• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland electric 2024

Je kan inderdaad niet alles hebben. Ik heb alleen de carosserie (waar er wel wat stukjes verf van de deuren afvliegen...)

:good:

Ik had beter de astra indertijd laten reviseren. (gebruik ik het juiste woord ?) (beginnend roest na 10 jaar zou wel wat roe(s)t in het eten gegooid hebben denk ik. Bij de kofferklep aan contact met de achterruitwisser en de wielkasten achter.

@jopsa,

Beide gevallen voor het ontwerp! Heb ik nu ook weer bij de Astra het design is echt goed.

Extra vervelend dat er dan van die problemen zijn die naar boven komen. En uiteindelijk kan er altijd wat zijn, het is (deels) mensenwerk hoe die auto in elkaar gezet wordt, en in ieder geval hoe ze bedacht zijn.

Punt is natuurlijk hoe gaan ze er mee om. En ik kan uit ervaring zeggen dat bij eerdere klachten bij de dealer ze ook niet meteen aan die riem dachten. Ze gingen bij gelijkblijvende klachten eigenlijk vanaf half 2023 die richting op denken. Mijn indruk was echt dat het toen pas bij de dealer echt duidelijk was dat er veel meer aan de hand is dan alleen incidenteel. Waarbij ze zelf met het coulance verhaal kwamen. Nu weet ik niet of dat het hielp dat hij in de lease zit maar goed ze hadden het mij niet hoeven te vertellen maar deden dat wel.

Als particulier ben je ook zo afhankelijk van je relatie met de dealer en hoe die zijn best voor je wil doen.
gezien de omvang van je issues heb je ook gewoon echt pech!

Sorry voor het allemaal off topic over de elektrische grandland :-)

@Floki,

Heel herkenbaar het ‘verslingerd’ raken. En ik ben niet voor de lof - en klaagzang…. Maar dat hebben ze toch voor elkaar dat als ik nu een GLX zie rijden het nog steeds een mooie wagen vind!

Je hebt een goede keus gemaakt om nog lekker te dieselen! Heb me daar niet op ingelezen maar verwacht dat die motorisch beter is. En denk dat jouw Astra 2.0 ook wat Kg extra mee te sleuren had.
Herinner me nog dat mijn Astra toen de zwaarste was die ooit gemaakt was… voor het batterij tijdperk dan hè :yes:

ze wisten het dus al wel ? Of lees ik ergens iets fout ? Floki ??? Ben je er nog ? Verschijnt in 2018 dit verslagje. Heeeeel lovend.

Meldde JIJ niet dat ze pas in 2020 op de hoogte waren bij OPEL ? Ja, dat kan hoor. Traag van begrip daar en onkundig.

Ja Jaap, attent dat je erop terug komt ! De rest van wat ik lees is voor een groot deel onderling gezever, al dan niet gebaseerd op terechte klachten en eerlijk geschetste ervaringen. Vooropgesteld dat ik het oprecht sneu vind dat, als iemand van z'n dure geld een auto koopt, het een miskleun blijkt te zijn. Als dan de service ook nog miserabel is en mensen worden met een kluitje het riet in gestuurd dan getuigt dat van geen respect hebben voor je clientèle (ja ik druk mij heel genuanceerd uit).

Dus tot zover snap ik alle sentimenten beslist, echter ik heb in dezen geen reden tot klagen want mijn Grandland is geen Rampland. Dat is ook de achterliggende gedachte dat ik mij er niet in wil verdiepen. Dus hoef ik op dit onderwerp de herhaling van zetten niet wéér te lezen. Laat mij er buiten svp. Open graag een ander draadje voor Algemene Consumentenzaken bv of blijf vwb dit onderwerp On Topic. Overigens een vraag / reactie voortgekomen uit mijn onderwerp (of wat raakvlakken heeft) is natuurlijk géén probleem) Dat kan ook weer de meerwaarde van een forum opleveren, maar op een gegeven moment zag ik (ook) dit topic verzanden in een brok onverwerkte frustratie met over en weer verwijten en weinig tolerantie dus zou ik zeggen, moderator gooi dit topic maar op slot. De lol of het nut om over de Grandland Electric 2024 met elkaar van gedachte te wisselen is er voor mij wel van af. Ik had slechts een actueel en informatief topic voor ogen.

