in de 3e versnelling zet voel ik de pook behoorlijk trillen als ik hem iets naar voren dus, tevens schakelt hij ook heel af en toe slecht in de 6e versnelling :???:

En weet ook iemand een goed adres voor een (hopelijk goedkope) plek voor een revisie in de gemeenste helmond/eindhoven?

Je kan op ebay een revisieset kopen. Moet je wel iemand vinden die het kan monteren, of zelf doen natuurlijk. Ik zei het he, 3 en 6.

Ik ben bezig met een z20leh in mn astra g te proppen, maar daar kom dus mooi een F23 achter. Die zijn onverwoestbaar! Fuck die m32 maar, geen zin in dat gezeik.

Je kan op ebay een revisieset kopen. Moet je wel iemand vinden die het kan monteren, of zelf doen natuurlijk. Ik zei het he, 3 en 6.

Ik ben bezig met een z20leh in mn astra g te proppen, maar daar kom dus mooi een F23 achter. Die zijn onverwoestbaar! Fuck die m32 maar, geen zin in dat gezeik.

Terug
Naar boven