Slechte redenatie, B merk zegt helemaal niets over de veiligheid op de weg. Die energy savers, dat zijn pas slechte banden als ze een paar jaar oud zijn....... Heb ze al een aantal keer over tijd meegemaakt onder verschillende auto's en dat was helemaal ruk. Grip totaal niet aanwezig.
Niet dat het me verbaasd, energy banden zijn vaak meuk, te hard rubber om zogenaamd brandstof te besparen. Na 4 jaar is dat te hard rubber......[/quote]
Heb nu 3,5 jaar Energy Savers onder mijn auto zitten, Vectra A V6, en mijn auto plakt bij droog en zeiknat weer aan de weg. Fantastische grip en slijten bijna niet af. Nog steeds zeker 5,5/6 mm profiel. En mijn auto is met deze banden zeer zeker wel zuiniger dan voorheen, ook nu nog. En ze gaan gewoon nog 3 jaar mee. Ja ze waren duur, maar 2x banden vervangen in 6 jaar zou net zo duur of misschien wel duurder zijn.. Kies de volgende keer gewoon weer voor deze banden..
@arjontje wrote:Idd ook ik loop met een grote boog om Michel in heen.
Persoonlijk vind ik het gewoon rotzooi.
Inderdaad heel erg snel droogte scheuren, keur ze de laatste tijd ook vaak af. En totaal geen grip in de regen. Plus stiller zijn ze ook niet dan de concurrent.
En als laatste ze zijn onbeschoft duur.
Had op de iaa even op de banden gelet bij de merken.
Het merendeel stond op Bridgestone banden waaronder VAG (in Nederland gooit pon elke vag op conti)Opel Mercedes BMW. Andere waren Dunlop, Continental,Hankook. Michelin bijna niet.
Deze banden troep?? Waar anderen moeten afremmen in een bocht bij nat weer kan ik makkelijk nog gas bij geven. En ook wanneer ik stevig in de remmen moet hebben ze prima grip. Dus dat het zooi is is gewoon onzin...