Tot slot: de bofkonten wens ik veel rijplezier en de pechvogels veel sterkte. Ik hoop dat jullie ooit recht gedaan wordt want dat verdient elke consument die een auto koopt en daarbij feitelijk een zak geld langs de stoep zet en het per dag minder waard ziet worden !

Ik kijk uit naar de komst van de Grandland Electric 2024. Misschien ontstaat er wat moois op de tekentafel of misschien wordt het een teleurstelling. De toekomst zal het leren.

Fijne avond,

HotelKilo01

@Jaap Nagtegaal :

Heel herkenbaar het ‘verslingerd’ raken. En ik ben niet voor de lof – en klaagzang…. Maar dat hebben ze toch voor elkaar dat als ik nu een GLX zie rijden het nog steeds een mooie wagen vind!
Je hebt een goede keus gemaakt om nog lekker te dieselen! Heb me daar niet op ingelezen maar verwacht dat die motorisch beter is. En denk dat jouw Astra 2.0 ook wat Kg extra mee te sleuren had.
Herinner me nog dat mijn Astra toen de zwaarste was die ooit gemaakt was… voor het batterij tijdperk dan hè [end quote]

Idd waarheden als koeien. Het GLX model 2017 tot en met 2023 vond en vind ik nog steeds fraai. Wanneer je daar de div SUV'tjes van Volkswagen tegenover zet dat vond en vind ik de VW-tjes hoekige koekblikken. Daar VW een vreselijk populair merk is zegt alles over persoonlijke smaak, ic. wat de een schitterend vindt, vindt een ander 3x niks.

Toen ieder kwartaal de blauwe brief van de belastingdienst voor mijn 1.6 GLX diesel op de deurmat viel was het wel even slikken. Op jaarbasis kostte die Station diesel mij ruim € 1500,-- aan motorrijtuigenbelasting.

Mijn huidige autootje weegt om en nabij de 1800 Kg (!!!) maar toch is de motorrijtuigenbelasting 'slechts' om en nabij de € 600,-- per jaar, maar dat komt natuurlijk omdat het een PHEV is.

@HotelKilo01

Ik hoop oprecht dat je aan die wagen veel plezier mag beleven en geen problemen zal ervaren en er jaren mee mag rijden.

Er zijn goede Grandlands inderdaad. Dat herhaalde ik al tot vervelens toe maar ik wil er graag ook zo eentje. Ik vraag niet veel.

jammer dat iemand die een probleem of zelfs meerdere schetst de mantel uitgeveegd, geschoffeerd wordt. Velen hielden het hier na korte tijd voor bekeken om die reden. (met enkele van die personen had ik contact)

In elk topic eindigt het met gezever. Dan gaat men zeggen dat men in herhaling valt maar als steeds ontkend wordt gebeurt dat automatisch.

Waarom zou iemand dergelijke zaken verzinnen !

grt

@Floki,

Tis een flauw grapje maar van die VW kan je het weten staat er ook op dat het geen volwaardige auto is maar slechts een ID …. Ik verwacht na ID 3, ID 4 …. Misschien op termijn nog wel een echte auto B-)

Ik sluit niet uit dat de er met de WB voor hybride en elektrisch ook nog wel wat gaat gebeuren. De discussie loopt nog erover maar het systeem op basis van gewicht lijkt me niet houdbaar.

Terzijde @HotelKilo01

Bij het topic grandland zonder X verliepen de eerste posts goed. Daar reageerde u op een correcte manier op een gestart topic. Plots liep het mis toen wederom eenzelfde persoon op het topic , laat ons zeggen "gal" begon te spuwen.

