• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gooit koelvloeistof eruit...

ik wil niet lullig doen hoor maar als hij koelvloeistof uit de tank blaast dan heb je 99% kans dat er een haarscheurtje in je cilinderkop(tussen de kleppen) of koppakking hebt. het is een gesloten circuit dus hierdoor ontstaat er te veel druk in je systeem.

heb toen ook een nieuwe dop gemonteerd zonder resultaat.

ik heb dit meegemaakt met mijn Kadett gsi 8v. kwam er pas na 2 jaar achter tijdens het monteren van snelle nokas :wtf

met mijn x2.0xer blok had ik exact het zelfde :swear

oorzaak= niet goed warm rijden voordat je gaat knallen

Valt niet onder garantie heb t nagevraagd. Warm rijden doet ik altijd.. Rij nu al 4 jaar (anderhalf jaar met een c20xe en de rest met de let) met deze motoren maar nog nooit wat gehad.. Dus lijkt me sterk.. Maargoed.. Voor dit geld had ik beter een civic kunnen kopen met een b18 erin gebouwd en afgesteld door Sneaky Tuning. Had ik waarschijnlijk nog 100 pk meer ook...

Blijf kutten hiermee namelijk.

Ennn als er een scheurtje in zou zitten zou er olie in de kvs moeten zitten of andersom tog? Dat is dus niet het geval..

olie bij de koelvloeistof hoeft niet he.

dat is alleen als het kanaal gescheurd is tussen olie en kvs.

als je vanuit je cilinderruimte (compressie) een lek naar je koelsysteem hebt, krijg je dit probleem ;)

@16VCalibra wrote:Valt niet onder garantie heb t nagevraagd.

:shock: En daar laat jij het bij?

Ik snap niet hoe ze dat kunnen zeggen. Jouw gehele motor is nieuw opgebouwd en je hebt dus geen garantie? Fijn om te horen nadat je duizenden euro's hebt uitgegeven. :puke

Tot zo ver het netjes oplossen schijnbaar.... :ass

olie bij de koelvloeistof hoeft niet he.

dat is alleen als het kanaal gescheurd is tussen olie en kvs.

als je vanuit je cilinderruimte (compressie) een lek naar je koelsysteem hebt, krijg je dit probleem ;)

@16VCalibra wrote:Valt niet onder garantie heb t nagevraagd.

Ik snap niet hoe ze dat kunnen zeggen. Jouw gehele motor is nieuw opgebouwd en je hebt dus geen garantie? Fijn om te horen nadat je duizenden euro's hebt uitgegeven. :puke

Laat ik t niet bij. We gaan er wel uit komen ;). Alleen laat ik me er pas over uit als het opgelost is ;)

@giuliettaevo wrote:@16VCalibra wrote:Valt niet onder garantie heb t nagevraagd.

Heb ik idd achteraf nagevraagd, waarom omdat ik ervan uit ging dat het een spiksplinternieuw blok is met 75% nieuwe onderdelen en ervan uit ging dat ik weer 10 jaar probleemloos door kon, en niet 10 dagen of maanden..

@InjectTheVenom wrote:@16VCalibra wrote:Valt niet onder garantie heb t nagevraagd.

Dit heb je dus achteraf nagevraagd?

*weerhoudt zich nog even van verder commentaar.....*

Wat zou er mis met de kop kunnen zijn? Klepseals zijn laatst vervangen omdat deze olie door lieten. Er is toen bij de bouw van het blok een buisje geperst. Had ik maar gelijk laten doen om gezeik te voorkomen..

@KiLLaHeRTz wrote:Dan mag je toch enige vorm van tegemoetkoming verwachten... Zeker als het dalijk de kop blijkt te zijn.

Helaas wel.. Had graag mee willen doen aan de shootouts of aan street legal night op drachten. Maar als er wat gebeurde met racen had ik daar ook geen garantie op :wtf . Had t maar geaccepteerd omdat ik niet van plan was ermee op de strip te gaan staan, echter kriebelt t wel en ik laat eiglks geen 450 pk let bouwen om daar netjes mee te rijden.. Af en toe zou die ook los mogen tog?

@lemmuh wrote:Pfff... wat een ellende zeg!!!

Laat ik t niet bij. We gaan er wel uit komen ;). Alleen laat ik me er pas over uit als het opgelost is ;)

@giuliettaevo wrote:@16VCalibra wrote:Valt niet onder garantie heb t nagevraagd.

Terug
Naar boven