• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gooit koelvloeistof eruit...

dan ben ik heel bang dat je kop er weer af kan.

ga maar eens met zo'n CO tester boven het vaatje hangen.

eerst flink blazen totdat de koelvloeistof eruit gegooit wordt, en dan snuffelen ;)

maar ik vrees het ergste...

@16VCalibra wrote:Helaas, gister droog weer, ff stukkie knallen en helaas hetzelfde probleem.. Stuur die dop wss morgen weer jouw kant op willem. Stuur je wel ff een pm voor je gegevens.

Groetjes Ram

Mooi kloten is dat :cry Ik zou dit blok en kop maar eens heel wat grondiger laten onderzoeken nu want dit begint steeds abnormaler te worden :wtf

Alleen kost alles geld, probeer te sparen maar lukt gewoon niet.. Ben t een beetje zat. PRoblemen wat betreft kvs zijn ook pas gekomen nadat ik de auto trg heb gehad na het oplossen van het olieverbruik...

Dan zou ik het toch maar eens over de afhandeling hiervan gaan hebben... Na al die duizenden euro's mag je toch wel verwachten dat e.e.a. netjes en snel opgelost gaat worden. :hmmz

ik snap eigenlijk al niet dat je nu zelf aan het uitzoeken bent wat nou het probleem is? hij heeft het blok (in)gebouwd. er is duidelijk iets mis, dan moet je de auto toch ff afgooien zodat hij een diagnose stelt?

ik wil niet lullig doen hoor maar als hij koelvloeistof uit de tank blaast dan heb je 99% kans dat er een haarscheurtje in je cilinderkop(tussen de kleppen) of koppakking hebt. het is een gesloten circuit dus hierdoor ontstaat er te veel druk in je systeem.

heb toen ook een nieuwe dop gemonteerd zonder resultaat.

ik heb dit meegemaakt met mijn Kadett gsi 8v. kwam er pas na 2 jaar achter tijdens het monteren van snelle nokas :wtf

met mijn x2.0xer blok had ik exact het zelfde :swear

oorzaak= niet goed warm rijden voordat je gaat knallen

Dan zou ik het toch maar eens over de afhandeling hiervan gaan hebben... Na al die duizenden euro's mag je toch wel verwachten dat e.e.a. netjes en snel opgelost gaat worden. :hmmz

Valt niet onder garantie heb t nagevraagd. Warm rijden doet ik altijd.. Rij nu al 4 jaar (anderhalf jaar met een c20xe en de rest met de let) met deze motoren maar nog nooit wat gehad.. Dus lijkt me sterk.. Maargoed.. Voor dit geld had ik beter een civic kunnen kopen met een b18 erin gebouwd en afgesteld door Sneaky Tuning. Had ik waarschijnlijk nog 100 pk meer ook...

Blijf kutten hiermee namelijk.

Ennn als er een scheurtje in zou zitten zou er olie in de kvs moeten zitten of andersom tog? Dat is dus niet het geval..

ik snap eigenlijk al niet dat je nu zelf aan het uitzoeken bent wat nou het probleem is? hij heeft het blok (in)gebouwd. er is duidelijk iets mis, dan moet je de auto toch ff afgooien zodat hij een diagnose stelt?

Terug
Naar boven