• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gierend/slepend geluid z19dth

ik heb een soort gelijkend kwaaltje gehad met mijn astra g die had op dat moment 78000 km gelopen en geloof mij rij er niet mee door bak kan vast slaan

aangezien die van mij een 1.6 se is met een f13 ben ik ook gaan zoeken maar maar mijn bak was niet meer te redden ik had aan de binnenkant van mijn bak een gat ter grote van een euro zitten lager kompleet weg geslagen dus op zoek geweest naar andere bak en die loopt goed nu

in jouw geval zou ik uit kijken met jouw bak aan gezien jij een dubbel massa vliegwiel hebt en die zijn heel prijzig

dus...... ik zou er wel vaart achter zetten en het is zeker weten de bak zonder twijvel

succes verder

even een schopje, ik denk toch niet dat het aan de versnellingsbak ligt. Als ik namelijk de koppeling inhoud en de versnellingsbak in zijn vrij hoor ik het nog. Als ik hem stationair op 2000 toeren houd hoor ik hem het beste. In de auto hoor je het geluid dan goed, als je boven de motor hangt hoor je het niet, maar als je onder de motor luistert hoor je het wel.

Weet iemand wat het kan zijn?

even een schopje, ik denk toch niet dat het aan de versnellingsbak ligt. Als ik namelijk de koppeling inhoud en de versnellingsbak in zijn vrij hoor ik het nog. Als ik hem stationair op 2000 toeren houd hoor ik hem het beste. In de auto hoor je het geluid dan goed, als je boven de motor hangt hoor je het niet, maar als je onder de motor luistert hoor je het wel.

Weet iemand wat het kan zijn?

Het klinkt niet als het vliegwiel.

Het geluid lijkt heel erg hier op:

" onclick="window.open(this.href);return false;

De airco aan of uit maakt ook niet uit.

Ik heb het niveau van de stuurbekrachtigings vloeistof al gecontroleerd maar die lijkt goed te zijn (al is het nauwelijks te zien op de peilstok omdat het zo'n lichte olie is). Ik heb wel altijd al dat de stuurbekrachtiging een apart geluid maakt als ik de wielen maximaal stuur.

Het klinkt niet als het vliegwiel.

Het geluid lijkt heel erg hier op:

" onclick="window.open(this.href);return false;

De airco aan of uit maakt ook niet uit.

Ik heb het niveau van de stuurbekrachtigings vloeistof al gecontroleerd maar die lijkt goed te zijn (al is het nauwelijks te zien op de peilstok omdat het zo'n lichte olie is). Ik heb wel altijd al dat de stuurbekrachtiging een apart geluid maakt als ik de wielen maximaal stuur.

Als het geluid lijkt op dat van het filmpje, zou ik zeggen dat het de dynamo is. Probeer het te testen door de multiriem te verwijderen, is het geluid weg dan is het voor 90 % zeker dat het de dynamo is.

Als het geluid lijkt op dat van het filmpje, zou ik zeggen dat het de dynamo is. Probeer het te testen door de multiriem te verwijderen, is het geluid weg dan is het voor 90 % zeker dat het de dynamo is.

oktober vorig jaar is de dynamo nog vervangen dus dan zou die wel heel snel weer kapot zijn.

Weet je misschien of er ergens een handleiding is voor het verwijderen van de multiriem?

oktober vorig jaar is de dynamo nog vervangen dus dan zou die wel heel snel weer kapot zijn.

Weet je misschien of er ergens een handleiding is voor het verwijderen van de multiriem?

interessant...

ik had ook zo'n geluidje, zeker wanneer de motor warm werd.

en multiriem los halen spreekt voor zich.

zit er geen automatische spanner op?

het geluidje klinkt als een lager die het begeven heeft.

interessant...

ik had ook zo'n geluidje, zeker wanneer de motor warm werd.

en multiriem los halen spreekt voor zich.

zit er geen automatische spanner op?

het geluidje klinkt als een lager die het begeven heeft.

Ik ben er niet zo handig mee, dus als iemand misschien een korte beschrijving kan geven?

Had je zo'n geluidje of heb je het nog steeds?

Ik ben er niet zo handig mee, dus als iemand misschien een korte beschrijving kan geven?

Had je zo'n geluidje of heb je het nog steeds?

Terug
Naar boven