Zo blijft dat hier jammergenoeg maar doorgaan.

Jammer dat ik nog geen enkele oplossing voor de technische problemen zag voorbijkomen. Ik wacht. Misschien ooit.

Mooi. Stopte vandaag met de fiets aan een Volvo garage, daar stonden er enkele buiten gestald.

(hoop enkel dat men nu niet gaat zeggen dat ik met een volvo zou rijden. Ik rij blijkbaar al met een mazda volgens een deelnemer hier. Ik ben hem nog steeds aan het zoeken...)

Yep ik lees gewoon mee en zie tussen de regels door toch wel Opel liefhebbers. Maar zoals ik vaker heb gezegd doe eerst je huiswerk. Zie bericht van Jopsa:

Hoezo ze wisten het nog niet….. Een artikel uit 2018…. Waar ben jij toch mee bezig Floki. Wacht ik haal het citaat eruit anders lees je er weer naast.

Ik weet natuurlijk niet wanneer de Grandland is aangeschaft.

Ik heb ook die Astra J Sportstourer gehad. 2.0 diesel met OPC pakket, zeer fijne en snelle auto. Hier ook special voor de 2.0 gekozen. Dit ivm de problemen bij de M32 versnellingsbak die onder 1.7 diesel zat. En het hogere trekgewicht natuurlijk. Mijn GLX was ook een diesel, Door het lage trekgewicht en persoonlijk geloof ik niet in 3 cilinders. Nu een Tiguan gehad, ja Jopsa ik ben het met je eens. Een zeer fijne auto. De zoektocht naar de volgende is alweer begonnen.

IK 'beweer' niets, de EU heeft bepaald dat vanaf 2035 er binnen de EU geen nieuwe benzine en dieselauto's meer mogen worden geleverd.

Zolang als dat besluit staat is het dus over 10 jaar en 8 maanden over en uit voor de fossiele brandstofmotoren, los van wat een of 100 professoren daarvan vinden.

En voor alle zekerheid de.vraag : de beste heer zal toch geen FVD lid zijn, want we weten allemaal hoe FVD over dit soort onderwerpjes denkt?

Wat ik nog vergat: shop voor de grap eens op de website van jouw merk, die hebben in november '22 al besloten de produktie van benzine en diesels af te gaan bouwen in de hoop al in 2030 gereed te zijn, vóórdat het EU besluit van kracht wordt.

Ik had niet eens gezien dat het niet voor mij was, ik herinnerde mij nl in dit topic gepost te hebben, vandaar dat ik reageerde

We gaan het beleven. Wist je trouwens dat de Nederlandse politie een jaar geleden besloten en dus ook heeft gekozen om te gaan rijden in Phev's?

Gelet op een aantal zaken denk ik voor de kerstdagen al de nieuwe surveillance voertuigen tegen te gaan komen.

Gelet op toegenomen massa van een politie-auto t.o.v dezelfde consumentenauto is qua trekkracht en de Nm's een elektrisch aangedreven auto door de bank genomen altijd sneller dan een diesel, gas of benzine aangedreven auto.

Feit is dus wel dat een elektrisch aangedreven auto in principe dus altijd sneller is op de 1e kilometer dan een door een fossiele brandstof aangedreven auto.

Bijna 2x hetzelfde bericht. Dat kwam omdat mijn eerste bericht bleef 'hangen' omdat mijn machine aan het updaten was en er iets met de internetverbindig gebeurde waardoor ik dacht dat het 1e berichtje niet gepost / geplaatst was.

Nee, dat werkt ook nu niet met de laatste nog rondrijdende politie Tourans en de Mercedessen op benzine en / of diesel. Die zijn nog veel trager dan de traagste PHEV, daarom dus ook dat de huidige surveillance-auto's het nu ook al af moeten leggen tegen de Audi's Q4's en de Tesla's Y.

Het zal voor de politie alleen maar veel sneller gaan op de 1e Km.

Terug
Naar boven