• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Glasspack

[rquote=1840008&tid=140299&author=Mad Max][rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.

Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.

Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.

Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat

[/rquote]

Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.

Max[/rquote]

door een grotere diameter te nemen heb je dus gelijk minder tegendruk.

iets hierboven werd er geroepen dat tegendruk onzin was dus nu spreek je je zelf tegen.

simons heeft ze al van af 50 of 60 euro een net groep a dempertje 63,5 mm

op marktplaats staat voo 50 euro al een nieuw eind dempetjes (rvs) 63,5 mm

en dat kosten die dingen die jij bedoelt ook.

kijk er maar eens in, en kijk maar eens door een normale absorptie demper van simons..

als je de uitlaat voor vermogen wilt zou ik er idd simons onder doen.

wil je een bleeer pijp dan z,n cherrybomb

ik heb zelf met mn let onder me corsa een simons 63,5mm freeflow midden en einddemper zitten, was rdw goedkeur qua geluid

ok, de motor is gereviseert, maar vmax stage 1 ( 260 pk gechipt ) vandaag op de testbank geweest maar leverde 278pk om 450nm

mn calibra, heeft alleen een einddempper, verder ook 63,5mm systeem, zelfde chip, en die heeft 262pk om 420nm

waar t verschil in zit, ik weet t niet... ;)

[rquote=1840008&tid=140299&author=Mad Max][rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.

Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.

Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.

Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat

[/rquote]

Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.

Max[/rquote]

door een grotere diameter te nemen heb je dus gelijk minder tegendruk.

iets hierboven werd er geroepen dat tegendruk onzin was dus nu spreek je je zelf tegen.

ik heb zelf met mn let onder me corsa een simons 63,5mm freeflow midden en einddemper zitten, was rdw goedkeur qua geluid

ok, de motor is gereviseert, maar vmax stage 1 ( 260 pk gechipt ) vandaag op de testbank geweest maar leverde 278pk om 450nm

mn calibra, heeft alleen een einddempper, verder ook 63,5mm systeem, zelfde chip, en die heeft 262pk om 420nm

waar t verschil in zit, ik weet t niet... ;)

Terug
Naar boven